منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / رفع خط اندوه و خنده با نخ کلاژن ساز

رفع خط اندوه و خنده با نخ کلاژن ساز

یکی از انواع چین و چروک ها و خطوطی که معمولاً در اثر افزایش سن و از بین رفتن کلاژن های پوست به وجود می آید و سبب پیر به نظر رسیدن چهره افراد می شود، خط اندوه و خنده می باشد. ژنتیک و حرکت دادن زیاد صورت در هنگام صحبت کردن نیز، از دیگر دلایل ایجاد این خط می باشد. همچنین در برخی مواقع خشکی پوست، عدم مراقبت درست از پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی و تحلیل رفتن پوست صورت نیز میتوانند باعث ایجاد خط اندوه شوند.

برای رفع خطوط خنده و اندوه امروزه متد ها و عمل های زیبایی بسیار متعدد و مختلفی در دنیا وجود دارد و هر یک به طریق متفاوتی انجام شده و دارای مزیت ها و معایب مختص خود می باشد؛ اما از جمله عمل های زیبایی که در سال های اخیر توسط بسیاری از پزشکان و متخصصان به عنوان یک روش مطمئن و کم خطر تأیید شده است، لیفت نخ برای رفع این خطوط می باشد. لیفت با نخ یکی از به روزترین روش های غیر جراحی برای رفع نواقص پوستی است. در طی این روش حساس و ظریف، از طریق سوزن های نازک، قسمت های افتاده صورت مانند خط خنده و اندوه به آرامی کشیده می شوند تا صاف شوند. لیفت صورت کلاژن را تحریک کرده و پوست را ترمیم می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی می کند که پوست شاداب و جوان تر به نظر برسد.

خطوط خنده و اندوه در القای عدم طراوت، شادابی و جوانی چهره به مخاطب نقش موثری دارند. یکی از روشهای رفع خطوط اندوه و خنده لیفت با نخ است که توسط دکتر جمال الدین حسن زاده، متخصص پوست در شهرکرد انجام می‌شود.

انواع نخ کلاژن ساز

(Mono filament Polydioxanone)

که به اختصار به آن PDO می‌گویند نخ تک‌رشته‌ای است و خیلی اثرات لیفت ندارد.

PDO-COG

نخ تک‌رشته‌ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی است. این برجستگی‌ها باعث افزایش سطح تماس می‌شود که خود موجب التهاب و کلاژن‌سازی بیشتر می‌شود و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می‌کند. این نخ گران‌تر و مؤثرتر از بقیه است.

(Polyglycolide PGA)

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد؛ اول اینکه چند رشته‌ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست می‌شود و دوم اینکه نخ PGA به همراه خود گلیکولیک اسید دارد که در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن‌سازی بیشتر می‌شود. در مجموع این نخ‌ها ۱۰ درصد بیشتر از نخ‌های دیگر التهاب ایجاد می‌کنند و نتایج بهتری دارند.

Hurricane

در این سیستم نخ به‌ شکل مارپیچ کار گذاشته می‌شود، لذا به‌همین دلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت می‌شود که خود باعث التهاب و کلاژن‌سازی بیشتر می‌شود. این نخ‌ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و در کنار نخ‌های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند. بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن‌سازی و خونرسانی بیشتر می‌شود. این سوزن‌ها و نخ‌ها وابسته به محل کارگزاری که می‌تواند صورت یا بدن باشد در ضخامت‌های مختلف و با طول‌های مناسب هر محل موجود هستند.

رفع خط اندوه و خنده با نخ کلاژن ساز

مزایای رفع خط اندوه و خنده با نخ کلاژن ساز

نحوه رفع خط اندوه و خنده با نخ کلاژن ساز

پزشک ابتدا یک بیحسی موضعی خفیف در محل عمل اعمال می‌کند و سپس نخ‌ لیفت را به وسیله یک سوزن خیلی ریز در زیر پوست جایگذاری می‌کند. وقتی که نخ لیفت در جای خود قرار داده شد، پزشک به آرامی بافت پوست را با دست فشار می‌دهد تا شکل مورد نظر در آن ایجاد شود و نتیجه مطلوب از عمل لیفت صورت به دست آید. نتیجه این عمل، پوستی محکم و جوان است که بدون نیاز به بریدگی و بخیه در پوست حاصل شده است و نیازی هم به استراحت بعد از عمل ندارد.

اقدامات قبل از درمان با نخ کلاژن ساز

مراقبت های پس از درمان با نخ لیفت

موارد منع درمان با نخ کلاژن ساز

مدت ماندگاری درمان با نخ کلاژن ساز

معیارهایی برای افزایش ماندگاری و دوام نتایج حاصل از رفع خط خنده و اندوه با نخ موجود می باشد. به عنوان مثال نوع نخی که مورد استفاده قرار می گیرد تأثیر بسزایی در مدت زمان دوام نتایج آن دارد. معمولاً نخ های صاف که برای رفع خط خنده و اندوه مورد استفاده قرار می گیرند پس از مدت کوتاهی قدرت خود را از دست می دهند و در داخل بافت می لغزند و تأثیراتش از بین می رود. به طور میانگین مدت باقی ماندن نتایج نخ های صاف 6 ماه می باشد. در دیگر نوع نخ که نخ های خاردار نام دارد، میزان مقاومت و دوام بیشتری دارند و ماندگاری نتایج آنها تا 5 سال نیز باقی می ماند و پس از آن پوست به شرایط عادی قبل از لیفت با نخ بر می گردد. عامل دیگر جهت تداوم بیشتر لیفت خط خنده و اندوه نحوه لیفت کردن و مهارت پزشک می باشد. گاهی با اشتباه پزشک بی تجربه باعث می شود نخ ها از صورت خارج شوند یا کبودی و ورم غیر عادی پیش بیاید که با تحقیق و انتخاب صحیح پزشک و کلینیک معتبر می توانید از این عوارض جلوگیری کنید.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

هزینه درمان با نخ کلاژن ساز

هزینه این پروسه جوانسازی با توجه به دستمزد پزشک، نوع نخ و تعداد آن، هزینه داروها و غیره تعیین می شود.

عوارض جانبی درمان با نخ کلاژن ساز

نخ‌های کلاژن ساز، خطرناک نیستند و اثرات جانبی بر بدن ندارند. ممکن است این نخ‌ها باعث ایجاد قرمزی، تورم و کبودی ناشی از عمل شود. با این حال، افراد مختلف می‌توانند به درمان، متفاوت واکنش نشان دهند. این عوارض جانبی ظرف چند روز ناپدید می‌شوند. هیچ برش و هیچ بخیه‌ای در این روش وجود ندارد، بنابراین هیچ جای زخمی وجود ندارد.

تزریق بوتاکس مسپورت در سنندج توسط دکتر جمال الدین حسن زاده با تکنیکی موثر و بکارگیری بهترین مواد انجام می‌پذیرد. اگر مایل به تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر حسن زاده می‌باشید؛ جهه هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465