منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / ترک خوردگی گوشه لب نشانه چیست؟

ترک خوردگی گوشه لب نشانه چیست؟

ترک خوردن گوشه لبها بخصوص در افراد مسن شایع است. ترک گوشة لب از لحاظ علل و درمان با ترکخوردگی و التهاب لبهای تحتانی و فوقانی متفاوت است.این حالت که در پزشکی Angular Chellitisنام دارد به صورت ایجاد شقاق در گوشه های لب، لیچ افتادگی آنها، قرمزی گوشة لبها و پوست اطراف، ایجاد حس سوزش و خارش تظاهر مییابد.

در اکثریت موارد ترک گوشة لب در افراد مسن که دندانهای خود را از دست دادهاند و یا از دندان مصنوعی استفاده میکنند دیده میشود. دلیل آن هم تغییرات آناتومی این ناحیه است که موجب میشود گوشه های لب روی هم بیفتاد و ایجاد یک فضای بسته و مرطوب کند که زمینه را برای رشد قارچی به نام کاندیدیا فراهم آورد.

در موارد ترک گوشه های لب ممکن است نشانهای از بیماریهای داخلی بخصوص کمبودهای تغذیهای مانند کمبود ویتامینهای گروه B،روی و پروتئین باشد.ممکن است ترک گوشة لب بخشی از خشکی لب باشد .

اینستاگرام دکتر حسن زاده

درمان بیماری های پوستی در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست ، قابل انجام است. اگر با مشکلات و بیماری های پوستی مواجه هستید؛ می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم، با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

توصیه‌ها:

1- برخلاف خشکی لبهای فوقانی و تحتانی، ترک گوشة لبها معمولاً نیاز به درمانهای دارویی دارد و بهتر است افراد دچار این حالت به پزشک یا دندانپزشک مراجعه نمایند.
2- افراد بخصوص افراد مسن بایستی بهداشت دهان و دندان و بخصوص دندانهای مصنوعی را رعایت کند.

3- استفاده از مسواک، آب نمک، دهانشویها اهمیت بسیار دارد.
4- مراجعه به دندانپزشک برای جایگزین کردن دندانها به کمک دندانهای متحرک، ثابت و یا ایمپلنت و در صورت لزوم اصلاح دندانهای مصنوعی ضروری است.

5- افراد دارای دندان مصنوعی در صورت بروز احساس سوزش یا تغییر طعم دهان بالینی به پزشک یا دندانپزشک مراجعه نمایند، این حالت ممکن است نشان دهندهعفونت قارچی حفره دهانی باشد که نیاز به درمان دارد.
نوشته شده توسط : دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو

زگیل تناسلی یکی از بیماریهای نگران کننده مقاربتی است که امروزه با کرایوتراپی به خوبی قابل رفع می‌باشد. در سنندج نیز با استفاداه از این روش اقدامات درمانی موثری در حذف این زوائد پوستی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیکهای مجاز پوست و لیزر سنندج از بهترین درمانهای زگیل تناسلی بهره مند شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

احسان جلالی [ 1396-04-01 ]
با سلام من با یه چالشی واقعا روبرو شدم که گوشه های لبم ترک میخوره و خارش شدید داره تا به امروزم همه کار کردم دکترحساسیت دهان و دندان انواع و اقسام ویتامین ها و داروها خوب نشده که نشده خواهش میکنم راهنمایی کنید با تشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465