منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری ها و اختلالات مو / درمان ریزش مو با داروی فیناستراید( پروپشیا)

درمان ریزش مو با داروی فیناستراید( پروپشیا)

مو تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری افراد دارد، لذا برخی افراد نسبت به ریزش مو و تغییرات ظاهری حاصل از آن بسیار حساس هستند و سعی می کنند با استفاده از روش های درمانی مختلف آن را درمانی کنند. ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی رخ میدهد که هورمونی به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز فولیکولها به آنها جلوگیری میکند و سبب تضعیف فولیکول موها و در نهایت ریزش موها میگردد. داروی فیناستراید (با نام تجاری Propecia) است که یک داروی خوراکی برای درمان الگوی ریزش موی مردانه (Male Pattern Hairloss) است. فیناستراید سطح DHT خون و پوست سر را به طور چشمگیری کاهش میدهد. با مصرف این دارو در یک دوره مشخص، افراد شاهد رشد بی نظیر موها و ضخیم شدن تارهای موی خود میگردند که تراکم بالای موها را نشان می دهد.

ریزش مو از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود و درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتوانند در تشخیص و درمان این بیماری به مراجعین محترم ارائه خدمت نمایند. در صورت تمایل به دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

انواع فیناستراید

دو نوع ایرانی و خارجی قرص فیناستراید در بازار موجود است. نوع خارجی این دارو تحت عنوان فین پشیا و نوع ایرانی آن فین استراید شناخته می شود. هر دو نوع ایرانی و خارجی دارو در دوزهای ۱ و ۵ میلی گرم عرضه می شوند. دوز ۵ میلی گرمی این دارو برای درمان مشکلات پروستات تجویز می شود. برای درمان ریزش مو از دوز ۱ میلی گرمی استفاده می شود.

درمان ریزش مو با داروی فیناستراید

شیوه مصرف فیناستراید

داروی فیناستراید به شکل قرص عرضه می‌شود و طریقه مصرف آن مانند همه قرص‌هایی است که در طول عمر خود مصرف کرده‌اید. برای درمان ریزش مو دوز یک درصدی آن مناسب است که معمولاً همراه با غذا مصرف می‌شود. البته پزشک معمولاً زمان مشخصی را برای مصرف دارو تعیین می‌کند که بهتر است آن را تغییر نداده و هر روز دارو را به موقع مصرف کنید. توجه کنید که خوردن بیش از یک عدد قرص فیناستراید در روز می‌تواند خطرناک باشد. این تصور که مصرف دوز بیشتری از این دارو باعث افزایش اثرگذاری خواهد شد، تصوری کاملاً غلط است.

توصیه های قبل و حین مصرف فیناستراید

  1. درصورتی‌که به بیماری خاصی مبتلا بوده یا از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتماً پزشک خود را مطلع کنید؛ چراکه ممکن است ترکیبات این داروها با فیناستراید تداخل داشته باشد، بنابراین پزشک دوز یا زمان مصرف را تغییر داده، درمان تحت نظر را تجویز می‌کند یا این دارو را از گزینه‌های درمانی شما حذف کند.
  2. درصورتی‌که قبلاً مشکلات کبد یا پروستات داشته‌اید یا به سرطان‌های پروستات یا کبد مبتلا هستید، پزشک را مطلع کنید.
  3. درصورتی‌که حساسیت دارویی خاصی داشته یا به مواد خاصی حساسیت دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  4. این دارو حساسیت ‌زا است، بنابراین بهتر است که قبل از تجویز پزشک آزمایش‌ هایی برای اطمینان از عدم ایجاد حساسیت در فرد انجام دهد.
  5. در زمان خرید دارو حتماً به دوز آن توجه کنید؛ چراکه این دارو در دوزها ۱ و ۵ میلی‌گرمی عرضه می‌شود.
  6. پس از هر بار استفاده حتماً درب قوطی قرص‌ ها را محکم ببندید و آن را در محلی دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  7. قرص فیناستراید باید در محیطی خشک و خنک و در دمای اتاق نگهداری شوید.
  8. اگر تاریخ مصرف دارو گذشته، از مصرف آن خودداری کرده و حتماً دستورالعمل دور ریختن دارو را رعایت کنید.
  9. تا جای امکان مصرف الکل و مواد غذایی و نوشیدنی‌های کافئین دار را محدود کنید.
  10. درصورتی‌که در طول درمان نیاز به عمل جراحی پیدا کردید، حتماً جراح خود را در جریان مصرف این دارو بگذارید.
  11. هرگز بیشتر از دوز تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید.؛چراکه مصرف بیش‌ از حد این دارو ممکن است باعث بروز برخی مشکلات تنفسی در افراد شود.

مدت استفاده از فیناستراید

عموماً اولین آثار دارو بعد از مصرف روزانه یک قرص به مدت 3 تا 6 ماه مشاهده میشوند که اثری رضایت بخش را نیز برجای میگذارد. البته برای آنکه بتوانید از مؤثر بودن فیناستراید مطمئن شوید باید مصرف آن را تا یک سال ادامه دهید تا قطع کامل ریزش صورت گیرد و در دوازده ماه بعدی شاهد رویش مجدد موها در نهایت موهای پر تراکم شوید.

بهترین زمان مصرف قرص فیناستراید

بهترین زمان مصرف فیناستراید به مدت 1 سال به صورت یک قرص در روز و به مدت حداقل 1 سال است.

کاندید نامناسب مصرف فیناستراید

برخی از بیماران به دلیل برخی شرایط پزشکی که ممکن است با فیناستراید تداخل داشته باشند، کاندید مناسبی برای استفاده از این دارو برای ریزش مو نیستند:

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض فیناستراید

تزریق ژل یا فیلر بینی از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق ژل توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت و بدن خود دست یابید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465