منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

درمان ترک پوستی یا استریا

ترک‌ پوستی که با نام استریا نیز شناخته می‌شوند، معمولاً ترک‌های پوستی قرمز و یا مایل به سفید هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد می‌شوند. برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می‌شوند. کلاژن پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می‌کند، اگر پوست به میزان کافی این پروتئین را نداشته باشد، به دلیل تغییرات به ‌وجود آمده دچار ترک‌خوردگی می‌شود. علاوه بر افزایش وزن عوامل دیگری همچون بارداری، جراحی کاشت سینه (پروتز)، میزان بالای استروئید و سندروم مارفان، نیز سبب ایجاد ترک‌های پوستی می‌شوند. ترک‌های پوستی در هر نقطه از بدن ممکن است ایجاد شوند؛ ولی بیشتر در مناطقی وجود دارد که مقادیر زیاد چربی ذخیره‌شده است. شایعترین محل ایجاد آن شکم، پستان‌ها، بازوها، زیر بازوها، کمر، ران (هم داخل و هم خارج)، لگن و باسن است.

این ترک های پوستی، خطری برای سلامتی شما در پی نخواهد داشت. این خطوط کاملاً بی‌خطر هستند و به مرور زمان تا حدی کمرنگ می‌شوند. اگر مایل به درمان استریا هستید، باید بدانید که درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد و همه روشهای درمانی موجود کمک می‌کنند که اسکار ناشی از استرچ مارک و ظاهر ناخوشایند آن بهبود یابد.

درمان ترک های پوستی یا استرچ مارک کمی دشوار بوده و ممکن است نیاز به استفاده از روشهای متعدد درمانی داشته باشد. البته لازم به ذکر است؛ هرچه اقدامات درمانی زودتر صورت گیرد نتایج درمان هم بهتر خواهد بود. شما می‌توانید برای درمان استریا یا ترک های پوستی خود به کلینیک پوست و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده در سنندج مراجعه نمایید. لطفا جهت تعیین نوبت و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.

دلایل ایجاد ترک پوستی

عوامل متعددی سبب بروز این مورد می شوند که در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم:

درمان ترک پوستی

درمان‌های موضعی

اثرات کرمهای موضعی در درمان استریا به اثبات نرسیده است. ولی عمدتا رضایت استفاده کنندگان را جلب نمیکند.

لایه‌برداری پوست

یک‌ راه ساده برای درمان ترک پوستی به روش پزشکی توسط تراشیدن یا لایه‌برداری پوست است. در این روش، سلول‌های مرده پوست جدا می‌شوند و رشد سلول‌های جدید رخ می‌دهد. لایه‌بردارهای شیمیایی نیز اثر مشابهی دارند و با جدا کردن لایه مرده سطح پوست رشد و ترمیم پوست جدید را سرعت می‌بخشند. البته استفاده زیاد از این موارد ممکن است سبب خشکی پوست شود، بنابراین کرم مرطوب‌کننده مناسب را به‌طور مستمر استفاده نمایید.

ترک پوستی

میکرودرمی

این درمان کم تهاجمی برای کاهش ظاهر ترک پوستی مناسب است. این درمان نیاز به بیش از یک جلسه مراجعه به پزشک دارد و با توجه به نوع ترک پوستی و عمر و گستردگی آن تعداد نوبت‌ها توسط پزشک تعیین می‌شود. در این درمان لایه اپیدرم و رویی پوست هدف قرار داده می‌شود و در نتیجه آن پوست، کلاژن ترشح می‌کند و پوست سفت و کشیده می‌شود. در این درمان سلول‌های مرده از پوست جدا می‌شوند و پس از چند جلسه کاهش ظاهر ترک پوستی به‌وضوح قابل ‌مشاهده خواهد بود. در حین این درمان ممکن است پوستتان خشک شود و به علت تراشیده شدن، پوست دچار قرمزی شود؛ اما طی ۲۴ ساعت پوست شروع به ترمیم می‌کند و این علائم از بین می‌روند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ ، لایه درمپوست را هدف قرار می‌دهد که لایه میانی پوست و محل ایجاد ترک پوستی است. در طی این درمان با سوزن‌های ریزی که در سر یک دستگاه (درمارول) متصل شده‌اند سطح پوست را سوراخ می‌کنند تا کلاژن ترشح شود. این سوزن‌ها میکروسکوپی هستند و موجب خونریزی نمی‌شوند و فقط سبب قرمزی پوست می‌شوند. این درمان ظاهر پوست را بهتر و ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد. برای درمان بهتر و کامل به بیش از یک جلسه با فاصله‌های یک‌ ماهه نیاز دارید.

لیزر درمانی

لیزر درمانی یک درمان معمول برای ترک‌های پوستی است. در این روش لیزرها به پوست نفوذ می‌کند و باعث بازسازی می‌شوند. این روش با تحریک بافتهای اطراف ترک‌های پوستی سبب سرعت بهبود آنها می‌شوند. لیزر سبب تحریک ملانین در محل لیزر درمانی می‌شوند و سلول‌های رنگدانه در ترک پوست سبب همرنگ‌سازی آن با دیگر نقاط پوست می‌شوند. با اینکه این درمان مفید است؛ اما به بیش از یک جلسه نیاز دارد .

اینستاگرام دکتر حسن زاده

پیشگیری از ترک های پوستی

ترک های پوستی همیشه قابل پیشگیری نیستند. در هر حال، موارد زیر ممکن است به کاهش خطر ایجاد آنها کمک کند:

هزینه درمان ترک های پوستی

ترک های پوستی انواع بسیاری دارند، به همین دلیل تعداد جلسات و حتی روش هایی که برای درمان استفاده می شود در تمامی افراد یکسان نیست. پیش از شروع هر درمانی، تعداد جلسات، هزینه درمان و درصد بهبودی به صورت تقریبی اعلام خواهد شد.

اگر شما هم احساس می کنید، افتادگی پلک و پف پلک باعث کاهش زیبایی و کوچکتر شدن چشم هایتان شده و نیاز به عمل جراحی بلفاروپلاستی دارید و ساکن سنندج نیز هستید؛ می‌توانید از طریق شماره 33246361 - 087 با کلینیک دکتر جمال حسن زاده تماس گرفته و با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر، در ارتباط باشید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465