منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / رفع کبودی چشم بعد از عمل پلک (بلفاروپلاستی)

رفع کبودی چشم بعد از عمل پلک (بلفاروپلاستی)

رفع کبودی چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی یکی از دغدغه های افراد پس از عمل پلک است زیرا این کبودی ها در روی پلک و اطراف چشم میتوانند تاثیرات منفی بر روی ظاهر افراد ایجاد کنند. اگرچه کبودی چشم بعد از عمل پلک یا همان عمل بلفاروپلاستی یک عارضه طبیعی است و بصورت خودبخودی رفع میشود اما راهکارهایی نیز وجود دارند که منجر به رفع کبودی چشم بعد از عمل پلک در زمان سریعتری میشوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کبودی و ورم چشم بعد از عمل پلک دو عارضه ای هستند که معمولا بصورت همزمان و پس از چند ساعت ایجاد میشوند. ورم و کبودی چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی به تدریج بیشتر شده و در طی روزهای دوم تا چهارم پس از جراحی به بیشترین مقدار خود میرسند. پس از روز چهارم انتظار میرود تا کبودی و ورم چشم به آرامی کاهش یابد و در طی چند روز بطور نسبی از بین برود. رفع کامل ورم پس از جراحی نیاز به چند هفته زمان خواهد داشت. رفع کبودی چشم بعد از عمل پلک نیز به یک یا دو هفته زمان نیاز خواهد داشت.

بجز چند روز اول پس از جراحی، ورم و کبودی شروع به کاهش میکنند و در طی روزهای بعدی مقدار آنها به اندازه ای نیست که در زندگی اجتماعی افراد اختلالی ایجاد کند. برای رفع کبودی چشم بعد از عمل پلک روشهایی وجود دارند که میتوانند سرعت بهبودی را افزایش دهند که در ادامه به آنها اشاره میگردد.

از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

روشهای زیر میتوانند در رفع سریع کبودی بعد عمل پلک بسیار مفید باشند:

کبودی بعد از بلفاروپلاستی

برای رفع کبودی چشم بعد از عمل پلک نیز لازم است تا برخی از عادتها کنار گذاشته شوند. برای مثال:

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی تاثیر فراوانی در کبودی و ورم پس از جراحی دارد. توصیه میشود تا برای خوابیدن وضعیتی انتخاب گردد تا سر بالاتر از سطح بدن قرار گیرد. برای این کار میتوان بر روی صندلی هایی که مخصوص خواب هستند خوابید. این نوع صندلی ها ارتفاع سر را بالاتر از بدن قرار میدهند و از تجمع خون در محل جراحی و افزایش فشار آن جلوگیری میکنند که خود این مسئله منجر به رفع سریعتر کبودی و ورم چشم میشود. در صورتی که این صندلی ها در دسترس نباشند جای نگرانی نیست زیرا میتوان از چند بالش اضافی در زیر استفاده نمود تا ارتفاع سر بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.

رفع ورم چشم بعد از عمل پلک

ورم چشم نیز یکی از عوارض جراحی پلک است که به علت پاسخ طبیعی بدن به برش پوست و بافتهای زیرین آن ایجاد میشود و علت آن تجمع مایعات زیستی و نیز سلولهای ایمنی در محل ایجاد برش جراحی است. بنابراین ورم چشم بعد از جراحی معمولا نشانگر عارضه ای جدی نیست. برای رفع ورم چشم بعد از عمل پلک میتوان از راهکارهای ارائه شده برای رفع کبودی چشم استفاده نمود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

سارا م [ 1402-11-15 ]
سلام .من بعد عمل بلفاروپلاستی تا چندروز هر نیم ساعت یخ گذاشتم به طوری که طی ۴روز کبودی خیلی کمی داشتم و جای بخیه خیلی عالی شده بود البته در کنارش قرص آناهیل به دستور پزشک استفاده کردم عالی بود . چندروز هم نیمه نشسته خوابیدم یعنی. سرم بالا بود

فرهنگ [ 1402-09-03 ]
سلام آقای دکتر کرم ترمیم کننده خوب ک این کبووی دور چشم رو از بین ببره چه مارک و برندی شما پیشنهاد میدید، ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465