منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / درباره دستگاه آی پی ال بیشتر بدانید؟

درباره دستگاه آی پی ال بیشتر بدانید؟

آی پی ال ( IPL ) ، مخفف عبارت intense pulsed light به معنی نور پالسی شدید است . آی پی ال لیزر نیست بلکه یک سیستم نوری است ولی درمان با استفاده از روش آی پی ال شباهت زیادی به لیزر درمانی دارد . تفاوت آی پی ال و لیزر به این صورت است که در لیزر درمانی ، تنها یک طول موج نوری بر روی پوست متمرکز می‌ شود در حالی که به کمک دستگاه آی پی ال پرتو هایی با طول موج‌ های مختلف بر روی پوست تابانده می شود . در واقع نور تولید شده توسط دستگاه آی پی ال ، پراکندگی بیشتر و تمرکز کمتری نسبت به پرتوهای لیزر دارا است . در این مقاله به بررسی کاربرد های دستگاه آی پی ال می پردازیم.

آی پی ال به دلیل ارائه طول موج های گوناگون ، کاربرد های متفاوتی در پوست و زیبایی از جمله رفع موی زائد ،جوانسازی پوست ، درمان آکنه و درمان کک و مک و... دارد . تکنولوژی به کار رفته در دستگاه آی پی ال ، در اصل فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلتر های مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را به دست آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید دستگاه آی پی ال

کاربرد های دستگاه IPL

بکارگیری دستگاه آی پی ال در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده برای کاربردهای مختلفی در پوست انجام می‌شود. در استفاده از این دستگاه با کمترین عوارض بهترین نتایج درمانی را شاهد خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

جوانسازی پوست با آی پی ال

آی پی ال یک روش غیر تهاجمی برای درمان آسیب‌ های پوستی ناشی از آفتاب و پیری پوست است و بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برساند پوست را روشن و شفاف می‌ کند . طول موج خاصی از آی پی ال به صورت انتخابی ، عروق مویرگی متسع پوست و لکه‌ های قهو‌ه‌ای ناشی از آفتاب را از بین می برد به علاوه حرارت ایجاد شده در پوست سبب بازسازی کلاژن و سفت‌ تر شدن پوست از عمق می‌ شود .

آی پی ال به تنهایی جهت درمان برخی لکه‌ های پوستی مخصوصا لکه‌ های پیری پشت دست و جوانسازی پوست به کار می‌ رود و یکی از درمان های موثردر میان تمام گزینه ها است . با توجه به اینکه از آی پی ال برای رفع لکه های حاصل از آفتاب سوختگی استفاده می شود ، در صورت رعایت نکردن و استفاده نکردن از ضد آفتاب ، احتمال بازگشت لکه ها پس از مدتی وجود دارد . لازم به ذکر است که نتایج جوانسازی پوست با دستگاه آی پی ال برای زمان زیادی باقی خواهد ماند .

رفع موهای زائد با دستگاه آی پی ال

این دستگاه با پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت ، پاها ، پشت و پوبیس به صورت آرام و بی خطر استفاده می شود . پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول مو ها سبب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می شوند . حذف مو با استفاده از این روش سریع و کاملا بدون درد است . این روش عوارض جانبی کمی دارد ولی می تواند باعث قرمزی و تورم در محل درمان بشود که به سرعت برطرف می شوند .

رنگدانه های پوستی یا همان ملانین مورد هدف IPL قرار می گیرند . این رنگدانه ها انرژی نورانی را جذب و به انرژی حرارتی تبدیل می کنند . با توجه به اینکه رنگدانه های ملانین در پیاز مو تراکم بیشتری دارند ، این تبدیل حرارتی موجب تخریب و از بین رفتن پیاز مو و همچنین کاهش و از بین رفتن صدها فولیکول مو با هر تابش اشعه می شود . لازم به ذکر است که در صورت رشد مجدد ، این موها به صورت نازک و ظریف خواهند بود .

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

روش انجام آی پی ال

به منظور استفاده از دستگاه آی پی ال ابتدا ناحیه ‌ای که قرار است در معرض پرتو‌ های آی پی ال قرار گیرد ، تمیز می‌شود . سپس یک ژل مخصوص بر روی پوست شما گذاشته می‌ شود ، آنگاه پرتو های نوری از دستگاه آی پی ال به سمت پوست تابانده می‌ شوند . در طول درمان ، عینک محافظ برای محافظت از چشم‌ استفاده می‌ شود . معمولا درد ناشی از درمان آی پی ال خفیف و قابل‌ تحمل است . بسته به وسعت بخشی که در معرض دستگاه آی پی ال قرار می گیرد ، درمان ممکن است ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول بکشد .

معمولا در درمان مواردی همچون جوش و قرمزی جای جوش و یا ضایعات عروقی و قرمزی پوست برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ممکن است لازم باشد ، درمان را برای ۳ تا ۶ جلسه تکرار کنید . این جلسات درمانی باید با فاصله ۲ هفته تا ۴ هفته تکرار شود . برای رفع مو های‌ زائد با روش آی پی ال به ۴ تا ۸ جلسه درمان نیاز دارید .

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465