منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک

چشم‌ها مهم‌ترین بخش از چهره در زیبایی افراد می‌باشند. به همین دلیل کوچکترین تغییر در آن سبب ایجاد تغییرهای بزرگ در صورت می‌گردد. همانند سایر بخش‌ها گذر سن و یا عوامل ارثی می‌تواند حالت چشم‌ها را نیز دچار تغییر کند. یکی از این تغییرات ایجاد حالت افتادگی و شل شدگی در ناحیه پلک است؛ بنابراین کسانی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند به دنبال روش‌های متعددی به منظور رفع افتادگی پلک خود هستند. از جمله مؤثرترین و بهترین این روش‌ها بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک نام دارد. قبل از اقدام به هر عمل زیبایی (تهاجمی یا غیر تهاجمی) باید توجه داشت که تجربه پروسه‌ای تحت عنوان دوره نقاهت کاملاً طبیعی است.

پس عمل جراحی پلک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کاندیدهای انجام آن مدت مشخصی را تحت این عنوان سپری خواهند کرد. دوره نقاهت جراحی بلفاروپلاستی می‌تواند با توجه به عوامل مختلف کوتاه یا بلند مدت باشد. به عنوان مثال مشاهده یک سری از عوارض جانبی نظیر التهاب پوستی، کبودی، ورم و … کاملاً طبیعی بوده با مراقبت‌های بعد از عمل ظرف چند روز کاملاً بهبود می‌یابند؛ اما یکسری از این عوارض ناشی از بی‌احتیاطی پزشک و یا انتخاب کلینیکی نامعتبر با تجهیزاتی غیر استاندارد است که بهبودی آنها بسیار زمان‌بر و حتی شاید دائمی باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود تمامی افرادی که قصد انجام عمل بلفاروپلاستی را دارند به منظور جلوگیری از دوره نقاهت عمل پلک طولانی و اذیت کننده در انتخاب پزشک و کلینیک خود نهایت دقت را داشته باشند.

اگر شما هم احساس می کنید، افتادگی پلک و پف پلک باعث کاهش زیبایی و کوچکتر شدن چشم هایتان شده و نیاز به عمل جراحی بلفاروپلاستی دارید و ساکن سنندج نیز هستید؛ می‌توانید از طریق شماره تلفن 33246361 - 087 با کلینیک دکتر جمال حسن زاده تماس گرفته و با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر، در ارتباط باشید.

کاربردهای بلفاروپلاستی

کاربردهای جراحی پلک را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد:

مراقبت های بعد از جراحی پلک

نحوه انجام بلفاروپلاستی

در جراحی پلک بالایی، پوست اضافی، عضله و کیسه‌های چربی (که به صورت پف‌کردگی خصوصاً در قسمت داخلی تظاهر می‌کند)، بر اساس امکانات و انتخاب جراح، توسط چاقوی جراحی، لیزر یا امواج رادیویی برداشته می‌شود. به علاوه درصورتی‌که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می‌توان آن را در حین عمل اصلاح کرد. جراحی پلک بالایی باعث بهبودی شکل و موقعیت پلک شده و اگر این پوست اضافی یا افتادگی پلک باعث محدودیت میدان دید شده باشد، آن را نیز برطرف می‌کند و در مجموع ظاهری جوان‌تر به فرد می‌بخشد.

آمادگی قبل از بلفاروپلاستی

بعضی از مراحلی که باید قبل از جراحی دنبال کنید شامل موارد زیر می باشند:

  1. آزمایش های لازم را انجام دهید.
  2. به مدت حدود 6 هفته سیگار نکشید؛ چراکه ممکن است بر روی پروسه ی بهبود شما تأثیر بگذارد.
  3. به طور منظم داروهایی را که برای شما تجویز شده مصرف کنید.
  4. مصرف مکمل های گیاهی، آسپیرین و داروهای ضد التهابی را قطع کنید.
  5. رژیم غذایی توصیه شده را دنبال کنید و غذای سالم بخورید.

مراقبتهای بعد از بلفاروپلاستی

  1. استفاده از کمپرس سرد جهت کاهش تورم و کبودی
  2. استفاده از قطره چشم به منظور کاهش خشکی چشم
  3. دوری از فعالیت‌هایی که باعث خشکی چشم می‌شوند به مدت یک هفته تا ۱۰ روز.
  4. استفاده از عینک‌های آفتابی در سه هفته اول پس از جراحی لازم است.
  5. از بلند کردن وسایل سنگین بپرهیزید.
  6. بهتر است تا سه هفته پس از جراحی از ورزش کردن حرفه‌ای خودداری کنید.

مدت زمان نقاهت جراحی پلک

مدت زمانی که نیاز است تا مراجعه‌کننده بعد از انجام عمل جراحی پلک به سلامت کامل برسد در هر شخصی متفاوت خواهد بود؛ چراکه میزان افتادگی پلک و سیستم ایمنی بدن هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان زمان ثابت و مشخصی را برای تمامی افراد در نظر گرفت؛ اما در حالت کلی میانگین زمانی که نیاز است تا فرد به بهبودی کامل رسیده و به زندگی عادی خود بازگردد حدود ۱ هفته الی ۱۰ روز زمان نیاز دارد. توجه ویژه به رعایت نکات مراقبتی لازم قبل و بعد از عمل و همچنین مهارت پزشک و تجهیزات به کار گرفته شده در کلینیک زیبایی می‌تواند این مدت زمان را کاهش دهد.

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از عمل کردن پلک ها از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که درست خوابیدن بعد از این عمل جراحی می تواند منجر به تسریع روند بهبودی شده و در کاهش ورم و کبودی نیز تأثیر قابل توجهی بگذارد. لذا توصیه می شود برای رعایت نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک، در هنگام خواب و استراحت از قرار گیری صورت بر روی بالش خودداری نمایید و به صورت طاقباز خوابیده و سر خود را به کمک بالش، به میزان 30 درجه بالاتر از حد بدن قرار دهید.

استحمام بعد از جراحی پلک

بعد از عمل برای شستن بدن خود (از گردن به پایین) هیچ مانعی جود ندارد؛ اما تا زمانی که جراح اجازه نداده است نباید به طور کامل حمام کنید. معمولاً این مدت 5 روز طول می کشد. پس از روز پنجم می توانید زیر چشم هایتان را به آرامی با یک پارچه لطیف پاک کنید. بعد از آن که پزشک استحمام را بلا مانع دانست بهتر است تا مدتی برای شستن موها و صورت خود از شوینده های ملایم که باعث سوزش نمی شوند، مانند شامپو بچه، استفاده کنید. دقت داشته باشید که نباید تا 2 هفته بر روی محل جراحی شده مواد آرایشی بهداشتی اعمال نمایید.

تغذیه پس از بلفاروپلاستی

ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی

به دلیل این که بلفاروپلاستی در اصل یک روش جراحی است، نتایج حاصل از آن حداقل بین 7 تا 10 سال ماندگاری خواهد داشت و به ندرت نیاز به تکرار دارد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض بلفاروپلاستی پلک بالایی

خطرات احتمالی بلفاروپلاستی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

تزریق چربی به واژن یا لابیا (جهت جوانسازی) و تزریق فیلر به آلت تناسلی (جهت افزایش حجم) در کلینیک دکتر حسن زاده ، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در سنندج انجام می شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465