منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / هایفوتراپی روشی برای جوانسازی و لیفتینگ پوست

هایفوتراپی روشی برای جوانسازی و لیفتینگ پوست

کاربرد اولیه‌ی روش هایفوتراپی در درمان تومورهای سرطانی بوده‌است اما از سال 2008 میلادی، این روش در پزشکی زیبایی نیز بکار گرفته‌شد. هایفوتراپی که روش جدیدی در حوزه‌ی پزشکی زیبایی است، جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای روش لیفت صورت محسوب می‌شود. در این روش از انرژی امواج فراصوتی برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. در نتیجه‌ی تولید کلاژن بیشتر، پوست ساختار مستحکم‌تری به خود می‌گیرد. این روش، برای استفاده در ابرو، قسمت بالایی سینه و خطوط گردنی تاییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده‌است.

در مورد کاربرد آن در سایر قسمت‌های بدن، گزارش‌هایی از ایمنی این روش‌ وجود دارد و در کشورهای مختلفی استفاده می‌شود اما تاییدیه‌ی نهایی FDA را دریافت نکرده‌است. این روش امیدی برای جایگزینی با روش لیفتینگ صورت است، از جمله در افراد جوان و افرادی که نمی‌خواهند خطرات و مشکلات جراحی را تحمل کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش هایفوتراپی بر روی پوست چگونه عمل می‌کند؟

هایفو (HIFU) واژه‌ای است که از حروف اول High Intensity Focused Ultrasound ایجاد شده‌است و به معنی امواج فراصوتی متمرکز و باشدت بالا است. این روش اثر چندانی بر سطح قابل مشاهده‌ی پوست ندارد زیرا امواج فراصوتی بصورت تکی به سطح پوست برخورد می‌کنند و از آن رد می‌شوند و در عمق خاصی در زیر پوست این امواج تکی، کانونی شده و اثر هم را تشدید می‌کنند. مراحل انجام هایفوتراپی به این صورت است که ابتدا محل موردنظر پاکسازی شده و ژل مخصوصی در محل موردنظر استفاده می‌شود. سپس امواج فراصوتی متمرکزشده‌ای، لایه‌های بافتی ویژه‌ای را به مدت نیم‌ تا یک و نیم ساعت درست در زیر پوست هدف قرار می‌دهند که باعث افزایش سریع دمای آن منطقه می‌شوند (بدون آسیب به سایر بافت‌ها).

جوانسازی با هایفوتراپی

سلول‌ها با افزایش دما دچار آسیب جزئی می‌شوند که این آسیب جزئی موجب تحریک سلول به تولید کلاژن بیشتر می‌شود. کلاژن یک پروتئین ساختاری است که به پوست استحکام می‌بخشد و افزایش تولید آن موجب کشیدگی، استحکام و کاهش چین و چروک پوست می‌شود. این روش برای تمامی افراد مناسب نیست و بهترین بازده را در افرادی که در سنین بالای 30 سال قراردارند و میزان چین و چروک و شل‌بودن پوست آن‌ها کم تا متوسط است از خود نشان می‌دهد. در افرادی با شدت بالای شل‌شدگی پوست، قبل از هایفوتراپی نیاز به روش‌های درمانی دیگر خواهدبود.

کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده با سالها تجربه ارئه خدمات جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی در سنندج، پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌ 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزایای هایفوتراپی چیست؟

از جمله مزایای هایفوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باید توجه داشت که بسته به محل هایفوتراپی‌شده، مدت زمان دریافت پاسخ مناسب نسبت به هایفوتراپی متفاوت خواهدبود. در برخی موارد بلافاصله پس از هایفوتراپی اثرات آن قابل درک است ولی برخی موارد به چند ماه زمان برای مشاهده اثرات هایفوتراپی نیاز دارند. بطور کلی 3 ماه نیاز است تا تاثیر هایفوتراپی بر پوست بطور کامل مشاهده‌شود.

عوارض هایفوتراپی پوست چیست؟

بصورت کلی عوارض جدی و خطرناکی برای هایفوتراپی گزارش نشده‌است و این روش، روشی با عوارض بسیار پایین است، اما برخی افراد ممکن است پس از هایفوتراپی، احساس درد و ناراحتی در محل هایفوتراپی داشته‌باشند. اصلی‌ترین مشکلات گزارش‌شده پس از هایفوتراپی شامل موارد زیر است:

صفحه اینستاگرام دکتر حسن زاده

دردهای ایجادشده پس از هایفوتراپی معمولا خودبخود و پس از گذشت زمان و بدون نیاز به مداخلات درمانی از بین می‌روند اما در صورتی که فردی از بابت هر یک از علائم احساس ناراحتی و نگرانی کند، توصیه می‌شود حتما به پزشک متخصص مراجعه کند. بنابراین اگر به دنبال روشی بدون درد و عارضه برای جوان‌سازی پوست خود و رهایی از پوست شل‌شده و چروک‌های آن هستید، هایفوتراپی پوست می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ثریا روزبهانی [ 1402-08-04 ]
به نظر من اندولیفت و هایفوتراپی برای سفت شدن پوست و جوانسازی خیلی خیلی عالی هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465