منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

منگو له های پوستی اطراف چشم

بسیاری از مردم از ضایعات پوستی اطراف چشم شاکی هستند. از آنجائیکه این ضایعات ممکن است به لحاظ زیبایی مطلوب نباشد، درصد قابل توجهی از مراجعین به متخصصین پوست را افرادی تشکیل میدهند که در صدد از بین بردن آنها هستند. تشخیص افتراقی توده ها و ضایعات پوستی اطراف چشم متعدد است هرچند در بررسی و درمان این ضایعات، افراق ضایعات بدخیم و خوشخیم اهمیت بسیاری دارد، اما اکثر این موارد را ضایعات خوشخیم تشکیل میدهند. جز چند مورد اهمیت آنها بیشتر از لحاظ زیبایی است. در این مقاله به یکی از انواع شایع ضایعات پوستی اطراف چشم یعنی skin tag یا منگوله های پوستی خواهیم پرداخت و در مقالات آتی در مورد چهار نوع دیگر این ضایعات بحث خواهد شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

skin tag (منگوله های پوستی)

این ضایعات که به غلط گاهاً گوشت اضافه نامیده میشوند به صورت ضایعات نرم، تیره و نخی در نواحی مانند پلکها، نواحی چین دار مانند گردن، زیر بغل و ناحیه پستان در خانمها ظاهر میشوند.

اکثراً در افراد چاق و از سنین میانسالی به بالا دیده میشود ژنتیک و عوامل ارثی در ایجاد آن دخیل هست گاهاً همراه با بیماریهای داخلی مانند دیابت و …یا حاملگی دیده می شود.

آدرس اینستاگرام

درمان منگوله های پوستی

تشخیص این ضایعات اکثراً بالینی صورت می گیرد. در صورت لزوم توسط پزشک بررسی از لحاظ بیماریهای همراه صورت میگیرد. برداشتن این ضایعات به راحتی زیر بیحسی موضعی و با حداقل عارضه و بدون ایجاد اسکار صورت می گیرد. ضایعات پس از برداشت عود نمی کنند اما احتمال ایجاد ضایعه جدید وجود دارد.

یکی از اشتباهات رایج بستن این ضایعات با نخ است که معمولا باعث ایجاد التهاب و عفونت و اسکار میشود که باید از این کار خودداری نمود.

نوشته شده توسط : دکتر حسن زاده ( متخصص پوست و مو )

همشهریان عزیر! اکیداً توصیه می‌کنیم؛ برای انجام بهترین اقدامات جوانسازی ، به متخصص پوست مو و زیبایی در سنندج مراجعه نمایید و از انجام این امور توسط افراد غیر پزشک ، در مراکز غیر مجاز خودداری کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

سانان [ 1392-07-23 ]
سلام وب سایت بسیار مفید و جالبی دارین من از مریض های خودتونم که بهم گفتین برای اطلاعات بیشتر در مورد (میلیا) به وبتون بیام ولی متاسفانه نتونستم اطلاعات مورد نظرم رو پیدا کنم لطفا راهنمایی کنید. ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465