صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / آیا لیزر زگیل تناسلی درمان قطعی این بیماری است؟

آیا لیزر زگیل تناسلی درمان قطعی این بیماری است؟

زگیل تناسلی (Genital Wart) بیماری است حاصل ابتلا به ویروس HPV و راه انتقال آن عموما تماس جنسی با فرد مبتلا میباشد. زگیل ها در نقاط مختلف بدن ساب تایپ های ویروس است. مثلا ساب تایپهای 6 و 11 و 16 و18 بیشتر زگیل تناسلی ایجاد میکنند و زگیل های بدن شماره گذاری متفاوت و در نتیجه ساختار ویروس شناسی متفاوت دارند ولی در نهایت تمام اینها همان ویروس HPV هستند. این بیماری درمان قطعی ندارد ولی روشهایی مانند کرایوتراپی، جراحی، لیزر و ... می‌توانند در کنترل بیماری و از بین بردن ضایعات از روی پوست ، کمک کننده باشند. در ادامه این مقاله به رفع ضایعات پوستی زگیل تناسلی با لیزر می‌پردازیم.

علائم زگیل تناسلی در مردان

میزان شیوع زگیل تناسلی در مردان و زنان به یک اندازه است اما مردان در هر سنینی، حتی کودکی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. از جمله علائم این بیماری در مردان به شرح ذیل است:

درمان زگیل تناسلی با لیزر

علائم زگیل تناسلی در زنان

همانطور که گفته شد زگیل تناسلی در نوع کم خطر و پر خطر وجود دارد. در صورتی که زنان به نوع پر خطر آن آلوده شوند، امکان ابتلا به سرطان دهانه رحم و مهبل در آنها بسیار بالا می باشد. بیشتر علائم زگیل تناسلی در مردان و زنان مشترک بوده اما در زنان علائم دیگری دارد که در ذیل به آنها اشاره می شود:

لیزر زگیل تناسلی در سنندج از جمله اقداماتی است که در کلینیک تخصصی پوست مو و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام نمایید.

لیزر زگیل تناسلی

بهترین درمان زگیل تناسلی با لیزر شامل تاباندن مستقیم پرتوهای فروسرخ بر روی زگیل ها می باشد، که برداشتن زگیل تناسلی و درمان آن به سرعت انجام می شود. لیزر بیشتر برای درمان زگیل های بزرگتر ناحیه تناسلی کاربرد دارد، اما به علت سهولت نسبت به سایر روش ها، بیشتر مورد استقبال بیماران قرار می گیرد. لیزر CO2 یا همان کربن دی اکسید قادر است ضایعات بزرگ و قطور را نیز به سرعت از بین ببرد. تعداد جلساتی که بیمار برای درمان نیاز دارد، با اولین ویزیت توسط پزشک مشخص می شود.

مزایای بکارگیری لیزر زگیل تناسلی

از جمله فواید لیزر زگیل تناسلی این است که قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را نسبت به ویروس پاپیلومای انسانی فراهم می کند و موجب شده تا لیزر درمانی، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارای ضعف ایمنی باشد. لیزر زگیل تناسلی از سوی مجله دانشکده پزشکی اصفهان و تهران نیز تایید شده است. بر اساس مطالعات، میزان پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است.

میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر می کنند کمتر از کسانی است که درمان با کرایوتراپی را انتخاب می کنند. به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و در مواردی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و عود نخواهد کرد.

عوارض جانبی درمان زگیل تناسلی با لیزر

عوارض جانبی مانند احساس سوزش، اثر زخم و درد، با این تضمین که آسیب بافتی از ۱ میلی متر در عمق فراتر نخواهد رفت، به کم ترین میزان می رسد. اثر موضعی و کاملاً قابل کنترل لیزر ، کاربرد ایمن آن را در هنگام بارداری برای درمان آسیب هایی که به TCA یا کرایوتراپی پاسخ نمی دهند، ممکن می سازد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

مراقبت بعد از لیزر زگیل تناسلی

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.

همت [ 1402-08-04 ]
سلام برای زگیل تناسلی مردانه باید چجوری وقت بگیرم برای درمان آیا درمانش قطعیه ؟