منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / جوانسازی پوست دست با کربوکسی تراپی

جوانسازی پوست دست با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. این درمان برای کاهش سلولیت، ترک پوستی و سیاهی زیر چشم استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان بخشی از درمان برای بهبود زخم استفاده شود. دی اکسید کربن اکسیژن اضافی را به ناحیه وارد می کند و رگ های خونی که در آن تزریق می شود را گشاد می کند تا ظاهر کلی پوست شما را بهبود بخشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای کربوکسی تراپی دست

یکی از مزایای کربوکسی تراپی کاهش سلولیت یا چربی زیر پوست است که به آن ظاهری توده ای می دهد. این درمان همچنین می تواند برای کمک به زیبا‌سازی‌ بدن با از بین بردن چربی اضافی در نواحی خاص استفاده شود. تزریق دی اکسید کربن به این نواحی باعث کاهش تعداد سلول های چربی و سفت شدن پوست می شود. کربوکسی تراپی اغلب همراه با لیپوساکشن برای کانتورینگ بدن (از بین بردن پوست و چربی اضافی از بدن) استفاده می شود.

کربوکسی تراپی همچنین می تواند ظاهر ترک های پوستی را کاهش دهد. تزریق دی اکسید کربن سلول هایی به نام فیبروبلاست ها را تحریک می کند که کلاژن پوست ، الاستین و اسید هیالورونیک می سازند. این مواد اندازه ترک‌های پوستی شما را کاهش می‌دهند و می‌توانند به محو شدن آن‌ها کمک کنند، بنابراین بیشتر با رنگ پوست شما مطابقت دارند. کربوکسی تراپی همچنین همراه با سایر درمان ها برای کمک به بهبود زخم های مزمنی که ممکن است در شرایطی مانند دیابت و بیماری شریان محیطی ایجاد شوند، استفاده می شود.

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی دست

هیچ آمادگی خاصی قبل از عمل وجود ندارد، اگرچه پزشک شما ممکن است بسته به شرایط شما دستورالعمل خاصی داشته باشد.

روش انجام کربوکسی تراپی دست

  1. ویژگی های این روش بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. اما روش انجام کربوکسی تراپی یکسان است.
  2. یک مخزن گاز دی اکسید کربن به یک تنظیم کننده جریان با لوله پلاستیکی متصل است. پزشک با دقت میزان جریان گاز خروجی از مخزن را تنظیم می کند.
  3. گاز از طریق تنظیم کننده جریان و به لوله های استریلی که دارای یک فیلتر در انتهای آن است، ساطع می شود.
  4. فیلتر هرگونه ناخالصی را قبل از رسیدن به بدن می گیرد. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می کند. پزشک گاز را به زیر پوست از طریق سوزن تزریق می کند.
  5. این روش تقریباً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از وارد کردن سوزن، کرم بی حس کننده را روی محل تزریق می مالند. با وجود فقدان درد، برخی افراد گزارش می دهند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی دارند.
  6. کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً تنها 15 تا 30 دقیقه طول می کشد تا انجام شود.
جوانسازی پوست دست با کربوکسی تراپی

مراقبت پس از کربوکسی تراپی دست

هنگامی که کربوکسی تراپی برای درمان کشیدگی و اسکار استفاده می شود، نسبتاً بدون درد است. این به این دلیل است که بافت اسکار عصب ندارد. ممکن است احساس خارش داشته باشید زیرا پوست کشیده شده در طول عمل متسع می شوند. خارش باید در عرض 5 دقیقه برطرف شود.
افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می کنند ممکن است در حین تزریق احساس فشار کنند، مشابه احساسی که در آزمایش فشار خون احساس می شود. این ناشی از انبساط گاز است.
مناطق تحت درمان پس از درمان تا 24 ساعت احساس گرما و گزگز خواهند داشت زیرا گاز دی اکسید کربن کار خود را انجام می دهد و گردش خون بهبود می یابد. اما شما باید بتوانید روال عادی خود را پس از پایان عمل داشته باشید.

موارد منع کربوکسی تراپی دست

کربوکسی تراپی برای همه ایمن نیست. اگر یکی از موارد زیر را دارید از این درمان خودداری کنید:

فواصل زمانی جلسات کربوکسی تراپی دست

زمان درمان بسته به ناحیه تحت درمان متغیر است. جلسات معمولا بین 15 تا 45 دقیقه است و یک یا دو بار در هفته انجام می شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض کربوکسی تراپی دست

کربوکسی تراپی یک درمان بدون درد با حداقل عوارض جانبی یا بدون عوارض است. هنگامی که گاز به زیر پوست شما تزریق می شود، ممکن است احساس فشار کنید. در برخی موارد، کبودی ممکن است در ناحیه تزریق ایجاد شود، اما معمولاً کمتر از یک هفته طول می‌کشد.
پس از یک جلسه کربوکسی تراپی، پوست شما ممکن است احساس گرما، خارش یا سوزن سوزن شدن داشته باشد زیرا گردش خون افزایش می یابد و گاز شروع به کار می کند. این می تواند تا 24 ساعت پس از درمان ادامه یابد. ناحیه تزریق شده نیز ممکن است پف کرده باشد، اما در عرض چند روز بهبود می یابد زیرا بدن شما گاز را جذب می کند.

ماندگاری کربوکسی تراپی دست

نتایج حاصل از درمان های کربوکسی تراپی فوری نیست و برای همیشه دوام نخواهد داشت. بسته به ناحیه ای از بدن که تحت درمان قرار می گیرد، بین شش تا هشت جلسه درمانی طول می کشد تا متوجه تفاوت در شکل بدن خود شوید. برای شرایطی مانند بهبود زخم، ممکن است 15 تا 30 جلسه طول بکشد تا تغییرات مثبت نشان داده شود. درمان های کربوکسی تراپی باید هر سه تا شش ماه تکرار شود تا نتایج شما حفظ شود.

هزینه کربوکسی تراپی دست

هزینه درمان های کربوکسی تراپی بسته به مکان و منطقه تحت درمان متفاوت است. اما باید توجه داشت که قیمت کربوکسی تراپی به نسبت قیمت دیگر روش های درمانی بسیار به صرفه تر است.

لیفت چشم گربه ای با نخ یکی از روشهایی است که بدون نیاز به جراحی، به صورت سرپایی انجام می شود و با نتایج رضایت بخشی همراه است. برای کسب آگاهی درباره این روش روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465