منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / بلفاروپلاستی پلک پایین : علت انجام، مراقبتها، عوارض ماندگاری و قیمت

بلفاروپلاستی پلک پایین : علت انجام، مراقبتها، عوارض ماندگاری و قیمت

چشم‌ ها به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای چهره شناخته می شوند که عوامل متعددی می تواند حالت چشم‌ ها را دچار تغییر کند. یکی از این عوامل، تغییرات ایجاد شده در ناحیه پلک است. اطراف چشم و زیر سپتوم کاسه‌ی چشم چربی قرار دارد که این لایه چربی از مردمک در کاسه چشم محافظت می‌کند. چربی کاسه چشم در اثر عواملی چون افزایش چربی و نازک شدن سپتوم کاسه چشم، برآمده می‌شود و حالتی پف‌آلود به چشم‌ها می‌دهد. این نوع برآمدگی گاهی ارثی است و از دوران نوجوانی شروع می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، به عنوان راهکاری مناسب برای بازیابی حالت چشم ها وایجاد چهره ای زیبا بهره گرفته می شود. در فرآیند بلفاروپلاستی پلک پایین، چربی اضافه چشم برداشته میشود و بافت پوست پلک به سمت پایین کشیده میشود.پس از انجام جراحی پلک پایین و درمان پف زیر چشم، صورت، جوان‌تر و چشم‌ها درشت‌تر به نظر می‌رسد.

علل پف زیر چشم

علل پف زیر چشم می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. برخی از این علل عبارتند از:

  1. سن: با پیر شدن، بافت‌های پوستی زیر چشم‌ها نیز ضعیف‌تر شده و باعث پف زیر چشم می‌شود.
  2. ژنتیک: اگر پدر و مادر شما هم پف زیر چشم داشته باشند، شما نیز احتمال دارید پف داشته باشید.
  3. عوامل خارجی: استفاده از الکل، سیگار، برخی داروها، خشکی و رطوبت کم محیط، افزایش فشار خون و یا عدم تغذیه صحیح می‌تواند باعث پف زیر چشم شود.
  4. التهاب چشم: التهاب چشم می‌تواند باعث پف زیر چشم شود.
  5. عفونت چشم: عفونت‌های چشمی نیز می‌توانند باعث پف زیر چشم شوند.
  6. عوارض بلفاروپلاستی : در برخی موارد، عمل جراحی پلک و یا گوشت چشم نیز می‌تواند باعث پف زیر چشم شود.

اگر شما هم احساس می کنید، افتادگی پلک و پف پلک باعث کاهش زیبایی و کوچیکتر شدن چشم هایتان شده و نیاز به عمل جراحی بلفاروپلاستی دارید و ساکن سنندج نیز هستید؛ می‌توانید از طریق شماره 33246361 - 087 با کلینیک دکتر جمال حسن زاده تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کاربرد بلفاروپلاستی پلک پایین

می‌توان از جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون برش پوست برای درمان مشکلات زیر استفاده کرد:

بلفاروپلاستی پلک پایین

مزایای بلفاروپلاستی پلک پایین

انواع بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی پلک از روی پوست

بسیاری از جراحان برشی خارجی را زیر مژگان ایجاد می‌کنند، این تکنیک پرکاربرد برش از روی پوست، زیرجلدی یا transcutaneous نامیده می‌شود. جراح برش را یک تا دو میلی‌متر زیر مژگان ایجاد می‌کند و چربی اضافی را از راه این برش خارج می‌کند. برش روی عضله حلقوی چشم یعنی عضله ظریفی ایجاد می‌شود که چون پلک را نگه می‌دارد، بسیار مهم است. چنانچه مشکلی در انسجام این عضله پیش بیاید، شکل چشم تغییر می‌کند. این عمل را می‌توان در کنار لیفت بخش میانی صورت انجام داد تا گونه‌ها بالاتر بیاید و پلک پایین با انحنای زیبا و متناسبی به گونه‌ها برسد. این روش برای بیماران سالمند یا افرادی مناسب است که دچار مشکل افتادگی پوست و عضله حلقوی چشم (عضله نگهدارنده پلک) هستند.

جراحی پلک از راه ایجاد برش در ملتحمه

جراح برای انجام این عمل باید دانش کافی درباره ساختارهای ظریف نزدیک به چشم داشته باشد، به همین دلیل این عمل عموماً توسط متخصص جراحی پلک انجام می‌شود. جراح در روش عمل از راه ملتحمه (transconjunctival) برشی داخلی را از داخل پلک ایجاد می‌کند تا از راه این برش به چربی افتاده اربیتال دسترسی پیدا کند و آن را تخلیه یا جا به جا کند. این روش مناسب بیماران جوان‌تر یا افرادی است که مقدار بسیار کمی پوست اضافی روی پلک پایین دارند.

مراقبتهای قبل از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

با توجه به اینکه پوست اطراف چشم دستکاری شده است، اگر مراقبت های بعد از جراحی پلک پایین را جدی نگیرید ممکن است عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد:

بلفاروپلاستی پلک پایین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد بلفاروپلاستی پلک پایین را دارید، ابتدا باید به یک پزشک جراحی پلاستیکی مراجعه کنید تا وضعیت شما را مورد بررسی قرار گیرد و بتواند برای شما بهترین راهکار را پیشنهاد دهد. در کل، افرادی که می‌توانند کاندیدای خوبی برای بلفاروپلاستی پلک پایین باشند عبارتند از:

ماندگاری بلفاروپلاستی پلک تحتانی

برای اکثر افراد، نتایج بلفاروپلاستی تا مدتی طولانی ادامه خواهد داشت. بر خلاف لیفت صورت، که به دلیل اثر گرانش می‌توانند اثربخشی خود را در طول زمان از دست بدهند، جراحی زیبایی پلک چشم مشکلاتی را که بیشتر در اثر وراثت و سایر عوامل روی پلک‌ها تأثیر می‌گذارد را اصلاح می‌کند. بهبود ظاهر پلک با استفاده از بلفاروپلاستی به طور کلی می‌تواند تا ۱۰ سال ادامه داشته باشد.

عوارض بلفاروپلاستی پلک پایین

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

هزینه بلفاروپلاستی پلک تحتانی

عواملی که در محاسبه هزینه بلفاروپلاستی در نظر گرفته می شوند، از پزشکی به پزشک دیگر و از شهری به شهر دیگر، متفاوت هستند. به همین دلیل امکان اعلام یک عدد واحد به عنوان هزینه جراحی زیبایی پلک وجود ندارد. همچنین با وجود تغییرات و نوسانات قیمت در تمام موارد و موضوعات درمانی و پزشکی، هزینه این جراحی نیز هر سال تغییر می کند. با این حال، در ادامه مواردی را ذکر کرده ایم که اصلی ترین عوامل محاسبه هزینه جراحی زیبایی پلک هستند:

آیا می دانید می توان گوشه چشمها را با نخ کشیده کرد و لیفت چشم گربه ای بدون جراحی با این روش انجام داد. برای آگاهی از جزئیات این عمل کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

عباسی [ 1402-09-04 ]
مادر من پف پلک زیر خیلی داره، و هر چی از کرم های زیر چشم و مزونیدلینگ استفاده کرد فایده نداشت، حالا میخاد اقدام کنم واسه بلفاروپلاستی انشالله که عالی میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465