صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی
انواع اگزما و روشهای درمان این بیماری

اگزما التهاب پوستی آلرژیک است و این این بیماری در اثر واکنش‌های آلرژیک به مواد حساسیت‌زا ایجاد می‌شود. اگزما واگیردار نیست و به راحتی قابل کنترل و درمان است

بیماری ویتیلیگو چیست و چگونه درمان می‌شود؟

پیسی، برص، لک و پیس یا ویتیلیگو Vitiligo یک اختلال تولید رنگدانه است که در آن ملانوسیت‌ها (سلولهایی که رنگدانه تولید می‌کنند) در قسمت هایی از پوست، غشاهای مخاطی و شبکیه تخریب شده‌اند. در نتیجه لکه‌های سفید پوست درنواحی مختلف بدن ظاهر می‌شوند

درمان ضایعات عروقی با لیزر

یکی از بهترین و موثر ترین روشهای درمان ضایعات عروقی که روی پوست صورت و پاها ایجاد می‌شود؛ لیزر درمانی است. امروزه با پیشرفتهایی که در زمینه پزشکی و بکارگیری لیزرها ایجاد شده؛ بسیاری از مشکلات با استفاده از ابزارهای لیزری برطرف می‌شوند که یکی از آنها ضایعات عروقی مانند واریس می‌باشند

آیا لیزر زگیل تناسلی درمان قطعی این بیماری است؟

بهترین درمان زگیل تناسلی با لیزر شامل تاباندن مستقیم پرتوهای فروسرخ بر روی زگیل ها می باشد، که برداشتن زگیل تناسلی و درمان آن به سرعت انجام می شود

چه موقع باید برای کهیر به پزشک مراجعه کرد؟

کهیر (hives) یا اورتیکاریا (urticaria) ضایعات قرمز رنگ و خارش داری هستند که در نتیجه نوعی حساسیت پوستی که به دلایل مختلفی از جمله حساسیت به برخی مواد ، بروز پیدا می‌کنند.

چگونه می‌توان میخچه را درمان کرد؟

عوارض پوستی مادران در بارداری

برای درمان مشکلات پوستی ایجاد شده در دوران بارداری، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست در سنندج، آماده ارئه خدمات درمانی در حوزه پوست و مو به مادران گرامی می‌باشد

آلوپسی یا از دست دادن ناگهانی موها

آلوپسی یکی از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود و در صورت امکان درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتواند در تشخیص و درمان انواع آلوپسی به مراجعین محترم ارائه خدمت نمایند

اسکلروتراپی چیست و چه تاثیری روی درمان واریس دارد؟

روش موثری که برای درمان رگ های واریسی کوچک و عروق عنکبوتی در نظر گرفته می شود؛ اسکلروتراپی می‌باشد که در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با بهترین نتایج قابل انجام است

درباره لنتیگو بیشتر بدانید

درمان لنتیگو در سنندج با روشهایی مانند فریز کردن (کرایوتراپی)، لیزر و تجویز کرم های سفید کننده توسط دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو قابل انجام است

چگونه منافذ باز پوست را درمان کنیم؟

بهترین روشهای درمان منافذ باز پوست در سنندج را با مراجعه به کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده تجربه نمایید. در این مرکز تحت نظر متخصص پوست، با بکارگیری تجهیزات پیشرفته، اقدامات درمانی صورت می‌گیرد. به همین دلیل می‌توانید شاهد نتایج بسیار درخشان و چشمگیری باشید

درمان کلوئید یا گوشت اضافه چگونه انجام می‌شود؟

کلوئید یا گوشت اضافه که در واقع همان اسکار برآمده است، معمولا دراثر جراحات، سوختگی و جای بخیه ایجاد می‌شود. درمان کلوئید یا گوشت اضافه در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با بکارگیری روشهای مختلف از جمله لیزر قابل انجام است

بیماری های پوستی شایع در فصل تابستان

بسیاری از بیماری ها تحت تاثیر عوامل آب و هوایی می باشند، از جمله برخی از بیماری های پوستی، در بعضی از فصول سال شیوع و شدت بیشتری می یابند. نوع مراقبت از پوست نیز در فصول مختلف تا حدودی متفاوت است.

سرطان پوست چیست؟

به طور کلی سرطان ها تومورهای بدخیمی هستند که در آنها رشد و تکثیر سلول ها از کنترل خارج شده و موجب تولید توده ها یا تومورهای سرکشی می شود که تابع قوانین طبیعی بدن نیستند.

علل پیری پوست و راههای درمان آن

به نظر می رسد که دو مسیر مهم وجود دارد که پوست در طی آن پیر می گردد، اولین مورد معروف به پیری داخلی یا پیری طبیعی است و بر پوست همه بدن تأثیر می گذارد.

راهنمای درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس یا صدف

پسوریازیس بیماری شایعی است كه درآن قسمت هایی از پوست بدن دچار التهاب وپوسته ریزی می شود. علت دقیق این بیماری مشخص نشده است. این بیماری واگیردار نیست و ارتباطی با بیماری های قارچی ندارد.

علل عقربک ناخن و راههای درمان آن

به التهاب نسج اطراف ناخن عقربک یا پارونیشیا گفته می شود. این التهاب به صورت قرمزی، تورم ،خارش و درد تظاهر می یابد.عقربک در افرادی که به دلایل مختلف دچار آسیب پوست اطراف ناخن می شوند، بیشتر دیده می شود.

علل قرمزي صورت و درمان آن

یکی از علل شایع قرمزی صورت ، قرمزی بعد از آکنه یا جوش ( لک بعد از جوش اکثرقهو ه ای وتیره وگاهاقرمز) است بطوریکه یک لک یا اسکار قرمز بعد از بهبودی جوش ایجاد میشود

بیماری لیکن پلان چیست؟

ليكن پلان يك بيماري التهابي است كه ممكن است پوست ،مو،مخاط دهان وناخن را گرفتار نمايد.اين بيماري يك تا دو درصد افراد جامعه را گرفتار ميكند.ليكن پلان يك بيمازي عفوني نيست

بیماری ویتیلیگو چیست و چگونه درمان می‌شود؟

این حالت یک اختلال تولیدرنگدانهاست که در آنملانوسیتها) سلولهای رنگدانه ساز ) در بخشهایی از پوست، غشاهای مخاطی و شبکیه تخریب میشوند. در نتیجه لکه های سفید پوست در پوست ایجاد میشود.

ترک خوردگی گوشه لب نشانه چیست؟

ترک خوردن گوشة لبها بخصوص در افراد مسن شایع است. ترک گوشة لب از لحاظ علل و درمان با ترک خوردگی و التهاب لبهای تحتانی و فوقانی متفاوت است.این حالت که در پزشکی دارد

خشکی لب ها چه دلیلی دارد و درمان آن چیست؟

خشکی لبها از شکایت شایع و از دلایل نسبتا شایع مراجعه به پزشکان است. این حالت به صورت احساس ناخوشایند خشکی در لبها، پوستهریزی لبها، ترک برداشتن آنها، ایجاد التهاب و خارش و سوزش در آنها خود را نشان میدهد

هرآنچه در مورد بیماری زونا باید بدانید

زونا (هرپس زوستر) عبارت است از فعال شدن دوباره عفونت ویروسی ایجاد کننده آبله مرغان. پس از اینکه فرد، مبتلا به بیماری آبله مرغان شد، ویروس آن (ویروس واریسلازوستر) در بخشی از دستگاه عصبی وی به صورت نهفته باقی می ماند

بیماریهای پوستی در دوران بارداری

تغییرات پوستی که در اثر تغییرات فیزیولوژیک و بخصوص تغییرات هورمونی دوران بارداری بوجود میایند مانند ترکهای پوستی، لکه های پوستی (ملاسما) ،تغییرات مو، ناخن و تغییرات عروقی.

نشانه‌ها و روش‌های درمان بیماری پوست مرغی یا کراتوزیس پیلاریس

بسیاری از افراد از دانههای ریز در نواحی خارجی بازوها و رانها شاکی هستند، این حالت که نمایی شبیه پوست مرغ پرکنده ایجاد میکند کراتوزپیلاریس نامیده میشود و در فارسی از آن به عنوان پوست مرغی یا پوست دانه مرغی یاد میشود.

یک روش خانگی وموثر درمان تعریق کف دست و پا و زیر بغل

افزایش تعریق موضعی یکی از مشکلات رایج در بین نوجوانان و جوانان است ، که غالبا علت مشخصی ندارد و به صورت اولیه ظاهر میشود.

افزایش تعریق بدن یا هیپرهیدروز

عرق کردن مکانیسمی است برای کنترل درجه حرارت بدن . به طور طبیعی در مواقع بروز استرس ،فعالیتهای بدنی و افزایش دمای محیط تعریق افزایش پیدا میکند. اما گاهی تعریق بیش از اندازه علامتی از بعضی از بیماریها میباشد

هیدروسیستوما یکی از ضایعات پوستی اطراف چشم

این ضایعات بیشتر در خانمها و از سنین میانسالی به بالا دیده میشوند، به صورت ضایعات چند میلی متری، قرینه، شفاف در ناحیه اطراف چشم و صورت ظاهر میشوند. داخل آنها عرق تجمع مییابد

ضایعات پوستی سیرنگوما اطراف چشم

این ضایعات شایع هستند، تودههای پوستی با منشأ غدد عرق هستند، به صورت ضایعات پوستی چند میلی متری برجسته ظاهر میشوند معمولاً متعدد هستند و دو طرف صورت را به صورت قرینه گرفتار میکنند

ضایعات پوستی گزانتلاسما اطراف چشم

این ضایعات که اکثراً گوشه داخلی چشم، پلک فوقانی و تحتانی را گرفتار میکنند به صورت ضایعات زردرنگ به اندازه متوسط 2- 1سانتیمتر با قوام سفت ظاهر میشوند، بدون علامت هستند و خارش ندارند.

ضایعات پوستی میلیا در اطراف چشم

این ضایعات دانههای سفید، گرد و مرواریدی شکل به اندازه 1تا 4 میلیمتری هستند محتویات آنها یک ماده سفید پنیری بنام کراتین میباشد. پوست اطراف چشم از نواحی شایع ایجاد آن است. به صورت بالینی تشخیص داده میشود.

منگو له های پوستی اطراف چشم

بسیاری از مردم از ضایعات پوستی اطراف چشم شاکی هستند. از آنجائیکه این ضایعات ممکن است به لحاظ زیبایی مطلوب نباشد، درصد قابل توجهی از مراجعین به متخصصین پوست را افرادی تشکیل میدهند

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

تبخال تناسلی یک عفونت ویروسی ناحیه تناسلی است و از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود. علاوه ازآن تبخال تناسلی سبب تسهیل انتقال ویروسHIV که عامل بیماری ایدز است، میشود.

موثرترین روش درمان زگیل تناسلی چیست؟

زگیلهای تناسلی زائده های گوشتی کوچکی هستند که ممکن است در نواحی تناسلی زنان یا مردان ظاهر شوند. عامل اين بيماري ويروس پاپيلوماي انسـاني است که ازطریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی . . .

درباره خال‌هاي عروقي چه مي‌دانيد؟

در بین ارگانهای مختلف بدن، پوست با بیشترین تعداد بیماریها و حالتهای غیر نرمال رکورد دار است. حدود سه تا چهار هزار بیماری و حالت پوستی شناخته شده وجود دارد.

مرد درختی کیست؟

مبتلا شدن مردی اندونزیایی به بیماری است که موجب شده است اندامهای وی رشدی غیرمعمول و درختگونه پیدا کنند و زوائدی شبیه شاخههای درخت در اندام های وی رشد کنند.

آکنه روزاسه چیست و چگونه درمان می‌شود؟

روزاسه از بيماريهاي شايع پوستي است . اين بيماري افراد ميانسال را بيشتر گرفتار ميكند .ودر زنان بيشتر از مردان ديده ميشود اما شدت بيماري معمولادر مردان بيشتر از زنان است

بیماری شایع پوستی کهیر چیست؟

كهير از بيماريهاي شايع پوستي است به طوريكه از هرپنج نفر يك نفر در طول زندگي حداقل يك بار بهآن مبتلا ميشود. اين بيماري به صورت ضايعات متورم سفيد يا قرمز خارش دار ظاهرميشود

اگزمای دست چیست و راههای درمان آن کدام است؟

يكي از بيماريهاي شايع پوستي اگزماي دست است. هر چند در بعضي موارد حساسيت زمينه اي وارثي در ايجاد اين بيماري دخيل است اما در اكثر موارد علت ايجاد بيماري تماس بامواد محرك مانند مواد شوينده شيميايي . . .

علل اصلی پرمویی زنان و بهترین راه درمان هیرسوتیسم خانم ها

هيرسوتيسم به رشد موهاي زائددرخانمهادرنواحي صورت،پشت لب،وسينه اطلاق مي شود. اين حالت ممكن است دربعضي ازبيماريهاويامصرف بعضي ازداروها به وجودآيد.

خشکی پوست چه نشانه‌هایی دارد؟

خشكي پوست ميتواند در هر سني و به علل مختلفي ايجاد شود ،اما در افراد مسن ونيز افرادي كه سابقه خانوادگي دارند شايعتر است.خشكي پوست باعث خارش ميشود.به طور كلي با افزايش سن پوست خشكترميشود

درماتیت سبوره و شوره سر

درماتيت سبوره ئيك يكي از حالتهاي شايع پوست است كه تعداد زيادي از افراد دچار آن مي شوند. اين حالت بيشتر در افراد داراي پوست چرب ودر بعضب موارد افراد با پوست خشك ديده مي شود