منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جای جوش، اسکار و آکنه / کراس یکی از موثرترین روشهای درمان جای جوش

کراس یکی از موثرترین روشهای درمان جای جوش

جای جوش یا اسکار آکنه به فررفتگی‌های ناشی از جوش‌های عمیق گفته می‌شود. این اسکارها گاهی سطحی و گاهی عمقی هستند. هرچه اسکارها سطحی‌تر باشد، پر کردن و صاف کردن آن آسان‌تر و هرقدر اسکارها عمیق‌تر باشند، صاف‌ کردن آنها دشوارتر است و نیاز به زمان بیشتری دارد. درمان جای جوش با کراس یکی از بهترین روشها برای اسکارهای فرو رفته محسوب می‌شود. در این روش به کمک مواد لایه بردار، لایه برداری به صورت نقطه ای در محل فرورفتگی ها انجام می‌شود؛ که این کار موجب پر شدن چاله های پوست خواهد شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش درمانی کراس برای جای جوش چیست؟

در درمان جای جوش فرو رفته معمولا از روشهای مکمل در کنار هم استفاده میشود که کراس، تزریق ژل، سابسیژن ، میکرونیدلینگ و لیزر از انواع آن هستند. کراس شیوه درمانی نسبتاً جدیدی است که برای اسکار آکنه یا جای جوش هایی که به حالت فرورفته هستند و به آن ها ice Pick گفته می شود؛ بکار می رود. ضایعات پوستی ناشی از اسکار آکنه که به شکل فرورفتگی دیده میشوند؛ معمولاً این ویژگی را دارند که دهانه آن ها بسیار کوچک است و عمق زيادي دارند. به همین دلیل لیزر یا برخی روشهای دیگر به تنهایی قادر به بهبود این ضایعات نخواهند بود.

کراس در واقع نوعی اسید است که با غلظت های گوناگون ( از 70 تا 100%) سبب می شود؛ عمق اسکار کم شده و ظاهر پوست شما بهتر شود. مخصوصا سبب می شود هنگامی که از کرم پودرهای آرایشی استفاده می کنید کرم داخل سوراخ ها نشیند و موجب جوش و افزایش عمق ضایعات نشود. البته لازم به ذکر است در مواردی که اثرهای تخریبی جای جوش به صورت فرورفتگی های عمیق همراه با تخریب بافتی در پوست باشد، درمان صد درصد و قطعی وجود ندارد و بسته به نوع پوست و شیوه درمان میتوان انتظار بهبودی داشت. معمولا سابسیژن و تزریق فیلر همراه با کراس نتیجه مطلوبی در این موارد دارد.

درمان جای جوش در سنندج با انواع روشهای موثر در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو قابل انجام می‌باشد. اگر مایل هستید در ارتباط با این روشها اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید از طریق شماره تلفن 33246361 - 087 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کراس چگونه انجام می شود؟

در کراس شیوه کار به اینصورت است که مقدار کمی اسید( معمولا TCA) که غلظت آن به وسیله متخصص پوست تعيين می شود؛ دقیقا در دهانه حفره های ایجاد شده روی پوست قرار داده می شود. پس از انجام کراس، این ضایعات ابتدا به رنگ سفید در می آیند و بعد از مدتی حالت دلمه قهوه ای رنگ پیدا می کنند و پس از گذشت ۳ تا ۷ روز دلمه ها جدا خواهند شد. طی یک ماه پس از درمان جای جوش با کراس، کم کم کلاژن سازی در محل درمان افزایش می‌یابد و اسکارهای فرورفته، پرترمی شوند و پوست هم سطح تر از قبل خواهد شد.

جای جوش چگونه با کراس درمان میشود؟ | بهترین کلینیک پوست سنندج

مراقبت های بعد از کراس

اینستاگرام دکتر حسن زاده

تعداد جلسات درمان جای جوش با کراس

متخصص پوست پس از معاینه شما به ویژه بعد از انجام نخستین جلسه درمان جای جوش با کراس، میتواند تعداد جلسات را تخمین بزند ولی معمولاً ۳ جلسه درمانی برای انجام کراس کافی به نظر می‌رسد.

امروزه تزریق ژل به یکی از روشهای دوره‌ای زیبایی و جوانسازی پوست بدل شده که علاقه مندان زیادی را هم به خود جذب نموده است. تزریق ژل در سنندج نیز توسط پزشکان و متخصصان پوست در مراکز مجاز و معتبر قابل انجام می‌باشد. علاوه بر انتخاب پزشک متعهد، متبحر و مسئول، نکته قابل یادآوری در این باره، دقت و توجه شما به تاریخ و برند ژلی است که می‌خواهید تزریق نمایید؛ به این دلیل که تزریق ژل یا فیلرهای تاریخ گذشته و بی کیفیت میتواند عوارض بی شماری را برای شما به همراه داشته باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

فرزانه فروتن [ 1402-06-27 ]
سلام آقای دکتر چند جلسه درمانی برای رفع جای جوش با کراس نیازه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465