منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / آیا برداشتن خال صورت عوارض دارد؟

آیا برداشتن خال صورت عوارض دارد؟

هنگام ایجاد تغییر رنگ روی سطح پوست و تشکیل ضایعه‌ای به رنگ قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره یا مشکی، ضایعه‌ای به نام خال به وجود می‌آید. معمولاً برداشتن خال عوارض چندانی را با خود به همراه ندارد، البته باید خاطر نشان کرد که همانند هر عمل جراحی، این روش نیز بدون عوارض نخواهد نبود و در مواردی هر چند نادر ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. برداشتن خال ممکن است با عوارضی همراه باشد که شدت آنها به نوع و اندازه خال، روش خالبرداری و میزان مهارت پزشک بستگی دارد. البته این احتمال وجود دارد که پزشکان برای کنترل بروز عفونت، داروهای آنتی بیوتیکی تجویز نمایند. چنانچه این عوارض در ناحیه صورت ایجاد شوند، زیبایی فرد به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین عوارض برداشتن خال صورت می‌توان به التهاب، قرمزی، تیرگی و ایجاد جای زخم در محل خال برداری اشاره کرد. روش‌های مختلفی برای برداشتن خال وجود دارد که پزشک با توجه به شرایط فرد بهترین آنها را پیشنهاد می‌دهد.

در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده، برداشتن خال با لیزر و جراحی در سنندج با بهترین نتایج، بدون درد و ایجاد اسکار انجام میشود. پل ارتباطی ما برای ارائه مشاوره به شما عزیزان شماره‌ تلفن 33246361 - 087 می‌باشد.

علت ایجاد خال‌

محققان معتقدند که تعداد خال ‌ها در بدن افراد توسط ژنتیک تعیین می‌شود. با این حال مشخص نیست که چه عاملی باعث بروز و ظهور آنها می‌شود. علاوه بر این هیچ روش شناخته ‌شده ‌ای برای جلوگیری از ظهور خال‌ وجود ندارد. با این حال بسیاری بر این باور هستند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث گسترش خال‌ها می‌شود. خال‌ها به‌ندرت سرطانی هستند؛ اما اگر خالی دارید که به طور ناگهانی تغییر می‌کند و یا ظاهری غیرمعمول دارد، توصیه می‌شود برای معاینه آن برداشتن خال نزد پزشک بروید.

انواع خال

برداشتن خال صورت

روش های برداشتن خال

لیزر

برداشتن خال گوشتی با لیزر روشی آسان‌تر است که کوچکترین جای زخمی را نیز باقی نمی‌گذارد. ابتدا ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بیحس می‌شود، سپس رنگدانه موجود در خال گوشتی با لیزر بریده می‌شود که در مرحله بعد طی فرایندهای التیام ‌بخشی طبیعی خود بدن محو می‌شود. روی خال پوسته می‌بندد که در نهایت می‌افتد. برداشتن خال صورت با لیزر معمولاً ایمن است و احتمال باقی ماندن جای زخم بسیار پایین، حدود یک درصد است.

رادیوفرکوئنسی (RF)

بافت در عمل رادیوفرکوئنسی یا جراحی با امواج رادیویی با بهره‌گیری از فرکانس بالا با جریان متغیر بریده می‌شود. بافت در این روش بدون اعمال هیچگونه فشار فیزیکی به‌طور همزمان بریده و خون آن منعقد می‌شود. روش رادیوفرکانسی (RF) بر استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا به منظور کاهش دما از طریق الکترودهای میکروفیبری رادیوفرکانسی استوار است. از مزایای برداشتن خال با آر اف فرکشنال این است که خون در این روش بدون آسیب دیدن بافت، بند می‌آید و کوچکترین خطر یا احتمال بروز شوک در اثر سوختگی وجود ندارد.

کوتر

یکی از روش های بسیار قدیمی و منسوخ شده برای خال برداری، روش حرارتی یا کوتریزاسیون می باشد. به دلیل عدم تعیین دقیق عمق آسیب بافتی و احتمال زیاد در ایجاد اسکار، به خصوص برای برداشتن خال های صورت امروزه استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

شیو کردن

برداشتن خال با تراشیدن آن تقریباً شبیه روش برش دادن است. در این روش با استفاده از چاقوی جراحی، پزشک، لایه‌های خال را تا زمانی که خال از بین برود می تراشد. قبل از شروع پروسه، بیحسی موضعی برای شما انجام می گیرد و در اغلب موارد پس از انجام این روش نیاز به بخیه زدن نیست؛ اما ممکن است در محل خال برداشته شده، یک لکه کوچک صورتی رنگ روی پوست باقی بماند که به کمک کرم‌های ترمیم کننده قبل محو شدن است.

کرایو

روش کرایوتراپی ، روشی نوین در برداشتن ضایعات پوستی می باشد که ممکن است یک یا چند جلسه زمان نیاز داشته باشد تا خال‌ها به صورت کامل از بین بروند. در این روش از نیتروژن مایع استفاده می شود که دمایی حدود ۱۹۶- درجه سانتیگراد دارد. نیتروژن مایع، در مخزن مخصوصی نگهداری می شود و توسط لوله ی واسط و فلاکس، به سری خاص Liquid Nitrogen Spray مرتبط شده و در زمان انجام عمل، از آن خارج می شود. برای برداشتن زگیل و برداشتن خال، این گاز توسط دستگاه مذکور، به محل شلیک می شود و باعث انجماد فوق العاده سریع آن می شود.

جراحی

بعضی خال ها نیاز به برش و بخیه دارند؛ زیرا سلول های آن ناحیه با گذر زمان رشد می کنند و مجدد خال دیگری را تشکیل می دهند. به همین علت خال با بخشی از پوست بریده شده و در نهایت بخیه زده می شود. جای بخیه بسیار کوچک بوده و بعد از مدتی برطرف خواهد شد. این کار پس از بی حسی ناحیه به وسیله چاقوی جراحی انجام می شود.

مراقبت های بعد از برداشتن خال

عوارض برداشتن خال

اینستاگرام دکتر حسن زاده

هزینه و قیمت برداشتن خال صورت

هزینه برداشتن خال، بسته به پزشک، تعداد جلسات، روش، شهری که در آن زندگی می‌کنید و اندازه و تعداد خالی که می‌خواهید بردارید، متفاوت است.

ریزش مو از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود و درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتوانند در تشخیص و درمان این بیماری به مراجعین محترم ارائه خدمت نمایند. در صورت تمایل به دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465