منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در سنندج / ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس را میتوان یکی از عواملی دانست که از محبوبیت این روش جوانسازی پوست میکاهد. ماندگاری بوتاکس دائمی نیست و همین مسئله منجر میشود تا برخی افراد برای جوانسازی پوست به سراغ روشهای جوانسازی دائمی پوست مانند انواع جراحی را بروند. در این مطلب قصد داریم تا ماندگاری بوتاکس را بررسی کرده و توضیحاتی در مورد تکرار بوتاکس خدمت شما ارائه نماییم.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا بوتاکس دائمی است؟

بوتاکس یک سم است که توسط میکروارگانیسم های ویژه ای تولید میشود و شکل دارویی آن که دوز بسیار پایینی از این سم است با هدف ایجاد فلج موقتی در عضلات به کار میرود. بوتاکس دائمی نیست؛ به این معنی که تاثیر آن با گذشت زمان از بین میرود و بوتاکس تزریق شده به بدن پس از مدتی از بدن پاکسازی میشود. بوتاکس مانند تزریق ژل و تزریق فیلر بعنوان یک روش موقتی جوانسازی پوست شناخته میشود که پس از مدتی نیاز به تکرار دارد تا تاثیرات آن از بین نرود.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس یک داروی قابل تزریق است که برای رفع چروک پوست به کار میرود. ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی وابسته است. بصورت کلی انتظار داریم تا ماندگاری بوتاکس بین 4 تا 6 ماه باشد. با این حال در برخی موارد که هدف از تزریق بوتاکس، یک هدف درمانی (و نه زیبایی) باشد این زمان کمتر خواهد بود. برای مثال ممکن است از تزریق بوتاکس برای رفع میگرن یا کاهش اسپاسم گردن استفاده شود. در این حالت، ماندگاری بوتاکس کمتر و در حد 2 تا 3 ماه خواهد بود. برای مقاصد زیبایی و رفع چروک پوست، انتظار داریم تا بوتاکس دوام بیشتری داشته باشد. بنابراین در بحث ماندگاری بوتاکس باید به عوامل مختلف توجه نمود. به طور کلی ماندگاری بوتاکس به عوامل زیر وابسته است:

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس پیشانی

بصورت عمومی انتظار میرود تا بوتاکس تزریق شده برای رفع چین و چروک پیشانی حدود 4 ماه ماندگاری داشته باشد. با این حال این عدد در افراد مختلف میتواند متفاوت باشد که به عوامل مختلفی وابسته است.
از جمله عواملی که در ماندگاری بوتاکس پیشانی موثر هستند شامل موارد زیر میشوند:

مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم

انتظار داریم ماندگاری بوتاکس دور چشم بین 3 تا 6 ماه باشد. پس از این مدت تاثیر بوتاکس از بین رفته و عضلات کم کم شروع به انقباض میکنند و چین و چروک دور چشم ایجاد میشود. عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس دور چشم همانند عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس پیشانی هستند که اشاره گردید.

بهترین زمان تمدید بوتاکس

بهترین زمان برای تمدید بوتاکس زمانی است که تاثیر بوتاکس قبلی در حال کاهش یافتن است. در واقع بهتر است بین بازه زمانی 3 تا 4 ماه پس از تزریق نسبت به تکرار بوتاکس اقدام شود. در این بازه زمانی، بوتاکس قبلی تاثیر خود را حفظ کرده اما در انتهای بازه زمانی موثر خود است. این مسئله میتواند به ماندگاری بیشتر بوتاکس در افراد کمک کند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

اگر بوتاکس تمدید نشود

در صورتی که بوتاکس تمدید نشود، تنها تاثیر این کار بازگشت چین و چروک پوست خواهد بود. با این حال، بازگشت چین و چروک پوست کندتر از حالتی رخ خواهد داد که بوتاکس تزریق نشده است. بنابراین حتی پس از چند بار تزریق بوتاکس و در نهایت تمدید نکردن آن نیز پوست کمی جوانتر از حالتی خواهد بود که بوتاکس تزریق نشود.

بوتاکس دائمی چیست؟

همانگونه که اشاره گردید، بوتاکس یک روش موقتی و غیردائمی است و اصطلاح بوتاکس دائمی در حال حاضر کاربردی ندارد. برای اینکه بوتاکس تاثیر طولانی مدت و دائمی داشته باشد لازم است تا کمی قبل از پایان تاثیر این ماده بر روی عضلات، فرایند تزریق بوتاکس تکرار شود. بنابراین بوتاکس دائمی نبوده و برای تاثیر طولانی مدت نیاز به تکرار مجدد تزریق خواهد بود.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

لادن باکی [ 1402-09-08 ]
من یه سوال داشتم میتونم برای افتادگی گوشه کنار لبم از تزریف بوتاکس استفاده کنم آیا تاثیر خوبی داره یا باید راه دیگه ایی امتحان کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465