منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جای جوش، اسکار و آکنه / جوش یکی از عوارض درمان های ترکیبی اسکار آکنه

جوش یکی از عوارض درمان های ترکیبی اسکار آکنه

آکنه یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌های مختلفی نظیر جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ها می‌شود. مسدود شدن غدد مویی توسط چربی‌های اضافه، پوست مرده و یا باکتریها باعث به وجود آمدن جوش صورت می‌شود. تجمع این مواد زائد بر روی غدد مویی باعث ایجاد برآمدگی در سطح پوست می‌شود. اسکار آکنه وقتی ایجاد می‌شود که جوش‌ها به قدری در عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند که باعث صدمه زدن به این لایه‌های داخلی می‌شوند. با پیشرفت علم پزشکی، برای درمان جای جوش و آکنه یا حتی اسکار می توان از روش های زیادی استفاده کرد. پزشک بهترین روش رفع جای جوش صورت را با در نظر گرفتن عوامل متعدد توصیه می‌کند، با این حال معمولاً درمان ترکیبی بهترین نتیجه رامی‌دهد.

از مهمترین فنون و تکنیکهای مؤثر برای درمان جای جوش استفاده از روشهای ترکیبی جهت افزایش ساخت ماده زمینه ای پوست و رشته های کلاژن و الاستین است که آرام آرام باعث ترمیم و پر شدن محل فرو رفته اسکار جای جوش میشود و سپس با روشهای لایه برداری سطحی، همسطح شدن این نواحی با نواحی اطراف انجام میشود. به عنوان مثال از انواع روش ها مانند مانند پی آر پی، لیزر co2، میکرونیدلینگ و مزوتراپی به صورت ترکیبی برای درمان استفاده میکنند؛ زیرا اگر از چندین روش که هرکدام روی یک سطحی از پوست تأثیر می گذارند همزمان برای یک بیمار و در یک دوره ی درمانی انجام شود، تأثیرات بیشتری دارند تا اینکه فقط یکی از این روش ها را برای چندین بار انجام دهند. از جمله عوارض درمانهای ترکیبی اسکار آکنه ایجاد خشکی و قرمزی پوست و جوش است که این حالت پس از درمان ترکیبی اسکار آکنه طبیعی است. جهت درمان این عارضه از کپسول آزیترومایسین روزانه یک عدد باید مصرف شود.

کلینیک تخصصی دکتر جمال الدین حسن زاده، آماده ارائه خدمات درمان جوش یا آکنه در سنندج می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

علت بروز آکنه

عوامل زیر می‌توانند باعث تشدید آکنه شوند:

جوش یکی از عوارض درمان های ترکیبی اسکار آکنه

انواع اسکار آکنه

جای جوش انواع مختلفی دارد و هر کدام از انواع جای جوش نیز درمان های خاص خود را دارد، برخی از جای جوش ها به صورت برآمدگی و فرورفتگی، برخی به صورت لک های قرمز یا قهوه ای نمود پیدا می کند. جای جوش هایی که به صورت فرورفتگی و یا برجستگی است ممکن است اشکال مختلفی از اسکارها را داشته باشند که عبارتند از:

روشهای درمان اسکار آکنه

پی آر پی

پی آر پی (PRP) یا همان پلاسمای غنی شده از پلاکت که به پلاکت درمانی نیز مشهور است، یکی از روش‌های درمانی طبیعی و نوین می‌باشد. برای درمان جای جوش و آکنه توسط این روش، با استفاده از غلیظ کردن پلاکت‌های خون و تزریق آن به سطح پوست صورت، سلول‌های بنیادی تحریک و کلاژن سازی افزایش می‌یابد. با افزایش سطح کلاژن سازی در پوست، به مرور زمان پوست جدید تولید شده و جای جوش و آکنه از بین خواهد رفت. برای شروع درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP) ابتدا چند سی سی خون از مراجعه کننده گرفته شده و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. پس از گذشت مدت زمان مشخص، پلاکت‌های خون جدا شده و آماده تزریق می‌گردد. سپس پزشک با استفاده از سوزن‌های مخصوص تزریق پی آر پی ، مقدار مشخصی از محلول آماده شده را به سطح پوست صورت مراجعه کننده تزریق می‌کند. برای کمتر حس شدن درد تزریق، ممکن است پزشک از بیحسی موضعی برای بیمار استفاده کند.

میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ از سوزن‌هاي كوچكي تشكيل شده‌اند كه به آرامي پوست را سوراخ و زخم‌هاي كوچكي ايجاد مي‌كنند (عمق اين سوراخ‌ها معمولاً 5/0 تا 1 ميلي‌متر مي‌باشد). اين زخم‌ها تقریباً غيرقابل ديدن هستند؛ اما پوست آنها را تشخيص مي‌دهد و احساس نياز به التيام، باعث توليد كلاژن بيشتري مي‌شود. اين افزايش توليد كلاژن به صاف‌تر شدن جای جوش كمك مي‌كند.

مزوتراپی

مزوتراپی تکنیک درمانی است که در آن از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی به منظور جوانسازی پوست ، سفت شدن آن و از بین بردن چربی آن استفاده می‌کنند. در این روش، از سوزن‌هایی ظریف تزریق مواد مختلف به لایه میانی پوست استفاده می‌شود. این روش می‌تواند رنگدانه‌های پوستی و اسکار آکنه را به‌طور مؤثر درمان کند.

لیزر CO2

لیزر CO2 نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصان پوست برای کاهش اسکار آکنه و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. در این روش از انرژی نور به منظور ایجاد منافذ بسیار ریز در پوست استفاده می‌شود. لیزر این منافذ را با یک الگوی شبکه‌ای در پوست ایجاد می‌کند. این منافذ ریز باعث از بین رفتن کلاژن فرسوده و سلول‌های لایه بیرونی پوست شده و سبب تحریک ایجاد کلاژن جدید و بهبود بافت پوست می‌شوند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

مراقبت های پس از درمان اسکار آکنه

پس از درمان، پزشک با شما در خصوص نکات مرتبط با مراقبت از پوست صحبت خواهد کرد. این مراحل به نوع روش درمانی انجام شده و نیازهای خاص شما بستگی دارد. با این حال برخی از نکات کلیدی که شما باید از آنها پیروی کنید به شرح زیر می‌باشد:

  1. از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید. پزشک از شما می‌خواهد که تا یک بازه زمانی خاص که معمولاً ۴۸ ساعت طول می‌‌کشد از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و به کمک لباس و کلاه مناسب بدن خود را بپوشاند تا حد امکان در سایه قرار بگیرید.
  2. صورت خود را به آرامی تمیز کنید و از استفاده از اسکراب یا محصولات مشابه خودداری نمایید و اجازه دهید پوست شما به طور طبیعی به ترمیم خود بپردازد.
  3. تا چند روز پس از درمان از استفاده از محصولاتی که حاوی رتینوئید، گلیکولیک اسید و ویتامین سی هستند خودداری کنید. در عوض از محصولات مناسب و توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید تا به ترمیم پوست خود کمک نمایید.
  4. از استفاده از لوازم آرایش در ناحیه ای که درمان شده است خودداری کنید؛ زیرا پوست شما پس از درمان باید توانایی ترمیم خود را داشته باشد. پزشک به شما می‌گوید که چه موقع مجاز به استفاده از لوازم آرایش هستید.

روشهای درمان زگیل تناسلی در سنندج از جمله اقداماتی است که در کلینیک تخصصی پوست مو و لیزر دکتر جمال الدین حسن زاده انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465