منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / آشنایی با لیزر اگزایمر و کاربردهای آن

آشنایی با لیزر اگزایمر و کاربردهای آن

بیماری‌های پوستی همواره در معرض دید بوده و به همین دلیل زیبایی افراد مبتلا را مستقیماً تحت تأثیر خود می‌گذارند؛ بنابراین کسانی که دچار بیماری‌های پوستی هستند از لحاظ روحی نیز دچار آسیب‌های جدی می‌شوند. برای مقابله با این موضوع جامعه پزشکی تحقیق‌های بسیاری در درمان بیماری‌هایی که بر زیبایی پوست تأثیر دارد، انجام می‌دهند. لیزر اگزایمر در واقع نوعی نور تقویت‌شده است كه با طول موج خاص 308 نانومتر در طیف انواع امواج ماوراءبنفش قرار می‌گیرد. در لیزر اگزایمر برخلاف انواع دیگر لیزرها از یك نوع نور تقویت شده برای درمان یكسری از ضایعات پوستی استفاده می‌شود. نور 308 نانومتری اگزایمر نوعی فتوتراپی هدفمند است که با استفاده از لیزر اگزایمر یا لامپ اگزایمر، طول موج خاصی (308 نانومتر) از تابش فرابنفش UVB را ارائه می‌کند. لیزر اگزایمر روشی نوین و کارآمد را برای درمان لک ، پیسی، صدف، جای زخم سفید، روشن شدن پوست در اثر لیزر درمانی‌های پیشین، تروما یا دیگر عارضه‌ها ارائه می‌دهد.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس، بهترین گزینه لیزر اگزایمر است. متخصصان پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست و شناخت کافی نسبت به لیزرها می‌توانند در درمان این بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشند. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست ، مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

لیزر اگزایمر پوست

امروزه با پیشرفت علم پزشکی با ساخت دستگاه اگزایمر، اشعه ماوراء بنفش متمرکز شده و به صورت لیزر به ناحیه هدف تابانده می شود، بدون اینکه به بافت های سالم آسیبی وارد شود، ضایعات پوستی درمان می شوند. روش درمان با دستگاه اگزایمر مشابه سایر دستگاه های لیزر است. بدون درد بوده و ممکن است فرد فقط کمی احساس گرما در ناحیه هدف داشته باشد.

کاربردهای لیزر اگزایمر

لیزر اگزایمر در بهبود بیماری های ویتیلیگو (پیسی یا برص) و پسوریازیس (صدف) و همچنین تصحیح لکه ها و خطوط سفید پوست سبب شده تا این لیزر جایگاه ویژه ای را در میان سایر لیزرهای پوستی برای خود داشته باشد. برخی گزارش‌های موردی استفاده از آن را برای اگزمای شدید آتوپیک موضعی، آلوپسی آره آتا ، لنفوم سلول پوستی، اسکلرودرمی موضعی و گرانولوم حلقوی نشان می‌دهند.

لیزر اگزایمر پوست

مزایای بکارگیری لیزر اگزایمر

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه که می‌توان از آنها به عنوان مزایای لیزر اگزایمر نام برد، عبارتند از:

عملکرد لیزر اگزایمر

بیمار بر روی تخت مربوطه دراز خواهد کشید و همانند همه لیزر درمانی ها عینک مخصوص بر روی چشم های بیمار قرارداده خواهد شد و پزشک با تنظیم دستگاه ، لیزر درمانی را بر روی ضایعات بیمار شروع خواهد کرد .

ملاحظات استفاده از لیزر اگزایمر

اینستاگرام دکتر حسن زاده

تعداد جلسات درمان با لیزر اگزایمر

تعداد جلسات با در نظر گرفتن نوع پوست، سن، وضعیت پوست، محل و پاسخ به درمان به دقت محاسبه و نظارت می شود.

عوارض لیزر اگزایمر

طبق تحقیقات و درمان‌های انجام شده تا کنون گزارشی مبنی بر خطر یا عوارض جانبی ناشی از درمان با دستگاه لیزر اگزایمر گزارش نشده است. تنها عارضه جانبی بعد از اعمال لیزر اگزایمر مشاهده جزئی التهاب و قرمزی بر روی پوست است. البته این مشکل در عرض چند ساعت به طور کلی بهبود می‌یابد؛ بنابراین بیمارانی می‌توانند بلافاصله بعد از جلسه درمانی به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.

کلینیک تخصصی دکتر جمال الدین حسن زاده به عنوان یکی از مراکز مجهز، ارائه دهنده انواع روشهای درمان تیرگی، گودی و سیاهی زیر چشم در سنندج می‌باشد. در این مرکز تزریق فیلر ، مزوتراپی ، پی.آر. پی ، لیزر و ... به عنوان شیوه های مورد استفاده در جوانسازی اطراف چشم با بهترین نتایج قابل، انجام هستند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌باشید با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

هشتگرد [ 1402-09-08 ]
سلام آقای دکتر من بیماری برص دارم حدود 5 ساله ک دارو مصرف میکنم ولی فقط کمتر شده و هنوز درمان کامل نشده آیا لیزراگزایمر کامل درمان میکنه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465