منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / درمان ویتیلیگو با لیزر اگزایمر

درمان ویتیلیگو با لیزر اگزایمر

ویتیلیگو که با نام‌های پیسی، برص، لک ‌و پیس هم شناخته می‌شود، بیماری است که موجب کمبود رنگدانه در پوست و بروز لکه‌های سفید رنگ روی پوست می‌شود. لکه‌های سفید رنگ ممکن است به طور غیر منظم در هر جایی از بدن باشند. بیماری پیسی در حدود 1 تا 2 درصد از کل جمعیت را مبتلا می‌کند. این بیماری می‌تواند غشاهای مخاطی بدن و شبکیه چشم را نیز درگیر کند. امروزه با پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی و درمان بیماری های پوستی رخ داده شاهد روش‌های جدید و کم‌عارضه‌تری هستیم. درمان بیماری ویتیلیگو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روش‌های درمانی جدیدی در این حوزه ارائه شده‌اند. یکی از مؤثرترین و مدرن‌ترین این روش‌ها درمان بیماری ویتیلیگو با دستگاه لیزر اگزایمر است. لیزر اگزایمر با طول موج ۳۰۸ نانومتر پوست بیمار را تحت تأثیر قرار داده و با ایجاد تغییرات فتوبیولوژیکی سبب درمان لکه های پوستی ناشی از ویتیلیگو می‌گردد. آنچه این دستگاه را از دیگر روش‌های درمانی مثل UVB و UVA متمایز می‌کند مکانیزم غیرتخریبی آن حین درمان است. از طرفی دیگر دستگاه لیزر اگزایمر ویتیلیگو ۳۰۸ نانومتر مجهز به یک پروپ دستی می‌باشد. در نتیجه پزشک متخصص می‌تواند به صورت انتخابی ضایعات پوست را تحت درمان قرار دهد. این ویژگی سبب شده در عین حال که بخش‌های بیمار پوست درمان می‌شوند آسیبی به بافت سالم وارد نگردد. محققان در تحقیقاتی که تاکنون در حوزه درمانی ویتیلیگو با لیزر اگزایمر انجام داده‌اند به نتایج قابل قبولی دست یافته‌اند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت بیماری پیسی

علل ایجاد پیسی هنوز به‌درستی مشخص نشده‌اند؛ اما تحقیقات انجام‌شده موارد زیر را مشخص کرده‌اند:

علائم پیسی

علائم و نشانه‌های پیسی عبارتند از:

درمان ویتیلیگو با لیزر اگزایمر

مزایای لیزر اگزایمر

درمان ویتیلیگو با لیزر اگزایمر

در این روش، بیمار بر روی تخت مربوطه دراز خواهد کشید و پزشک با تنظیم دستگاه، لیزر درمانی را بر روی ضایعات بیمار شروع خواهد کرد . طول درمان کمتر از چهار ماه است و دو یا سه جلسه درمان در هفته انجام می‌شود. اکثر بیماران کوچکترین درد یا ناراحتی را تحمل نمی‌کنند. عده‌ای از بیماران مدت کوتاهی پس از درمان گرمای ملایمی را حس می‌کنند که جزئی و زودگذر است. درمان لک و پیس با لیزر نیازی به بیهوشی ندارد.

آمادگی پیش از درمان با لیزر اگزایمر

لیزر درمانی آمادگی گسترده‌ای نیاز ندارد، صرفاً باید مطمئن شد که پوست محل درمان، تمیز و خشک باشد و هیچ مواد آرایشی، لوسیون یا کرم حاوی SPF روی آن باقی نمانده باشد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض لیزر اگزایمر

اثرهای جانبی لیزر درمانی حداقل است و اکثر بیماران پس از عمل با هیچ عوارضی مواجه نمی‌شوند. تعدادی از بیماران قرمزی ملایم و موقتی را در محل درمان تجربه می‌کنند. اثرهای جانبی جدی‌تر مانند تاول و هیپرپیگمانتاسیون نادر و زودگذر است. عمل در موارد انگشت شمار موفقیت‌آمیز نیست.

هزینه لیزر اگزایمر

هزینه لیزر اگزایمر به عوامل مختلفی مانند میزان عارضه و دستمزد پزشک بستگی دارد .

اگر شما هم احساس می کنید، افتادگی پلک و پف پلک باعث کاهش زیبایی و کوچکتر شدن چشم هایتان شده و نیاز به عمل جراحی بلفاروپلاستی دارید و ساکن سنندج نیز هستید؛ می‌توانید از طریق شماره تلفن 33246361 - 087 با کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده تماس گرفته و با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر، در ارتباط باشید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

کتایون پورمحمدی [ 1402-11-24 ]
درود. اقای دکتر من تکه هایی از بدنم سفید شده اگر بخوام پوستم به قبل برگرده یا تمامش را سفید کنم کدوم زودتر جواب میده؟

حسین رحمانی [ 1402-08-04 ]
سلام من سه لکه خیلی کوچک به اندازه حدودا نیم سانت لکه سفید توی صورتم هست که ۶ سال پیش یک شبه تو یصورتم نمایان شد ولی درمان کردم وسلول درمانی هم کردم در تهران حدود ٩ جلسه لیزر اگزابمر هم انجام دادم وحدود پنجاه درصد بهبودی داشتم ولی به دلایلی درمان نکردم و دارو هم استفاده نکردم ولی الان می خواهم دوباره لیزر اگزابمر کنم چون به نظرم دران مقطع جواب داد چون سنندج به من نزدیکتر هست من کرمانشاه هستم باید چه کار کنم چه روزایی لیزر انجام میدید که من بیام وبتونم به کارام هم برسم اگر بشه اول وقت بیام ممنون

ابوالقاسم قربانی [ 1402-01-17 ]
سلام بنده بیماری واتلیگو دارم میخوام کل بدنم سفید کنم یا درمان چه خاک بر سرم کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465