منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

انواع کیست چرکی صورت

کیست پوستی یک توده یا بافت کیسه ای گرد و برجسته ی پر از مایع در زیر پوست است که داخل آن از لیپید، هوا، مایع، کراتین یا مخاط پر شده است. بیشتر کیستها خوش خیم و غیر سرطانی هستند؛ اما به نوع کیست بستگی دارد. رشد کیستهای پوستی بسیار کند بوده و معمولاً از مرکز تیره رنگ کیستها، مایع داخل آن را خارج می کنند. هر چند که اکثر کیستهای پوستی بی خطر هستند و خود به خود درمان می شوند؛ اما برخی ممکن است باعث ایجاد درد و گاهی ناراحتی های خطرناکتر شوند، در نتیجه لازم است که بدانید کیست پوستی ایجاد شده برای شما جزء کدام دسته است تا در صورت نیاز جهت درمان کیست خود به پزشک مراجعه نمائید. کیست ها می توانند بعد از تخلیه آنها مجدداً رشد کنند. اگر کیستی دارید که هر چند مدت یک بار بر می گردد، ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

انواع کیست چرکی صورت

کیست ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از جمله مهمترین آنها باید به موارد زیر اشاره نماییم:

 کیست چرکی صورت

علائم کیست چرکی صورت

علل کیست چرکی صورت

در حالی که عوامل بسیاری در بروز جوش کیستی نقش دارند؛ اما تعیین علت دقیق این ضایعات پوستی می تواند دشوار باشد، البته این به معنای غیر قابل درمان بودن جوش ها نمی باشد. افراد با مراجعه به پزشک می‌توانند بهترین روش درمان کیست را پیدا کنند. تعیین علت بروز کیست چرکی شامل بررسی عوامل متعددی می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان کیست چرکی صورت

در اغلب موارد، درمان جوشهای کیستی نیازمند روش های درمانی متعدد، تعهد فرد به مصرف محصولات پوستی با کیفیت و از همه مهم تر کمک یک پزشک معتبر می باشد. در ادامه رایج‌ترین درمان های برای جوش کیستیک را بررسی می‌کنیم:

بسیاری از متخصصان پوست و پزشکان داروهای آنتی بیوتیک خوراکی را به عنوان اولین خط درمان جوش کیستی تجویز می کنند. با این حال، مصرف داروهای آنتی بیوتیک تنها برای مدت کوتاهی پیشنهاد می شود؛ زیرا امکان مقاوم شدن باکتری نسبت به این داروها وجود دارد. در اغلب موارد، پزشکان جهت به دست آمدن بیشترین تأثیرگذاری در درمان کیست چرکی، مصرف محصولات و پمادهای موضعی را در کنار مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی توصیه می کنند.

در صورت عدم مشاهده هر گونه بهبود در وضعیت جوش های کیستی، برخی متخصصان پوست جهت کاهش التهاب و پیشگیری از زخم شدن جای جوش تزریق داروهای استروئیدی را تجویز می کنند. تأثیرات این تزریق تنها پس از چند ساعت نمایان می شوند. با اینکه تزریق استروئید راه حلی ساده برای این مشکل پوستی به نظر می رسد؛ اما باید توجه داشت که تزریق کورتیزون باکتری موجود را از بین نبرده و فقط علائم مرتبط با آن را کاهش می دهد.

در طول این فرایند، یک پماد مخصوص (فوتوسنسیتایزر) به محل جوش اعمال شده و سپس یک نور کنترل شده به رنگ قرمز یا آبی بر روی محل تابانده می شود. این فرایند با هدف کوچک کردن غدد سباسه، کاهش مقدار چربی و از بین بردن باکتری ها در منافذ پوست و همچنین کاهش مؤثر اندازه کیست چرکی انجام می شود.

ایزوترتینوئین دارویی امید بخش برای مبتلایانی است که روش های دیگر در درمان جوشهای کیستی آنان مؤثر نبوده است. ایزوترتینوئین یک داروی خوراکی قدرتمند است که از ویتامین A مشتق شده و با تغییر شکل غدد سباسه جریان تولید چربی در این غدد را متوقف می کند. این کاهش در تولید سیبوم می تواند به کاهش مقدار باکتری و در نهایت رفع عفونت منجر شود.

ایزولاز درمانی است که در آن با استفاده از یک دستگاه مکش منافذ پوستی پاکسازی شده و مقدار چربی اضافی آنها خارج می شود. پس از این کار یک لیزر با طیفی وسیع جهت از بین بردن باکتری آکنه و کاهش فعالیت غدد تولید کننده چربی به پوست بیمار تابانده می شود.

ایزولاز یک نوع لیزر است که به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده و می تواند با از بین بردن مواد زائد در عمق منافذ پوست یا نزدیک کردن آنها به سطح پوست تخلیه ایمن مواد زائد را ممکن سازد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

در صورتی که کیست، بزرگ و ملتهب باقی مانده و سبب ایجاد درد شود افراد می‌توانند با مراجعه به پزشک، محتویات آن را تخلیه کنند. در طول این فرایند، برشی کوچک بر روی پوست ایجاد شده و محتویات کیست تخلیه می شود. با اینکه تخلیه کیست سریع و معمولاً بدون درد است؛ اما حتی پس از تخلیه کامل، امکان بازگشت کیست وجود دارد.

قرص های ضد بارداری به روشی رایج و محبوب جهت کنترل آکنه کیستیک تبدیل شده اند. قرص های ضد بارداری با استروژن و پروژسترونی که دارند می‌توانند سبب کاهش مقادیر هورمون های آندروژن در بدن شوند. هر چه هورمون آندروژن کمتری در بدن تولید شود، سیبوم کمتری نیز ترشح می شود. با کنترل کردن تولید سیبوم احتمال بروز و شدت جوش های کیستی کاهش می یابد.

تشخیص کیست چرکی صورت

برای تشخیص کیست، پزشک، برآمدگی ها و پوست اطراف آنها را مورد بررسی قرار داده و در مورد سابقه پزشکی شما سؤال خواهد کرد. همچنین در مورد جزئیات برآمدگی و مدت زمان بروز این عارضه و اینکه آیا با گذشت زمان تغییری در آن ایجاد شده است یا خیر سوال می کند. پزشک معمولاً تنها با انجام معاینه به تشخیص کیست های روی پوستی می پردازد؛ اما گاهی برای تایید تشخیص به انجام سونوگرافی و یا ارجاع به یک متخصص پوست نیاز دارد.

کلینیک دکتر جمال حسن زاده یکی از مراکز تخصصی است که با ارائه کلیه خدمات پوست و مو، همچنین لیزر موهای زائد با دستگاه های پیشرفته ای مانند لیزر سایناشور الیت پلاس، پذیرای مراجعین محترم در سنندج می‌باشد. اگر مایل به استفاده از خدمات این مرکز می‌باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465