منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / مراحل درمان با آی پی ال IPL

مراحل درمان با آی پی ال IPL

آی پی ال intense pulse light یعنی سیستم های نور شدید پالسی. این دستگاه در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید

دستگاه آی پی ال IPL

دستگاه IPL روش محبوبی جهت برداشتن موهای زائد و جوانسازی پوست و روشن نمودن لکه های صورت وهم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه) می باشد. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزانتر است و سریعتر عمل می کند. دستگاه IPLبا پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت و پوبیس بصورت آرام و بی خطر استفاده می شود.

پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می شوند. دستگاه حذف موی IPL سریع وکاملا بدون درد است. عوارض جانبی کم است ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شوند.

بکارگیری دستگاه آی پی ال در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده برای کاربردهای مختلفی در پوست انجام می‌شود. در استفاده از این دستگاه با کمترین عوارض بهترین نتایج درمانی را شاهد خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مراحل درمان با آی پی ال IPL

پزشک متخصص پوست برای هر بیمار، برنامه درمانی خاصی را بر اساس نوع و شدت مشکل تعیین می کند. بطور میانگین در یک دوره سه هفته ای چهار تا شش جلسه درمان توصیه می شود. هر جلسه معمولا 20 دقیقه طول کشیده و بیمار بلافاصله به فعالیت طبیعی خود بازمی گردد. با IPL نتیجه درمان طبیعی و ماندگاری آن طولانی خواهد بود. در دستگاه آی پی ال یک محفظه فلزی که در داخل آن، یک دستگاه الکترونیک هوشمند، و یک لامپ تولید کننده نور پالسی شده شدید (فیلترشده ضربانی) که طول موجهای ایجاد شده توسط لامپ را به طرف هدف مورد نظر شلیک می کند، در آن تعبیه شده است.

درمان با آی پی ال

یک سیستم ایجاد کننده برودت و سرما که با ایجاد سرما در محل درمان، مانع از ایجاد التهاب، تورم، قرمزی یا زخم روی پوست شده و توسط این سیستم سرمایش، اپیدرم پوست از حرارت ایجاد شده توسط IPL محافظت می شود. دامنه طول موج های این نور فیلتر شده ضربانی توسط لامپ یاد شده در گستره وسیعی بوده و پخش و توزیع این طول موج ها از حوالی نور قابل رویت تا نور مادون قرمز ادامه می یابد و طیف آن از ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ نانومتر است.

قبل از شروع درمان، معمولا یک لایه ژل سرد روی ناحیه مالیده شده و بیمار از عینک محافظ استفاده می کند. طی درمان پزشک هندپیس را به آرامی روی پوست حرکت می دهد.نور بصورت پالس های کوچک به پوست می رسد و معمولا بدون ناراحتی می باشد. گاهی اثرات درمان مثل قرمزی طی یک تا دو ساعت بر طرف می شود. در اکثر موارد صورت درمان می شود اما می توان گردن، قفسه سینه و دستها را نیز درمان کرد.

برای رفع موهای زائد به وسیله آی پی ال ، پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می شوند. دستگاه حذف موی زائد IPL سریع و کاملا بدون درد است. عوارض جانبی ندارد ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شوند.

جوانسازی پوست با دستگاه IPL

جوانسازی پوست با IPL موثرترین درمان در میان تمام گزینه هاست. این روش می تواند بیماری های پوستی زیادی را همزمان درمان کند. این روش درمانی روی قرمزی های پوست که ناشی از عروق خونی بوده و لکه های رنگی نظیر فرکل و آنهایی که ناشی از افزایش سن و نور خورشید هستند موثر می باشد. همچنین IPL گردن و دست ها را که اغلب آسیب ناشی از نور خورشید در آنها بیشتر دیده می شود، درمان می کند.

از آنجا که از آی پی ال برای رفع کک و مک و لکه های حاصل از آفتاب سوختگی استفاده میشود، ظاهر شدن دوباره ی لکه ها بعد از گذشتن مدت زمانی در صورت رعایت نکردن و استفاده نکردن از ضد آفتاب وجود دارد، که با مراقبت از پوست بازگشت لکه ها کاهش پیدا میکند. شما می توانید با استفاده از این روش نواحی وسیعی از پوست بدن خود را درمان کنید و در فاصله ی زمانی کوتاهی به فعالیت های روزانه خود باز گردید. لازم به ذکر است که نتایج جوانسازی پوست با دستگاه آی پی ال برای زمان زیادی باقی خواهد ماند.

موارد کاربرد IPL

عوارض آی پی ال IPL

ممکن است بدون هیچ عوارض قابل توجهی به فعالیت های روزمره خود بازگردید. اما زمان بهبودی پس از IPL بستگی به میزان تهاجمی بودن درمان دارد. ممکن است چند روزی رنگ پوستتان تغییر کند، یا پوست قرمزی داشته باشید. عوارض جانبی کوتاه مدت مانند قرمز شدن پوست، کبودی و تورم است. واکنش های نادر مانند ایجاد تاول گرچه بسیار نادر است ولی ممکن است اتفاق بیفتند.برای جلوگیری از آسیب های نور خورشید، پس از آی پی ال، محافظت روزانه از پوست با استفاده از کرم های ضد آفتاب خیلی ضروری است.

اکثر درمان های زیبایی در هنگام بارداری یا دوران شیردادن به نوزاد، نباید انجام شوند. چراکه هیچ مطالعاتی در مورد بی خطر بودن این روش ها، بر روی زنان باردار انجام نمی گیرد.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

استفاده از دستگاه IPL مناسب چه افرادی نیست؟

اگر افراد در هر یک از شرایط زیر قرار داشته باشند، کاندیدای مناسبی برای درمان با آی پی ال محسوب نمی شوند:

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465