منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / درمان ترک های پوستی بارداری یا استریا با کربوکسی تراپی

درمان ترک های پوستی بارداری یا استریا با کربوکسی تراپی

بارداری یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی زنان است که با تغییراتی در بدن همراه می‌شود. یکی از این تغییرات، ترک های پوستی شکم است که می‌تواند برای بسیاری از زنان در این مرحله ناخوشایند باشد. ترک شکم به ترک‌هایی گفته می‌شود که در پوست شکم زنان باردار به دلیل گسترش سریع پوست در اثر رشد جنین و افزایش وزن بدن ایجاد می‌شود. این ترک‌ها معمولاً در اواخر دوران بارداری شروع می‌شوند و در بیشتر موارد پس از زایمان باقی می‌مانند. این ترک‌ها در ابتدا به صورت رنگ نارنجی یا قرمز روشن بوده و با گذر زمان به رنگ سفید می‌پردازند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کربوکسی تراپی یک روش پزشکی ایمن و کاملاً طبیعی با حداقل تهاجم است که بهبودی‌های چشم‌گیر و فوق العاده‌ای در پوست دارای ترک های پوستی ایجاد می‌کند. به طور بالینی ثابت شده است که این روش باعث بهبود بافت و استحکام پوست می‌شود. مکانیسم اثر کربوکسی تراپی بدین صورت است که گاز دی اکسید کربن به داخل پوست و ناحیه ترک ها تزریق می شود. در حقیقت این گاز سبب افزایش خونرسانی در ناحیه ترک های پوستی شده و توجه بدن را به آن ناحیه معطوف می نمایید. افزایش خونرسانی در هر ناحیه سبب ایجاد سلول های خونی در ان ناحیه شده و در نهایت سبب می شود تا پوست به تدریج ترمیم یابند.

مزایای درمان استریا با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای درمان ترک پوستی روشی بدون عوارض جانبی است. از مزایای درمان کربوکسی تراپی برای ترک پوست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. استفاده از این روش درمانی سرپایی است و نیازی به بیهوشی و … ندارد.
  2. مانع از افتادگی پوست می شود.
  3. بهبود کیفیت و استحکام پوست شکم حاصل می شود.
  4. بدون دوره نقاهت و مراقبت های طولانی است.

مراحل انجام کربوکسی تراپی استریا

درمان کربوکسی تراپی نسبتاً سریع است و معمولاً 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.پزشک از طریق یک مخزن شامل کربن دی اکسید، لوله استریل شده و سوزن بسیار نازک، گاز را وارد زیر پوست میکند. در طی درمان احساس کمی سوزش و درد طبیعی است که با استفاده از کرم بی حسی رفع میشود. هنگام انجام تزریق، کمی فشار احساس میکنید که به دلیل گسترش گاز زیر پوست است.

کربوکسی تراپی ترک پوستی

مراقبتهای قبل و بعد از کربوکسی تراپی استریا

تعداد جلسات کربوکسی تراپی استریا

تعداد جلسات درمانی کربوکسی تراپی ترک پوستی به چندین عامل از جمله شدت و مکان استریا و وضعیت سلامتی کلی فرد بستگی دارد. به طور کلی برای دیدن نتایج قابل توجه، ممکن است نیاز به چندین جلسه کربوکسی باشد. بنا به توصیه پزشکان و متخصصان پوست ممکن است یک سری از جلسات را در فواصل 1 تا 2 هفته‌ای انجام دهید. تعداد کل جلسات ممکن است بین 5 تا 10 جلسه یا حتی بیشتر بسته به شرایط فرد و پاسخ پوست به درمان متغیر باشد. پس از دوره اولیه درمان، ممکن است پیشنهاد شود که جلسات نگهدارنده را برای حفظ نتایج حاصل شده انجام دهید. این جلسات ممکن است هر چند ماه یک بار باشد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

ماندگاری کربوکسی تراپی استریا

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی 6 ماهه است که این زمان در همه افراد متفاوت است. برای بیشتر شدن مدت ماندگاری کربوکسی تراپی هر 6 ماه یک بار درمان باید انجام شود.

کاندیدای نامناسب کربوکسی تراپی

عوارض کربوکسی تراپی استریا

کربوکسی تراپی یک روش درمانی کاملاً بی خطر بوده و عوارض جانبی آن شامل ناراحتی و قرمزی بسیار خفیف در ناحیه ی تحت درمان می شود که در عرض چند دقیقه بهبود می یابد. همچنین ممکن است پس از تزریق دچار کبودی کمی در ناحیه تحت درمان شوید که میزان این کبودی به حساسیت پوست فرد بستگی دارد.

هزینه کربوکسی تراپی استریا

موارد مختلفی در هزینه نهایی استفاده از کربوکسی تراپی برای ترک پوستی مؤثر هستند. مواردی از جمله کلینیک انتخاب شده برای انجام این روش، میزان شدت این ترک ها و ناحیه آن، تعداد جلسات مورد نیاز، پزشک متخصص انجام دهنده این روش و…

برای آگاهی از علت زود جذب شدن ژل لب روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465