منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / بهترین روشها برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران

بهترین روشها برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران

تیرگی نواحی همچون زیر بغل و کشاله ران از مشکلات رایج می باشد که بیشتر افراد درگیر آن هستند. هنگامی که تولید ملانین (رنگدانه پوست) بیش از حد نرمال می شود تغییر رنگ در خارجی ترین لایه پوست اتفاق می افتد و باعث تیرگی این نواحی می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد زیر بغل و کشاله ران‌ تیره شوند. اگر چه تیرگی این نواحی بی خطر هستند و مشکلی برای سلامتی فرد به وجود نمی آورد؛ اما ممکن است از لحاظ ظاهری برای یکسری از افراد ناخوشایند باشد. بهترین روش برای درمان سیاهی زیر بغل، در ابتدا تعیین علت ایجاد آن و سپس درمان آن است.

علت تیرگی زیر بغل و کشاله ران

تیرگی زیر بغل یک وضعیت ناخوشایند است که به دلایل متعددی در سنین مختلف ایجاد می شود. در ادامه به اصلی ترین عوامل مؤثر اشاره می کنیم:

بهترین روشها برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران

پیشگیری از تیرگی زیربغل و کشاله ران

اگر چاقی عامل بروز تیرگی زیربغل و کشاله ران باشد، می توانید با مدیریت وزن از بروز این شرایط جلوگیری کنید. رژیم غذایی که بتواند سطح قند خونتان (انسولین) را در کنترل نگاه دارد نیز می تواند به پیشگیری از بروز تیرگی زیربغل و کشاله ران کمک کند.

روشهای درمان تیرگی زیر بغل و کشاله ران

کرم سفید کننده پوست

این محصولات تاثیر اندکی در کاهش تیرگی نواحی چین دار دارند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

پیلینگ

این روش نوعی لایه برداری است که برای جوانسازی پوست و رفع تیرگی زیر بغل و دیگر نواحی بدن استفاده می‌شود. پیلینگ به دو روش شیمیایی و مکانیکی انجام می‌شود.

پیلینگ شیمیایی (Chemical Peels)

در این روش برای تیرگی‌های ضعیف زیر بغل از آلفا هیدروکسی اسید استفاده می‌شود که به آرامی پوست را لایه برداری می‌کند. برای حد متوسط این عارضه از اسیدهای مانند گلیکولیک اسید استفاده می‌شود.

پیلینگ مکانیکی

در پیلینگ مکانیکی، لایه برداری با استفاده از ابزارهای تراشنده، لایه سطحی پوست زیربغل را می تراشند از جمله می‌توان به میکرودرم ابریژن (استفاده از یک دستگاه دوار و تراشنده) یا لیزر اشاره کرد.

لیزر موهای زاید

شاید مهمترین کار در کاهش تیرگی کشاله ران و زیر بغل لیزر موهای این نواحی باشد. حذف این موها موجب کاهش نیاز به سایر روشهای حذف مو مانند شیو کردن و اپیلاسون و در نتیجه کاهش تحریک این نواحی شده و بصورت غیر مستقیم موجب کاهش تیرگی این نواحی میشود. بعضی از انواع لیزر مو مانند لیزرهای ان دی یاگ بصورت مستقیم نیز در کاهش رنگ دانه های این نواحی تاثیرگذار است.

لیزرهای کیوسویچ

این لیزرها مخصوص درمان لکه های پوستی هستند و بخصوص انواع فرکشنال آنها در کاهش تیرگی این نواحی کاربرد دارند.

لیزرCo2

لیزر که به‌عنوان لیزر سفیدکننده نیز شناخته می‌شود معمولاً برای روشن و سفید کردن زیر بغل و کشاله ران استفاده می‌شود. اشعه‌ی لیزر قسمت تیره‌ی پوست را مورد هدف قرار می‌دهد و پوست این قسمت را لایه به لایه برمی‌دارد..

تعداد جلسات لازم درمان تیرگی زیر بغل و کشاله ران

برای درمان تیرگی نواحی چین ها ابتدا لیزر موهای زاید انجام میشود که این مرحله نیاز یه 3-8 جلسه درمان دارد. و سپس در طی 1-3 جلسه درمان ترکیبی توسط لیزر های کیو سویچ و co2 انجام میشود.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465