منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / علت ایجاد شوره ابرو و درمان آن

علت ایجاد شوره ابرو و درمان آن

ابروها اولین چیزی هستند که در برخورد اول در چهره ی افراد، نظر را به خود جلب می‌کند و همچنین تأثیر بسیار بالایی در زیبایی چهره افراد دارد. متأسفانه ابروها نیز گاهی با مشکلاتی مثل ریزش، شوره و مواردی از این قبیل روبرو می‌شوند. شوره پوست یک بیماری مزمن است که معمولاً روی پوست سر ایجاد شده و ظاهری پوسته پوسته به آن می‌دهد. شوره ابرو ممکن است برای همه‌ ی افراد در هر سنی رخ دهد، از نوزادان شیرخوار گرفته تا بزرگسالان و میانسالان، همه در معرض پوسته پوسته شدن ابرو هستند؛ اما معمولاً این عارضه پس از بلوغ و در مناطقی از پوست که تجمع غدد تولید کننده ی چربی در آن ناحیه قرار دارد، رخ می‌دهد، به همین علت است که اغلب شوره‌ را در ناحیه ی سر یا ابروها مشاهده می‌کنید. با پی بردن به دلیل شوره ابرو می‌توان نسبت به درمان قطعی آن اقدام کرد.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

شوره ابرو چیست؟

شوره ابرو معضلی مشابه با شوره سر است و باعث ریزش پوست پوسته ای از ناحیه ابرو می شود. شوره زدن ابرو ممکن است چندین دلیل مختلف داشته باشد. این دلایل می تواند شامل خشکی پوست، درماتیت سبورئیک و درماتیت تماسی باشند.

شوره ابرو نشانه چیست؟

مهم ترین دلایلی که باعث شوره ابرو می شوند عبارتند از:

علت ایجاد شوره ابرو و درمان آن

آیا شوره ابرو باعث ریزش میشود؟

اگرچه شوره ابرو ممکن است ناخوشایند و آزار دهنده باشد و نمای بدی را بر روی ابروها ایجاد کند؛ اما هیچ مدرک علمی مبنی بر این که مستقیماً باعث ریزش ابرو می شود، وجود ندارد. با این اوصاف، برخی از شرایط می تواند بر روی پوست ابرو اثر بگذارد و باعث خشکی بیشتر و ریزش موهای آن نواحی شود. خارش ناشی از آن می تواند به خراش منجر شود و این خراش به فولیکول های مو آسیب می رساند و سبب ریزش مو می شود.

عوارض شوره ابرو

ضعیف شدن ابروها و ظاهر ناخوشایند و بثورات آزار دهنده می تواند از عوارض رسیدگی نکردن به شوره ابروها باشد.

درمان خانگی شوره ابرو

در اغلب موارد درمان خانگی شوره ابرو بسیار مؤثر است به خصوص اگر در مراحل اولیه باشد یا به دلیل تولید سبوم بیش از حد یا خشکی بیش از حد پوست باشد به راحتی با روش های طبیعی قابل درمان است؛ ولی در موارد حاد یا مواردی که با روش های خانگی قابل درمان نبود ممکن است دلیل باکتریایی یا ویروسی داشته باشد که قبل از انتشار بیشتر آن باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه شود.

خاصیت مرطوب کنندگی روغن بادام برای درمان شوره ابرو به خصوص اگر به دلیل خشکی پوست باشد بسیار مفید است. خاصیت نرم کننده روغن بادام باعث می شود سلول های مرده و پوست زیر ابروها و اطراف پلک رطوبت رسانی و پاکسازی شود و شوره ها کاهش پیدا کند. شب قبل از خواب روغن بادام را روی حرارت غیر مستقیم گرم کنید و با انگشت به خورد ابروها بدهید و در صورتی که شوره به مژه ها رسیده است روی پلک و مژه ها هم بمالید و صبح با آب بشویید.

اگر شوره ابرو ناشی از بلفاریت باشد کمپرس آب گرم می تواند به شما کمک کند. کمپرس آب گرم اعصاب را تکین داده و التهاب را کاهش میدهد و آلودگی ها و روغن جمع شده روی ابروها و مژه را جذب میکند. درون کاسه آب گرم بریزید و پارچه ای نرم را داخل آب فرو کرده و بفشارید تا آب اضافه اش گرفته شود و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. حدود 3 تا 5 دقیقه این کار را تکرار کنید تا خارش و ورم رفع شود.

روغن درخت چای خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد و برای درمان شوره ابرو و شوره مژه فوق العاده است. روغن درخت چای را چند ثانیه گرم کنید و با تکه ای پنبه روی ابروها و مژه ها بکشید و بگذارید چند دقیقه بماند سپس بشویید.

استفاده از آلوئه ورا یک درمان مؤثر برای شوره است که باعث تسکین التهاب و پاکسازی پوست می شود و همزمان به تقویت رشد ابروها کمک می کند. با پنبه یا انگشتان، ژل آلوئه ورا را روی شوره ها بکشید و بعد از 5 دقیقه بشویید. تا درمان شوره ابرو، هر شب این کار را تکرار کنید.

یکی از بهترین روغن ها برای آبرسانی به پوست روغن زیتون است که به کاهش پوسته پوسته شدن اطراف ابرو و پلک کمک میکند. روغن زیتون را به آرامی روی ابروها و پلک و مژه ها ماساژ دهید سپس لیف حمام را در آب گرم فرو ببرید و فشار دهید آب اضافه اش گرفته شود و به مدت 10 15 دقیقه روی ابروها و چشم قرار دهید و سپس بشویید.

درمان شوره ابرو با آب نمک

نمک خاصیت خشک کنندگی و از بین برنده چربی دارد و حفرات اطراف ریشه موهای ابرو و مژه ها را پاکسازی میکند و از بروز عفونت قارچی و ایجاد شوره در آینده پیشگیری می کند. یک قاشق سوپخوری نمک را در یک چهارم فنجان آب حل کنید و با پنبه آب نمک را روی ابروها بکشید بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

اسید سیتریک موجود درآبلیمو طبیعی خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی و لایه بردار دارد که می تواند برای درمان شوره مؤثر واقع شود. یک قاشق سوپخوری آب لیمو را در یک چهارم فنجان آب حل کنید و با پنبه روی ابروها بکشید و بعد از 5 دقیقه بشویید.

روغن برگ چریش خاصیت ضد میکروب قوی دارد و از قدیم برای بیماری های پوستی استفاده می شده است. این روغن میتواند سلولهای مرده پوست را جدا کرده و از بروز مجدد شوره پیشگیری کند.10 الی20 عدد برگ چریش را با 1 قاشق سوپخوری آب گرم در هاون بکوبید و خمیر به دست آمده را روی شوره ها بکشید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید می توانید هر شب تا درمان شدن شوره ها از این روش استفاده کنید.

آمینواسیدهای موجود در تخم شنبلیله خاصیت لایه برداری دارند و سلولهای مرده پوست را پاکسازی می کنند. یک قاشق سوپخوری تخم شنبلیله را در یک چهارم فنجان آب به مدت چند ساعت بخیسانید و با هاون بکوبید و خمیر حاصل را به مدت 20 دقیقه روی شوره ها بکشید و سپس با آب سرد بشوید. میتوانید حداقل تا یک هفته هر روز از این درمان استفاده کنید.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

درمان های دارویی شوره ابرو

هنگامی که شوره ی ابرو بسیار زیاد است یا به راحتی برطرف نشده است، مراجعه به پزشک را باید در اولویت کار خود قرار دهید. معمولاً پزشک نوع شوره را با بررسی آن تشخیص می دهد و درمان های دارویی مناسب برای آن را تجویز می کند. معمول ترین روش های درمانی برای مراقبت از ابرو در برابر شوره موارد زیر هستند:

  1. کرم کورتیزون یک ماده مؤثر در درمان شوره است که به کاهش التهاب کمک می کند. برای درمان باید روزی سه مرتبه آن را بر روی ناحیه ی ابرو بمالید
  2. لوسیون هیدروکوتیزون نیز برای این عارضه مناسب است و باید دو تا چهار هفته از آن به صورت روزانه استفاده شود تا اثر کامل داشته باشد.
  3. در مواردی که شوره بسیار حاد است می توان از شامپوی نیزورال برای شستشوی صورت استفاده کنید تا شوره ابرو رفع شود.
  4. شامپو سلنیوم سولفات یک درمان مناسب برای شوره است که می توانید از آن در شستن ابروها نیز بهره ببرید.
  5. شامپوهایی که دارای زینک و سلنیوم در ترکیبات خود هستند برای درمان شوره ابرو و حتی سر مناسب هستند و در جهت مراقبت ابرو از شوره می توان از آنها استفاده کرد.
  6. سایر شامپوهایی که حاوی سالیسیلیک اسید هستند، شامپوهای ضد قارچ کتوکنازول، شامپوهای تار و مواردی از این قبیل می توانند در درمان شوره ابرو و محافظت از ابرو در برابر این عارضه مفید واقع شوند.

اگر شما هم احساس می کنید، افتادگی پلک و پف پلک باعث کاهش زیبایی و کوچکتر شدن چشم هایتان شده و نیاز به عمل جراحی بلفاروپلاستی دارید و ساکن سنندج نیز هستید؛ می‌توانید از طریق شماره تلفن 33246361 - 087 با کلینیک دکتر جمال حسن زاده تماس گرفته و با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر، در ارتباط باشید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

بهمن [ 1402-05-08 ]
سلام یک درمان کارامد بابت پوسته پوسته شدن کف سر خدمت دوستان عزیزم معرفی میکنم: توضیح اینکه من سالها کف سرم پوسته پوسته میشد و پوسته های بزرگ کنده میشد بهمراه خارش و کمی التهاب کف سر داشتم و کل سرم پر از شوره های درشت میشد و کل زندگیم رو ریخته بود بهم. هرنوع شامپو و هردکتری که بگین رفته بودم متاسفانه درمان ها همش موقتی بود مثلا یکی دو هفته بهتر میشد اما چون پوست سرم به اون شامپو یا اون مواد عادت میکرد اثرش دیگه از بین میرفت و دوباره بدتر میشد و مجبور میشدم دوباره یه راه دیگه رو امتحان کنم. تا ای

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465