منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

ریزش سکه ای ریش در مردان

همانطور که تاکنون بسیار شنیده اید ریزش مو های نواحی مختلف دلایل متفاوتی دارند. استرس ، خواب ناکافی و تغذیه نامناسب ، بیماری های پوستی و عفونی یا مسائل ژنتیکی از دلایل مهم و اصلی ریزش مو هستند. اما نوع خاصی از ریزش مو و ریش به نام ریزش سکه ای ( یا آلوپسی آره آتا ) وجود دارد که دلیل آن بروز یک بیماری خود ایمنی است و طی آن سلول های ایمنی فرد موهای بدن را در قسمت های مختلف ازبین میبرد .

متاسفانه، علت دقیقی برای این واکنش در بدن انسان نمی‌توان یافت؛ اما عوامل محیطی، تغذیه نادرست، استرس و فشار‌های روحی روانی از اصلی‌ترین عللی است که سیستم ایمنی را تحریک به واکنش علیه بافت‌های بدن می‌کند. پس بهتر است در تمام طول زندگی، به‌طور هوشیارانه نسبت به کنترل استرس و فشارهای روحی روانی تلاش کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علائم ریزش موی سکه ای چیست؟

نشانه های ریزش موی سکه ای در افراد متفاوت است اما نشانه های مشترکی نیز وجود دارد که در دانستن و تشخیص این بیماری بسیار مفید واقع میشود . این نشانه ها عبارتند از:

درمان ریزش موی سکه ای

نکات مهم ریزش موی سکه ای

وجود زمینه ی ارثی و سابقه ی این عارضه در خانواده باعث افزایش امکان ابتلا میشود.
برای این مشکل درمان قطعی وجود ندارد اما میتوان با روش هایی به بهبود شرایط کمک کرد.
حدود ۱۴۷ میلیون نفر از جمعیت کل جهان به بیماری ریزش موی سکه ای مبتلا هستند. به بیان دیگراحتمال ابتلای هر فرد به این بیماری ۲٫۱ درصد است.
معمولاً موها دوباره پس از ۱۲ ماه یا کمتر رشد می‌کنند. اما، ممکن است این بیماری برای بسیاری از افراد طولانی‌تر باشد و شدت بیشتری داشته باشد.
خطر ابتلا به ریزش موی سکه ای در افرادی که مبتلا به آسم ،تب یونجه ، بیماری های تیروئیدی و لک و پیس ، کم خونی نوع پرنیشیوز و سنروم دان هستند بیشتر است.

ریزش سکه ای مو از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود و درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتوانند در تشخیص و درمان این بیماری به مراجعین محترم ارائه خدمت نمایند. در صورت تمایل به دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

درمان ریزش موی سکه ای

ارزیابی دقیق کارایی روش های درمان این عارضه بسیار دشوار است و هیچ یک از گزینه های درمانی موجود دارای تاثیر قطعی نیستند .در موارد ریزش شدید مو ، با استفاده از داروهای کورتون کلوبتازول یا فلوئوسینونید ، تزریق کورتیکواستروئید یا کرم موفقیت محدودی حاصل شده است و استفاده از کرم های کورتیکواستروئید روی پوست آسیب دیده از اثر کمتری برخوردار بوده همچنین برای نتیجه گرفتن مدت زمان بیشتری لازم است.

از تزریق استروئید معمولاً در مکانهایی استفاده می شود که ناحیه ی ریزش مو در سر کوچک باشد مثلا برای موهای از بین رفته ی ابرو. البته حتی در این موارد هم موثر بودن این دارو ها قطعی نیست. برخی از داروهای دیگری که استفاده شده است ماینوکسیدیل ، پماد الوکون (ممتازون) (کرم استروئید) ، مواد تحریک کننده و ازاین قبیل که همگی درمانی موضعی است وبه صورت ترکیبات مختلف تجویز میشود است.

کورتیکواستروئیدهای موضعی اغلب به اندازه کافی وارد پوست نمی شوند تا بتوانند روی پیازهای مو ، که هدف درمان هستند ، تأثیر بگذارند . کورتیکواستروئیدهای خوراکی نیز ممکن است ریزش مو را کاهش دهند ، اما فقط در طول دوره مصرف تاثیر گذارند و این داروها می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند .متاآنالیز کورتیکواستروئیدهای خوراکی و موضعی ، سیکلوسپورین موضعی ، فوتودینامیک درمانی و ماینوکسیدیل موضعی نیز که ممکن است به عنوان دارو های درمان ریزش سکه ای درباره آنها شنیده باشید،هیچ تغییر مثبتی بر رشد مو در مقایسه با دارونما نشان نداده است وبه ویژه معایب طولانی مدتی برای استفاده در موارد شدید داشته است .

در مجموع میتوان نتیجه گرفت هیچ درمانی در همه موارد موثر نیست و برخی از افراد ممکن است هیچ پاسخی به هیچ درمانی نشان ندهند اما خبر خوب اینکه مطالعات اخیر نتایج امیدوار کننده ای را در مورد استفاده از داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی متوترکسات به همراه استفاده ازکورتیکواستروئیدها به عنوان داروی کمکی نشان داده است. با این حال ، به دلیل عود مجدد بیماری ممکن است درمان طولانی مدت توصیه شود.

هنگامی که ریزش سکه ای مو با بیماری سلیاک همراه باشد ، درمان با رژیم بدون گلوتن امکان رشد کامل و دائمی پوست سر و سایر موهای بدن را در بسیاری از افراد فراهم می کند ، اما گاهی نیز بروز مجدد بیماری مشاهده می شود. این بهبود احتمالاً به دلیل عادی شدن پاسخ ایمنی بدن در نتیجه خروج ماده ی گلوتن از رژیم غذایی است.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

ممکن است کودکتان ریزش سکه‌ای را از شما به ارث ببرد؟

یکی ازنگرانی های بزرگسالان مبتلا به طاسی سکه‌ای انتقال این بیماری به فرزندانشان و ریزش مو آنهاست. به هر حال، به دلیل پیچیدگی‌های ریزش موی سکه‌ای، پیش بینی قطعی اینکه آیا فرزند شما نیز به این بیماری مبتلا می‌شود یا خیر تقریباً غیر ممکن است.اما دانشمندان معتقدند که جز عوامل وراثتی، عوامل ژنتیکی و محیطی نیز در این بیماری نقش دارند.

در واقع همه‌ی والدین، بیماری طاسی سکه‌ای خود را به فرزندانشان منتقل نمی‌کنند و همواره بهترین راه برای جلوگیری از این دست بیماری ها دوری از استرس و مصرف غذا های ناسالم و روی اوردن به رژیم غذایی غنی از مواد مغزی لازم می باشد.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

علی موسوی [ 1402-08-04 ]
سلام عرض ادب من ۱۵سالم نمیدونم چرا سیبیلم داره میریزه ممکن خطرناک باشه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465