منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری ها و اختلالات مو / جلوگیری از ریزش موی ارثی با مؤثرترین روشها

جلوگیری از ریزش موی ارثی با مؤثرترین روشها

ریزش موی ارثی از رایج‌ترین انواع ریزش مو است که هم در زنان و هم در مردان مشاهده می‌شود. ریزش مو ژنتیکی بعضی اوقات به صورت تدریجی و گاهی اوقات به صورت ناگهانی بروز پیدا می‌کند. آلوپسی آندروژنیک، ریزش با الگوی زنانه و ریزش با الگوی طاسی مردانه از انواع ریزش مو ژنتیکی محسوب می‌شوند. علائمی مانند عقب رفتن خط موی فرد، کاهش ضخامت تارهای مو، ریزش بیش از حد مو روی بالش یا کف حمام جزو مراحل الگوی طاسی مردانه به حساب می‌آیند. با مراجعه به پزشک باید در ابتدا دلیل ریزش مو در افراد مشخص شود و با توجه به آن پزشک می تواند با استفاده از روش های مختلف، پیشگیری های لازم جهت جلوگیری از ریزش موی افراد را ارائه دهد.

ریزش مو از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود و درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتوانند در تشخیص و درمان این بیماری به مراجعین محترم ارائه خدمت نمایند. در صورت تمایل به دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

نشانه های ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی با نازک شدن مو آغاز می شود و اغلب با ریزش مو در قسمت های پوست سر پیشرفت می کند. ریزش موها بر روی بالش، در وان و یا بر روی شانه علائم غیر قابل اعتماد از ریزش مو است و به طور متوسط افراد روزانه 100 مو را از دست میدهند و ممکن است موهای بیشتری تحت شرایط خاصی مانند بعد از زایمان یا یک بیماری جدی از دست برود. در مردان، ریزش مو به طور معمول در تاج سر شروع می شود و در یک الگوی M شکل ادامه پیدا میکند. در مرحله پیشرفته تر، تنها یک قسمت از مو در کنار و پشت پوست سر باقی می ماند. در زنان، ریزش مو بیشتر گسترش می یابد؛ اما پنهان تر است، بالا و وسط سر اغلب تحت تأثیر قرار می گیرد. در مقایسه با مردان، خط مو در پیشانی معمولاً باقی میماند.

ریزش مو

ریزش مو ارثی از چند سالگی شروع میشود؟

برخی افراد گمان می‌کنند که ریزش مو ارثی برای افراد بالاتر از ۳۰ سال اتفاق می‌افتد در حالی که ریزش مو ارثی می‌تواند نوجوانان را نیز درگیر کند. احتمال ریزش موی ژنتیکی در نوجوانان بسیار کم است؛ اما غیر ممکن نیست. ممکن است پسرانی که در سنین ۱۵ سال به بالا هستند؛ دچار ریزش مو از نوع آلوپسی شوند و با افزایش سن این عارضه در آنها ادامه‌دار باشد. کسانی که مبتلا به آلوپسی آندروژنیک هستند ممکن است در سنین ۲۰ سالگی، شاهد ریزش موهای خود باشند که این ریزش با افزایش سن بیشتر می‌شود. بیشتر از ۲۰ درصد افراد مبتلا به طاسی الگوی مردانه ریزش مو را از سنین ۲۰ سالگی مشاهده می‌کنند. برخی افراد نیز در سن سی سالگی شاهد ریزش موی ‏خود با الگوی طاسی مردانه هستند. ۲۵ درصد این افراد طاسی کامل را تا سن ۵۰ سالگی تجربه می‌کنند. به طور کلی ۵۰ درصد مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک تا سن ۵۰ سالگی دچار ریزش موی شدید و طاسی کامل می‌شوند. برخی از مردان نیز تا سن ۵۰ سالگی در وضعیت عادی هستند و به صورت ناگهانی در این سن با ریزش مو و طاسی سر مواجه می‌شوند. اکثر افراد مبتلا به ریزش موی ژنتیکی تا سن ۶۶ سالگی بیشتر از ۶۵ درصد موهای خود را از دست می‌دهند. با توجه به نکات ذکر شده نمی‌توان به طور دقیق زمان شروع ریزش مو را برای افراد تخمین زد. سن شروع ریزش مو ژنتیکی در زنان با مردان متفاوت است. اکثر زنانی که دارای ژن ریزش مو هستند، بعد از سن یائسگی و با کاهش شدید هورمون‌های استروژن ریزش مو را تجربه خواهند کرد. تنها ۳ درصد از زنان مبتلا به طاسی ارثی در سنین زیر ۳۰ سال هستند و ۱۶ درصد آنها نیز بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند.

تشخیص ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی از دو طریق قابل تشخیص است:

اینستاگرام دکتر حسن زاده

درمان ریزش موی ارثی

تزریق چربی به واژن یا لابیا (جهت جوانسازی) و تزریق فیلر به آلت تناسلی (جهت افزایش حجم) در کلینیک دکتر حسن زاده ، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در سنندج انجام می شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465