منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / دلایل ایجاد منگوله پوستی و فرق آن با زگیل

دلایل ایجاد منگوله پوستی و فرق آن با زگیل

اسکین تگ یا همان منگوله پوستی یا آکروکوردون، زائده های گوشتی تیره یا همرنگ پوست است که بدون درد و بی آزار بوده و همانند یک آویز کوچک و به وسیله ساقه نازک روی پوست متصل هستند. اسکین تگ از جمله مشکلات پوستی است که جای نگرانی ندارد، مانند خال پوستی ، جوش صورت و …؛ ولی با این وجود آزار دهنده می باشد. بسیاری از مردان و زنان در برهه ای از زندگی حداقل یک بار دچار آن می شوند؛ اما نکته بسیار مهم در مورد این زائده های پوستی این است که آکروکوردون ها بی خطر و غیر مسری هستند و با دست زدن به جای دیگر از بدن و یا فرد دیگری منتقل نمی شود. به جز مشکلاتی که از نظر زیبایی ظاهری برای فرد به وجود می‌آید، معمولاً منگوله‌های پوستی هیچ گونه درد یا ناراحتی فیزیکی ایجاد نمی‌کنند. این زائده‌های گوشتی معمولاً وقتی که به طور مکرر تحریک ‌شوند (برای مثال در اثر تماس با یقه لباس یا بیخ کشاله ران) ممکن است علائمی را ایجاد کنند؛ اما مشکلات زیبایی و ظاهر ناخوشایند آنها مهم‌ترین دلیلی است که افراد مختلف برای برداشتن منگوله‌های پوستی دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل ایجاد منگوله پوستی

منگوله پوستی

علائم منگوله پوستی

برخی از علائم اسکین تگ به این شرح است:

تشخیص منگوله‌های پوستی

ازآنجایی‌که تگ پوستی دارای ظاهری مشخص و متفاوت است؛ بنابراین با معاینه جسمی به‌سادگی تشخیص داده می‌شود. در این مورد نیازی به نگرانی در رابطه با سرطان وجود ندارد. امکان سرطان پوست و بروز آن با علائمی مانند تگ، بسیار نادر است.

فرق منگوله پوستی با زگیل

اسکین تگ و زگیل تناسلی، بیماری های پوستی هستند که بر روی پوست شما رشد می کنند در حالی که اسکین تگ ها فقط رشد بیش از حد پوست هستند و دردناک نیستند، زگیل ها عفونت پوستی هستند که می توانند در بخش های مختلف بدن رشد کنند. اسکین تگ ها ممکن است به اندازه نیم اینچ باشد و معمولاً اندازه یک دانه برنج است کوچک و مانند یک برآمدگی مسطح شده اند و اغلب در زیر بغل، پلک ها، کشاله ران، بالای سینه، زیر پستان و روی گردن ظاهر می شوند و بی خطر و غیر مسری و غیرسرطانی هستند. اسکین تگ ها کوچک و با یک ساقه کوتاه و باریک به پوست متصل هستند در حالی که زگیل هاممکن است بزرگ باشند، مانند گل کلم، کوچک و یا صورتی به تنهایی و یا به شکل خوشه ها ظاهر شوند. اسکین تگ بدون هیچ‌گونه آزار و اذیتی است؛ اما زگیل تناسلی ممکن است با خارش پوست و درد همراه باشد. زگیل برخلاف اسکین تگها باید درمان شوند چون احتمال انتقال آنها به سایر نواحی یا سایر افراد وجود دارد.. 30 نوع زگیل تناسلی یا HPV وجود دارد که می‌تواند بر ناحیه تناسلی تأثیر داشته باشد؛ اما %90 از آنها از نوع 6 و 11 هستند. گاهی در صورت عدم درمان زگیل تناسلی، به سرطان منجر خواهد شد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

درمان منگوله پوستی

اسکین تگ ها ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند مگر اینکه حساسیت یا مشکل ایجاد کنند، اگر آنها را به حال خود رها کنید مشکلی ایجاد نمیکند. اگر تصمیم به درمان اسکین تگ ها دارید، راه های درمان مشابه است:

  1. کوتریزاسیون: با استفاده از الکترولیز سوزانده می شود.
  2. کرایوسرجری: با استفاده از پروب حاوی نیتروژن مایع منجمد می شود.
  3. بستن: خون رسانی به برچسب پوستی قطع می شود.
  4. برداشتن:با چاقوی جراحی بریده می شود.

آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

لادن [ 1402-09-09 ]
من از این مدل منگوله های پوستی توی سرم دارم اذیتم نمیکنه ولی دوست دارم بردارمشون چه کار باید بکنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465