منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان لک تیرگی و کک مک / بهترین روشهای درمان لک زیر چشم

بهترین روشهای درمان لک زیر چشم

چشم ها برجسته ترین عنصر زیبایی چهره به شمار می آیند، تأثیر بسزایی بر زیبایی و شادابی چهره دارند. تیرگی زیر چشم یکی از شایعترین عارضه‌های پوستی است که در اکثر افراد جامعه بروز می‌کند و اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می‌شود. لکه های زیر چشم می توانند از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره و متمایل به سیاه باشند و همچنین از نظر اندازه متفاوت هستند. این عارضه نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می‌شود. حلقه‌های تیره می‌تواند علت اصلی (ژنتیکی) یا ثانویه (محیطی) داشته باشد و از چندین عامل ناشی شود. وقتی پوست اطراف چشم در اکسیژن‌رسانی خون مشکل دارد، این خون جمع می‌شود و آهن موجود از هموگلوبین آزاد شده و در پوست رسوب می‎کند. سپس یک سری واکنش‎های اکسیداسیون اتفاق می‌افتد و رنگدانه‌ای به نام هموسیدرین را تشکیل می‌دهد. رسوب هموسیدرین همچنین می‌تواند به دلیل افزایش گردش خون در ناحیه چشم رخ دهد. حلقه‌های تیره زیر چشم، حالت خسته و آزار دهنده‌ای به صورت می‌دهد. قبل از اقدام به درمان، لازم است بدانید که چه مشکلی باعث لک زیر چشم شما شده است.در ادامه بهترین روشهای درمان لک زیر چشم معرفی میگردد.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی از جمله لک های قهوه ای زیر چشم، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

علت لک‌ های قهوه ای زیر چشم

دلایل زیادی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شوند، عبارت از:

بهترین روشهای درمان لک زیر چشم

درمان لک قهوه ای زیر چشم

کرم‌های موضعی

کرم‌های سفیدکننده در موارد اندکی می‌توانند به کاهش هایپرپیگمنتیشن (تیرگی یا لکه های پوستی ) کمک کنند. این کرمها در درمان تیرگی موثر نیستند بلکه تا حدودی در درمان لک موثرند.

لایه‌برداری پوست

برای لایه‌ برداری پوست دور چشم از روش‌های لیزر درمانی و پیلینگ شیمیایی استفاده می‌شود. اثرات این روش‌ها عبارتند از: افزایش تولید کلاژن در پوست، کاهش مشکلات رنگدانه‌ای در پوست و بهبود کیفیت کلی بافت پوست. البته لایه‌برداری با لیزر یا پیلینگ، زمانی بیشترین تأثیر را دارند که در ترکیب با سایر روش‌های درمان سیاهی و تیرگی دور چشم به کار روند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا HIFU تکنیکی است که در آن به کمک امواج اولتراسوند، پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود. دستگاه Ultra اولین دستگاهی بود که برای انجام این تکنیک که موجب بهبودی پوست به روش غیر تهاجمی می‌شود، به بازار عرضه شد. در این روش، دستگاه اولترا از تکنولوژی اولتراسوند (که در سونوگرافی به کار می‌رود) استفاده می‌کند و مطالعات بالینی، ایمن و مؤثر بودن این روش را ثابت کرده‌اند. اشعه‌ی اولتراسوند از لایه‌ی خارجی پوست عبور می‌کند و به عمق مشخصی از پوست می‌رسد و موجب ایجاد گرمای معینی می‌شود.

این اشعه هیچ آسیبی به بافت پوست نمی‌زند و تنها موجب تحریک پوست به تولید کلاژن بیشتر می‌شود. تولید کلاژن پوستی ، موجب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست شده و از این طریق می‌تواند کمک کننده باشد

لیزر

از شناخته شده ترین درمان های کلینیکی استفاده از لیزر است. بسته به طول موج، اشعه و تابش، لیزرها با سوق دادن شدت کم یا زیاد نور به یک ناحیه ی مشخص می توانند در درمان تیرگی زیر چشم ها مؤثر باشند. انواع مختلفی از لیزر درمانی برای بهبود سیاهی دور چشم ناشی از دلایل گفته شده کاربرد دارند که در دو دسته ی زیر قرار می گیرند:

در این روش، لیزر، لایه ی خارجی پوست را که حاوی ملانین اضافی است بر می دارد و رگ های خونی در لایه های زیرین پوست را برای جریان یافتن خون تحریک می کند. لیزر فرکشنال CO2 در این دسته قرار می گیرند.

در این روش، لیزر پوست را تحریک به تولید بیشتر کلاژن می کند تا بافت محکم تری داشته باشد. لیزر پالس، لیزر کیوسوئیچ و لیزر فرکشنال کیوسویچ در این دسته قرار می گیرند. این دسته از لیزر ها دارای مزیتی نسبت به دسته ی قبل هستند و آن اینکه اثرات جانبی کم تری دارند.

در صورتی که تیرگی زیر چشم به این دلیل است که رگ‌های خونی زیر پوست دور چشم شما، از روی پوست و به رنگ آبی یا بنفش تیره نمایان هستند، برای رفع سیاهی زیر چشم شما از روش IPL استفاده می‌شود. البته همه‌ی متخصصین پوست، با ایمن بودن استفاده از این روش در اطراف چشم، موافق نیستند. با این حال برخی از متخصصین برای درمان مشکلات تغییر رنگ پوست که بر اثر نمایان بودن رگ‌های زیر پوست است، از جمله سیاهی دور چشم از این روش استفاده می‌کنند.

تزریق چربی

تزریق چربی زیر چشم مانند روش تزریق ژل است، با این تفاوت که در این روش چربی خود بیمار که از یک ناحیه دیگر از بدن او گرفته شده است، در زیر چشم تزریق می‌شود. روش تزریق چربی زیر چشم در مواردی توصیه می‌شود که سیاهی و تیرگی زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست و کم بودن حجم چربی و بافت زیر پوست باشد.

تزریق ژل

در صورتی که لک زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست یا کمبود حجم چربی و بافت زیر پوست در ناحیه زیر چشم و گونه باشد، از روش تزریق ژل هیالورونیک اسید استفاده می‌شود.

مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد فعال، مستقیم به درون لایه سوم پوست، یعنی مزودرم تزریق می‌شود. با این کار، مقدار کلاژن افزایش یافته و به‌این ترتیب، رنگ پوست زیر چشم‌ها بهبود می‌یابد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن بر لایه بیرونی پوست متمرکز است. در این روش با استفاده از لایه لایه کردن پوست، سلول‌های جدید برای رشد تحریک می‌شوند. در صورتی که لک زیر چشم به دلیل رنگدانه‌ها به وجود آمده باشد، میکرودرم ابریژن می‌تواند موثر باشد. به خصوص اگر این رنگدانه های سیاه ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روش جوانسازی پوست است. در این روش سوزن‌ها برای ایجاد جراحت پوستی کنترل‌شده استفاده می‌شوند. هر سوراخ، کانالی ایجاد می‌کند که بدن را برای پرکردن این جراحات میکروسکوپی با تولید کلاژن و الاستین جدید، تحریک می‌کند. از طریق روند نورگ‌زایی و نئوکلاژنز، بافت و سفتی پوست، بهبود می‌یابد.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی بر پایه‌ی استفاده از گاز کربن دی اکسید است. کربوکسی تراپی در دسته‌ی درمان‌های غیر جراحی قرار می‌گیرد و با تزریق انجام می‌شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

پیشگیری از لک زیر چشم

افراد می‌توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی از بروز لک زیر چشم‌ پیشگیری کنند:

لیزر ضایعات عروقی در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو و لیزر انجام می‌شود و اغلب با نتایج رضایت بخشی همراه است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کلباسی [ 1402-09-08 ]
من برای درمان لک های زیر چشمم از روش مزوتراپی و چند جلسه کربوکسی تراپی استفاده کردم خیلی زیر چشمم عالی شد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465