منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / روشهای موثر درمان سیاهی، تیرگی و گودی زیر و دور چشم

روشهای موثر درمان سیاهی، تیرگی و گودی زیر و دور چشم

تیرگی و سیاهی دور چشم ، از مشکلات شایعی می‌باشد که تاثیر بسزایی در چهره خواهد داشت. تیرگی‌ و سیاهی دور چشم روی ظاهر فرد اثر گذاشته و سن را بالاتر نشان می‌دهد. متأسفانه برطرف کردن سیاهی دور چشم نیز دشوار است. در این مطلب به علل ایجاد تیرگی و گودی زیر چشم پرداخته می‌شود و روشهای درمان آن نیز معرفی می‌گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

عوامل مستعد کننده تیرگی و گودی زیر چشم

کلینیک تخصصی دکتر جمال الدین حسن زاده به عنوان یکی از مراکز مجهز، ارائه دهنده انواع روشهای درمان تیرگی، گودی و سیاهی زیر چشم در سنندج می‌باشد. در این مرکز تزریق فیلر ، مزوتراپی، پی آرپی، لیزر و ... به عنوان شیوه های مورد استفاده در جوانسازی اطراف چشم با بهترین نتایج قابل، انجام هستند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌باشید با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

علل تیرگی و گودی زیر چشم

در صورتی که فرد از نظر ژنتیکی، سنی و ابتلا به برخی از بیماری ها، مستعد ایجاد تیرگی، گودی و سیاهی دور چشم باشد؛ با موارد زیر این عوارض بروز یا تشدید پیدا خواهند کرد:

روشهای درمان گودی و تیرگی زیر چشم

روشهای درمان گودی و تیرگی زیر چشم

در همین ابتدا قبل از پرداختن به روشهای درمانی این عارضه باید متذکر شویم؛ سیاهی، تیرگی و گودی زیر و دور چشم تهدیدی برای سلامتی محسوب نمی‌شود و نیاز به درمان ندارد مگر در مواردی که به لحاظ ظاهری فرد را آزرده سازد و برای بهبود چهره، نیاز به درمان احساس شود. اگر این عارضه خفیف باشد، شاید بتوان با اصلاح سبک زندگی، درمان بیماری هایی که عامل ایجاد تیرگی و گودی دور چشم هستند (بیماری هایی مانند کم خونی فقر آهن و برخی از آلرژی ها می‌توانند موجب گودی و تیرگی زیر چشم شوند) و استفاده از برخی روشهای خانگی مانند استفاده از کمپرس سرد، آرایش و بالا نگه داشتن سر هنگام خواب به بهبود شرایط کمک کرد.

در غیر این صورت می‌توان از روشهای موثر کلینیکال درمان سیاهی، گودی و تیرگی دور چشم استفاده نمود. امروزه روشهای متعددی برای درمان گودی و تیرگی زیر چشم ابداع شده است که بسته به شرایط بیمار و شدت عارضه به کار گرفته می‌شوند. برخی از این روشها عبارتند از :

مزوتراپی

مزوتراپی صورت می‌‌تواند به طرز قابل توجهی به بهبود رنگ پوست اطراف چشم کمک کند. معمولاً شما می‌توانید پس از دو جلسه درمان شاهد نتایج به دست آمده باشید. البته به طور کلی انجام ۴ تا ۶ جلسه مزوتراپی برای تثبیت نتایج به دست آمده ضروری است. مزوتراپی یکی از بهترین روش های موثر در درمان تیرگی و رفع گودی زیر چشم به شمار می آید، اما اینکه به چه میزان این روش درمانی می تواند تاثیرگذار واقع شود؛ بستگی به سن و شدت تیرگی و گودی زیر چشم دارد.

در این روش از تزریق موضعی کوکتل های مزوتراپی (ترکیب ویتامین ها، هیالورونیک اسید و ...) استفاده می‌شود. این روش با کمترین عوارض انجام می‌شود و پس از تزریق نیاز به طی دوران نقاهت نخواهد بود.

پی آر پی (PRP)

پی آر پی روشی طبیعی است که با بکارگیری پلاسمای غنی از پلاکت که از نمونه خون خود فرد تهیه می‌شود؛ برای تحریک و نوسازی اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد. پی آر پی ( PRP ) یک فراورده خونی است که طی فرایند جداسازی از خون تازه و لخته نشده تهیه می گردد. این روش با تکرار جلسات می‌تواند نقش موثری در رفع گودی و تیرگی زیر چشم داشته باشد. البته تاثیر پی آر پی بیشتر در بهبودی تیرگی و سیاهی زیر چشم است.

لیزر

جوانسازی زیر چشم با لیزر به طور قابل توجهی، سیاهی دور چشم و زیر چشم را بهبود می‌بخشد. لیزر پوست می‌تواند رنگ پوست تیره را روشن ساخته و همچنین تشکیل کلاژن‌های جدید در پوست را تحریک کند و در نتیجه موجب کاهش سیاهی دور چشم و خطوط دور چشم گردد. آر اف فرکشنال یکی از بهترینلیزرهایی است که می‌تواند تیرگی زیر چشم را بهبود بخشد و به جوانسازی این قسمت بپردازد. این روش درمانی برای رفع سیاهی دور چشم، به چند جلسه تکرار نیاز دارد و بهتر است ماهی یکبار انجام شود.

آدرس اینتاگرام دکتر حسن زاده

تزریق فیلر

بطور قطع موثرترین و بهترین درمان تیرگی، سیاهی و گودی زیر چشم تزریق فیلر یا پرکننده های پوستی است. تزریق فیلر زیر چشم با استفاده از چربی بدن خود فرد و ژل های موجود در بازار انجام می‌شود که با نتایج بسیار درخشانی نیز همراه است. البته تزریق ژل زیر چشم نسبت به تزریق چربی با عوارض کمتر و نتایج آنی قابل مشاهده تری همراه است. در هر حال هر دوی این روشها به نوبه خود محاسنی دارند که قابل تامل می‌باشد و بسته به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک یکی از آنها انتخاب شده، اعمال می‌گردد.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

لیلا نیکخواه [ 1401-10-05 ]
عرض سلام وخسته نباشی خدمت شما من یک خانم ۴۲ساله هستم که زیرچشهام ژنتیکی سیاه هستش یک بارچربی تزریق کردم یک درجه روشن شد الان میخوام لیزرکنم ایا امکانش هست ممنون میشم جواب بدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465