منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / فرم دهی و لیفت گونه با نخ مزایا ، مراحل، ماندگاری و هزینه

فرم دهی و لیفت گونه با نخ مزایا ، مراحل، ماندگاری و هزینه

روشی جدید و مبتکرانه که در سال های اخیر در زمینه زیبایی و جوانسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، لیفت گونه با نخ می باشد. تمام افراد اعم از زن و مرد در سنین بزرگسالی درگیر چین‌ و چروک‌ها و افتادگی‌های پوستی می شوند. که علاوه بر پیرتر نشان دادن چهره، باعث خسته به نظر رسیدن صورت فرد می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیفتینگ گونه با نخ یکی از راهکارهای موثر و کم‌ تهاجمی برای جوان ‌سازی پوست است که بدون نیاز به جراحی، پوست را چندین درجه جوان ‌تر کرده و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. در این روش، با استفاده از نخ‌ها جمع کردن و بهبود ظاهر پوست و عضلات صورت فراهم می‌ شود.

لیفت صورت با نخ چیست؟

یک جایگزین غیر تهاجمی برای جراحی لیفت صورت، لیفت صورت با نخ می باشد. که در این فرآیند با استفاده از سوزن‌های ریز نخ لیفت را به زیر بافت بخش‌هایی از صورت که باید مستحکم و لیفت شود تزریق می کنند. انجام این روش و باقی ماندن نخ لیفت در زیر پوست علاوه بر لیفت گونه باعث می شود با تشکیل رشته های فیبری جدید، لایه درم پوست تحریک شده و سبب افزایش تولید کلاژن شود.
توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ ترین مواد موثر در زیبایی پوست، کلاژن موجود در لایه‌ی درم است که با استفاده از روش لیفت گونه با نخ تولید کلاژن افزایش پیدا کرده و به همین جهت آثار پیری نظیر چین و چروک و خشکی پوست را از بین می‌برد. همچنین در اطراف محدوده‌ای که لیفت با نخ انجام شده است بافت پوست سفت و مستحکم می‌شود و با افزایش الاسیسیته و خاصیت ارتجاعی بافت پوست از افتادگی صورت جلوگیری می‌شود.

مزایای لیفت گونه با نخ

تکنیک های لیفت گونه با نخ

لیفت با نخ را با استفاده از ۳ نوع نخ انجام می‌دهیم :

نخ های جذبی

همانطور که از نام این نوع نخ ها مشخص می باشد بعد از مدتی جذب بدن می‌شوند و از موادی زیست سازگار ساخته شده‌اند. یعنی بافت‌های بدن انسان به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهد. سلول‌های پوست در مجاورت داربست تشکیل شده از این نخ‌ها تقسیم و مستقر می‌شوند. برای همین حتی بعد از جذب نخ‌ها اثرات آن ماندگار و قابل مشاهده می باشد.

نخ های غیرقابل جذب

در این دسته نخ‌های ساخته شده از طلا یا برخی فیبرهای سنتتیک قرارمی‌گیرند. این نخ‌ها تا آخر عمر در زیر پوست می‌مانند و بیشتر برای درمان مشکلات جدی و حاد پوست استفاده می‌شوند.

نخ های ترکیبی

این نخ ‌ها به این صورت می باشند که بخشی از مواد آن‌ها جذب پوست می‌شود و بخشی از نخ به شکل تکه‌های ریز ریز در زیر پوست باقی می‌ماند. معروف‌ ترین نخ‌های این چنینی، نخ‌های سیلهوئت اینستالیفت (Silhouette instalift) هستند.
به طور کلی ساختار این نخ‌ها به این شکل می باشد که خودشان جذب پوست می‌شود ولی در طول آن تکه‌های مخروطی قرار دارد که این‌ها جذب پوست نمی‌شوند و همیشه در زیر پوست باقی می‌مانند. البته توجه داشته باشید که این مخروط ‌ها بسیار کوچک‌ اند و از بیرون دیده نمی‌شوند. و با گذشت زمان دیگر حتی زیر پوست هم حسشان نمی‌کنید.

مراحل انجام لیفت گونه با نخ

برای انجام این عمل ابتدا پزشک نواحی که نیاز به کشیدگی و لیفت دارد را مشخص می کند و سپس با استفاده از تزریق بی حسی موضعی در نواحی مورد نظر بیمار را برای انجام این عمل آماده می کند.
در مرحله بعد جراح با استفاده از سوزنی بسیار ظریف بر روی پوست فرد سوارخ های ریزی ایجاد می کند و نخ مخصوص این عمل را به بافت زیرین پوست وارد می کند.
نخ بعد از وارد شدن به پوست، مانند یک قلاب به بافت پوستی گیر کرده و توسط جراح به آرامی تحت فشار قرار می گیرد و عمل کشسانی و بالا بردن آن را انجام می دهد که و فرم مورد نظر و ایده آل از این عمل را بر روی ناحیه تحت درمان حاصل گردد.
عمل لیفت نخ برای افرادی که در گذشته تحت عمل جراحی لیفت قرار گرفته اند و اکنون اثرات آن بر روی پوستشان از بین رفته است مناسب بوده و می توانند برای رفع افتادگی پوست خود از این روش استفاده کنند.

فرم دهی و لیفت گونه با نخ

تعداد نخ لیفت گونه

یکی از نخ‌هایی که در لیفت با نخ از آن استفاده می‌کنند نخ کاگ می باشند. در لیفت صورت با نخ کاگ، پوست به شکل طبیعی به زیبایی خود می‌رسد. و هیچگونه ردی از نخ باقی نمی‌ماند و زمان بهبودی آن نیز بسیار کم است و خیلی زود به نتیجه‌ی مطلوب خود می‌رسید.

نخ pdo یکی دیگر از نخ‌هایی است که در لیفت با نخ از آن استفاده می‌شود و محل این نخ‌ها مابین لایه درم و نیام عضلات زیر جلدی می‌باشد. این نخ به محض ورود به بافت‌های بدن باعث جمع شدن و همچنین رشد کردن سلول‌های فیبروبلاست می‌شود.

سومین نخی که در انجام لیفت با نخ کاربرد دارد نخ سیلوئت می باشد. و به این صورت می باشد که نخ بخیه‌ای مخروطی است که کاملاً جذب می‌شود و برای تصحیح موقعیت بافت و اجزاء صورت و گردن استفاده می‌شود.

اقدامات قبل از لیفت گونه با نخ

  1. حصول اطمینان از مهارت، دانش و تجربه پزشکی که می‌خواهد این عمل را انجام دهد.
  2. یک هفته قبل ازانجام لیفت از سیگار کشیدن و مصرف انواع مختلف الکل اجتناب کنید. زیرا می‌توانند پوست را دهیدراته کرده و حتی بر روی بی هوشی نیز تاثیر بگذارند.
  3. حداقل از دو روز قبل، از مصرف روغن ماهی، ویتامین E، سیر و مکمل‌ها پرهیز کنید. همچنین بهتر است از چای سبز و زنجبیل نیز خودداری کنید.
  4. در صورت داشتن سابقه هرگونه بیماری یا مصرف هر دارویی، همچنین داشتن آلرژی، به پزشک اطلاع دهید.
  5. اجتناب از مصرف محصولات مبتنی بر آسپیرین مانند ناپروکسن، نوروفن و ایبوپروفن زیرا ممکن است موجب خونریزی و عوارض جانبی ناخواسته شوند.
  6. از انجام ورزش‌های سنگین، و رفتن به سونا و اتاق بخار پرهیز کنید.
  7. در صورت استفاده از روشهای دیگر جوانسازی و زیبایی مانند تزریق ژل یا تزریق بوتاکس ، آگاهی پزشک الزامی است.
  8. قبل از انجام لیفت محل مورد نظر را شیو کنید.
  9. حتما قبل از لیفت با نخ حمام کنید.
  10. به هیچ وجه در جلسه درمان بر روی پوست خود از مواد آرایشی استفاده نکنید.

اقدامات بعد از لیفت گونه با نخ

مدت زمان انجام لیفت گونه با نخ

مدت زمان انجام این روش با توجه به شدت مشکلات پوستی، فرد به فرد متفاوت می باشد. به همین دلیل برای افرادی با مشکل پوستی زیاد باید اقدامات بیشتری برای بهبود وضعیت پوستی شان انجام شود پس در نتیجه زمان بیشتری صرف این عمل می شود. اما به طور کلی حداقل ۱۵ دقیقه و حداکثر ۴۵ دقیقه برای اتمام روند لیفت گونه با نخ نیاز می باشد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

مدت ماندگاری لیفت گونه با نخ

مدت ماندگاری لیفت گونه با نخ با توجه به شرایطی می تواند کم تر یا بیش تر باشد که این شرایط بستگی به رعایت فرد دارد که در صورت مراعات نکردن نتایج خوبی از نظر ماندگاری به دست نخواهد آمد بنابراین برای دریافت نتایج و ماندگاری خوب باید دستوراتی را رعایت کنیم.
انتخاب پزشک متخصص و با مهارت در زمینه لیفت نخ می تواند باعث ماندگاری این عمل شود چرا که این عمل نیاز به ظرافت ها و مهارت های خاصی دارد که یک پزشک متخصص در زمینه لیفت با نخ باید از آن برخوردار باشد تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.
همچنین توجه و رعایت دستوراتی که پزشک پس از انجام عمل برای افراد ارائه می کند جز نکاتی است که باید به آن اشاره کنیم. مراقبت های قبل و بعد از عمل توسط پزشک متخصص در زمینه ی لیفت نخ ارائه خواهد شد و فرد باید این دستورات برای گرفتن نتایج مثبت به خوبی انجام دهد زیرا با انجام این دستورات فرد می تواند از نظر ماندگاری نتایج خوبی را برای خود رقم خواهد زد.
اما به طورکلی ماندگاری لیفت با نخ بین 12 تا 18 ماه می باشد.

عوارض لیفت گونه با نخ

عوارض جانبی رایج و خفیف در لیفت گونه با نخ، چیزی جز کبودی و تورم خفیف در نواحی سوراخ شده از پوست صورت نیست که با استفاده از کمپرس یخ ومصرف مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک، می‌توانید آن را کنترل کنید. توجه داشته باشید که انتخاب پزشک متخصص احتمال بروز عوارض های جانبی را در فرد به حداقل می رساند.

قیمت لیفت گونه با نخ

تعیین هزینه های لیفت گونه با نخ بسته به فاکتورهای متعددی متفاوت هستند. از جمله آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تخصص و مهارت پزشک
  2. تجهیزات کلینیک
  3. مکان کلینیک
  4. نخ مورد استفاده در عمل

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465