منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری ها و اختلالات مو
علت و درمان ریزش موی ناگهانی شدید یا تلوژن افلوویوم

نوعی ریزش مو موقتی که در واقع به دنبال استرس، شوک یا یک تجربه آسیب زا در افراد اتفاق می افتد تلوژن افلوویوم نامیده می شود

آیا درد ریشه مو با ریزش مو ارتباطی دارد؟

موهای سر می توانند دردناک شوند که این درد معمولاً در ناحیه پوست سر و یا ریشه موها حس می شود که تجربه درد در ناحیه سر بسیار ناخوشایند خواهد بود.

آلوپسی اسکار چیست و چگونه درمان میشود؟

آلوپسی در اصطلاحات پزشکی به معنای ریزش یا کاهش موی سر و دیگر نقاط بدن است که می تواند در اثر عوامل مختلفی مانند عوامل هورمونی، عوارض دارویی، ابتلا به

آیا کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو می شود؟

ریزش مو بنا به دلایل مختلفی میتواند اتفاق بیفتد. یکی از دلایل ریزش مو میتواند ناشی از کمبود آهن باشد.

چرا پوست دچار خون مردگی یا اکیموز می شود؟

خون مردگی (Ecchymosis) واژه‌ ای پزشکی برای توصیف کبودی‌ های پوست است.ترکیدن رگ های خونی و نشت خون در اثر ضربه، زمین خوردن و دیگر عوامل باعث می‌ گردد.

حقایقی در مورد ریزش سکه ای مو

ریزش موی سکه‌ ای زمانی رخ می‌ دهد که گلبول‌ های سفید خون به سلول‌ های موجود در فولیکول موها حمله می‌ کنند و این امر منجر به ریزش مو و کاهش رشد موها می‌ گردد. به طور دقیق مشخص نیست که چه عاملی موجب می‌ شود سیستم ایمنی بدن بدین طریق فولیکول‌ های مو را مورد هدف قرار دهند.

شناخت و تشخیص انواع شوره سر

پوست انسان در خارجی‌ ترین سطح خود، به‌ خاطر داشتن کراتین، به طور مداوم درحال بازسازی سلولی است. به همین دلیل، سلول های لایه بیرونی آن در تماس مداوم با فضای اطراف از بین می روند و سلول های جدیدی جایگزین آن می شوند. اگر در اسکالپ سر، این روند مرگ سلولی افزایش پیدا کند، به شکل شوره سر قابل مشاهده است.

تأثیر بارداری و زایمان در وضعیت موها

به طور معمول خانم ها هنگام بارداری به دلیل تغییر میزان هورمون استروژن، موهای زیبا و ضخیمی دارند؛ زیرا این هورمون از ریزش فولیکول مو جلوگیری می کند. با این حال، این حالت برای همه زنان باردار یکسان نیست

آیا رژیم های لاغری بر ریزش مو تأثیر دارند؟

برخی از سبک های اشتباه زندگی در افرادی که رژیم های لاغری را پیش می گیرند وجود دارد که در ریزش موها تأثیرگذار هستند. کاهش وزن سریع می تواند منجر به ریزش مو شود.درمان ریزش مو ناشی از رژیم لاغری در ادامه شرح داده شده است.

جلوگیری از ریزش موی ارثی با مؤثرترین روشها

آلوپسی آندروژنیک، ریزش با الگوی زنانه و ریزش با الگوی طاسی مردانه از انواع ریزش مو ژنتیکی محسوب می شوند. علائمی مانند عقب رفتن خط موی فرد، کاهش ضخامت تارهای مو، ریزش بیش از حد مو روی بالش یا کف حمام جزو مراحل الگوی طاسی مردانه به حساب می آیند.

ریزش موی مردانه چه ویژگی هایی دارد؟

ریزش موی مردانه در زنان به دلیل آندروژن ها یا همان هورمون های مردانه، اتفاق‌ می‌ افتد که معمولاً مقدارشان بسیار محدود است. عوامل گوناگونی‌ می‌ توانند عامل آلوپسی آندروژنیک وابسته به فعالیت‌ های هورمونی باشند. در این بخش به علل و درمان ریزش موی مردانه پرداخته ایم.

درمان ریزش مو با داروی فیناستراید( پروپشیا)

داروی فیناستراید است که یک داروی خوراکی برای درمان الگوی ریزش موی مردانه است. فیناستراید سطح DHT خون و پوست سر را به طور چشمگیری کاهش میدهد. با مصرف این دارو در یک دوره مشخص، افراد شاهد رشد بی نظیر موها و ضخیم شدن تارهای موی خود میگردند که تراکم بالای موها را نشان می دهد.

درماتیت سبورئیک چیست؟

درماتیت سبورئیک یک بیماری پوستی طولانی مدت است که نیاز به درمان مداوم دارد. با این حال، ایجاد یک روال مناسب مراقبت از پوست و یادگیری شناختن و از بین بردن عوامل محرک می‌ تواند به شما در مدیریت مؤثر بیماری کمک کند.

علت سفیدی مو در نوجوانی

عوامل مختلفی در سفید شدن مو در نوجوانی تأثیرگذار هستند که شامل ژنتیک، استرس، اختلالات خواب، اختلالات اشتها، فشار خون بالا، کمبود ویتامین ب 12، بیماری های خود ایمنی، اختلالات تیروئید و یا در معرض استعمال بودن است. با تشخیص و درمان مناسب، روند سفید شدن تارهای مو را می‌توان معکوس کرد.

روش تزریق هیر فیلر برای رفع ریزش مو

هیرفیلر یک ماده ژل مانند است که همه مواد مغذی موردنیاز برای رشد مجدد موها شامل بیومیمتیک، هیالورونیک اسید، انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و مواد معدنی را دارد. این مواد به تقویت ریشه مو ها کمک می‌ کنند و باعث درمان ریزش مو با الگو های زنانه و مردانه و حتی ریزش موی ژنتیکی خواهند شد.

مزوتراپی مو درمان ریزش مو

مزوتراپی یکی از روشهای غیر تهاجمی و با ریسک عوارض بسیار کم است که برای درمان ریزش مو، پرپشت نمودن موها و رفع بسیاری از مشکلات پوستی می‌تواند مفید و موثر باشد

ریزش سکه ای ریش در مردان

نوع خاصی از ریزش مو و ریش به نام ریزش سکه ای ( یا آلوپسی آره آتا ) وجود دارد که دلیل آن بروز یک بیماری خود ایمنی است و طی آن سلول های ایمنی فرد موهای بدن را در قسمت های مختلف ازبین میبرد

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465