منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جای جوش، اسکار و آکنه / نانوفت یکی از روشهای درمان اسکار آکنه

نانوفت یکی از روشهای درمان اسکار آکنه

جوش های التهابی به لایه اولیه پوست آسیب میرسانند و باعث تخریب فیبرهای کلاژنی که به پوست انعطاف پذیری می دهند می شوند و موجب نازک شدن پوست می شوند. جوشهای التهابی سلول های چربی طبیعی موجود در بافت پوست را تجزیه و باعث ایجاد منفذ خالی بر روی پوست خواهند شد. زمانی که پوست ترمیم را آغاز می کند، اسکارهای ناشی از جوش بر جای خواهد ماند. این اسکارها بر روی پوست باقی مانده و باعث ایجاد فرورفتگی های عمیق بر روی پوست می شوند. این اسکارها همچنین ممکن است تغییر رنگ بدهند، و باعث ایجاد نقاط قرمز یا سیاه بر روی پوست شوند. روشهای فراوانی برای ترمیم پوست، جایگزینی بافت آن و درمان اسکار آکنه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تزریق نانوفت اشاره کرد.

نانوفت یا نانوچربی به چربی فرآوری شده بدن گفته می شود که حاوی غلظت بالایی از سلول های بنیادی می باشد. سلول های بنیادی به سلول هایی گفته می شود که قابلیت تکثیر به سلول های اختصاصی را دارا می باشند و می توانند با تقسیم سلولی سلول های بنیادی بیشتری را تولید کنند. این سلول ها قادر به ترمیم بافت آسیب دیده هستند. سلول ها و فاکتورهای رشد داخل بافت چربی می توانند سلول های آسیب دیده را ترمیم و باعث تولید کلاژن شوند و خاصیت کشسانی به پوست بدهد و پروتئین های لازم برای پوست را تأمین کند.

کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده، آماده ارائه خدمات تخصصی درمان جای جوش مانند نانوفت در سنندج می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزایای نانوفت

نانوفت

روش تزریق نانوفت

برای تزریق نانوفت برای جای جوش ابتدا پزشک با استفاده از لیپوساکشن از بدن شما چربی استخراج میکند. تهیه نانوفت شامل ۳ مرحله است:

مرحله اول: برداشت چربی

معمولاً برداشت چربی توسط ابزارهای مخصوصی که کانول نامیده می‌شود بدون هیچگونه برش و بخیه‌ای انجام می‌شود. مناطق قابل برداشت شامل قسمت بالا و پایین ناف، قسمت داخل و خارج ران، پهلوها و داخل زانو است.

مرحله دوم: آماده‌سازی

در این مرحله از کیت‌های مخصوص که کیت نانوفت نامیده می‌شود استفاده می‌شود بدین صورت که چربی برداشت شده را چندین بار از این کیت‌ها عبور داده تا مایع یکدست که همان نانوفت است به دست آید.

مرحله سوم: تزریق

محلول به دست آمده‌ از مرحله آماده‌سازی به سرنگ‌های مخصوص منتقل و تحت بی‌حسی موضعی به منطقه‌ هدف تزریق می‌گردد. بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق نانوفت

موارد منع تزریق نانوفت

  1. افرادی که به آنورکسی یا بی اشتهایی عصبی مبتلا هستند.
  2. افرادی همچون ورزشکاران که در بدن آنها هیچ چربی وجود ندارد.

ماندگاری تزریق نانوفت

میزان ماندگاری نانوفت به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل نحوه درست انجام تزریق توسط پزشک و بالابودن کیفیت تزریق چربی خواهد بود. مقدار ۴۰ درصد از چربی توسط بدن جذب خواهد شد و مقدار زیادی هم به مدت طولانی در بدن باقی می ماند. هرچه قدر محلی که چربی در آن تزریق شده فعالیت کمتری داشته باشد ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

هزینه نانوفت صورت

هزینه نانوفت برای مراجعین با شرایط مختلف متفاوت است. این شرایط عبارتند از:

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض تزریق نانوفت

  1. تورم (تورم تا چند هفته می تواند ادامه داشته باشد و بعد از چند هفته برطرف شود.)
  2. کبودی
  3. عفونت
  4. قرمزی و التهاب در نقاط مورد نظر
  5. خونریزی
  6. ایجاد ساختاری ناهموار بر روی پوست
  7. ایجاد تورم چرکی یا آبسه در محل تزریق
  8. تزریق نانوفت یا چربی با حجم نامناسب

تزریق ژل لب از جمله اقداماتی است که با بهترین نتایج توسط دکتر جمال حسن زاده در سنندج انجام می‌شود. در این مرکز با استفاده از مرغوب ترین انواع ژل و مهارت پزشک در تزریق ژل، همچنین اجرای درست و اصولی مراحل تزریق ژل توسط ایشان، می‌توانید به زیبایی ماندگاری در صورت و بدن خود دست یابید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

س ر [ 1401-10-17 ]
کاش عکس قبل و بعد نمونه های واقعی هم توی سایتتون میزاشتین

گلاله [ 1401-07-23 ]
سلام آقای دکتر، خسته نباشید، میخواستم بپرسم پانچ انجام میدید برای اسکارهای فرورفته؟ هزینه ش رو هم بفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465