منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام / اندولیفت لاغری چگونه انجام میشود؟

اندولیفت لاغری چگونه انجام میشود؟

چاقی و اضافه وزن از شایع‌ترین مشکلات مردم در سراسر جهان می‌باشد. چاقی علاوه بر ایجاد زمینه‌ای برای بیماری‌های قلبی عروقی، نارسایی‌های کبد و کلیه، دیابت و... در اعتماد به نفس و روحیات فرد نیز تأثیر می‌گذارد. در سال های اخیر، متخصصان در حال توسعه فناوری های جدید برای کمک به افرادی هستند که بدون روشهای تهاجمی و جراحی، قصد کاهش وزن خود را دارند. به عنوان یکی از مطرح‌ترین روش های لاغری موضعی ، لیزر اندولیفت مکانیسمی نسبتاً ساده‌ دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

دستگاه اندولیفت از لیزری با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می‌کند. این پرتو لیزر، نوعی نور مادون قرمز یا فرو سرخ محسوب می‌شود. اندولیفت دارای دو حالت کلاژن ساز و چربی سوز است. در این روش، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به سوراخ کردن پوست) وارد پوست می‌ شود، سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و پزشک متخصص با حرکت دادن فیبر در این ناحیه، پرتو لیزر را بر روی بافت‌های عمقی پوست متمرکز می‌کند. در صورت نیاز، دستگاه روی حالت چربی سوز قرار می گیرد و با ایجاد گرما بر روی بافت چربی، باعث ذوب سلول های چربی و لاغری ناحیه مورد نظر می شود و با تحریک کلاژن سازی باعث جوانسازی و افزایش زیبایی در زمانی بسیار کوتاه، بدون دوران نقاهت می شود.

کاربرد لیزر اندولیفت در لاغری

مزایای لیزر اندولیفت لاغری

  1. اندولیفت یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید که کوچکترین دردی را به شما تحمیل نمی‌کند. همچنین هیچ خبری از کبودی و زخم در اندام شما پس از انجام جلسات اندولیفت نیست.
  2. این تکنیک نیازی به برش، بخیه و پانسمان ندارد.
  3. همه گروه‌های سنی می‌توانند از لیزر اندولیفت برای درمان چاقی موضعی استفاده کنند.
  4. تقریباً هیچ عارضه جانبی خاصی برای لیزر اندولیفت تعریف نشده است.
  5. رفع چربی موضعی و سلولیت از طریق لیزر اندولیفت نیاز به سپری کردن دوران نقاهت ندارد. در واقع شما پس از انجام جلسات اندولیفت نیازی به گذراندن دوران نقاهت نداشته و می‌توانید بلافاصله امور روتین خود را از سر بگیرید.
  6. لاغری موضعی از طریق لیزر اندولیفت شما را حداقل به مدت دو سال از انجام هر گونه درمان برای چاقی‌های موضعی بی نیاز می‌کند.
اندولیفت لاغری

اندولیفت شکم و پهلو

چربی‌های موجود در ناحیه شکم و پهلو به سختی آب می‌شوند. یکی از روش‌های مرسوم برای این کار استفاده از مزایای گذراندن جلسه درمانی با استفاده از دستگاه اندولیفت است. این روش نیمه تهاجمی می‌تواند با ذوب کردن چربی‌های اضافه موجود در زیر بافت پوست، باعث شود تا شکم و پهلوی افراد کوچک‌تر شود و افراد از تناسب اندام مناسب‌تری بهره‌مند شوند. دستگاه اندولیفت شکم یک دستگاه لیزر نیمه تهاجمی است. دستگاه اندولیفت از امواج لیزر به شکلی دیگر برای لیفت شکم و صورت استفاده می‌کنند. این دستگاه با استفاده از میکروفیبرهایی بسیار نازک به ضخامت ۲۰۰تا۶۰۰ میکرون (در حدود ضخامت یک تار مو) امواج لیزر با طول‌موج ۱۴۷۰ نانومتر را به زیر پوست می‌فرستد تا بتواند با تاباندن آن به بافت‌های زیرین اقدام به ذوب کردن چربی‌ها و بازآرایی اسکلت پروتئینی بافت کند.

اندولیفت لاغری چگونه انجام میشود؟

در درمان اندولیفت از لیزر 1470 نانومتری استفاده می‌شود. پزشک ابتدای کار، پوست شما را ضدعفونی می‌کند و نوعی فیبرمیکرو نوری بسیار نازک وارد پوستتان خواهد کرد. این فیبر به هیپودرم سطحی پوست می‌رسد و سپس انرژی لیزر از طریق یک فیبر نوری نازک دیگر به این ناحیه هدایت می‌شود. قدرت لیزر آب و چربی ناحیه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چربی آن ناحیه ذوب خواهد شد و همزمان کلاژن هم به تولید تحریک می‌شود. اثر آنی این روش، جمع شدن فوری پوست و کاهش شلی آن است. معمولاً این درمان درد به وجود نخواهد آورد؛ اما پزشک همچنان برای آنکه اذیت نشوید، از بی‌حسی موضعی در ناحیه درمان استفاده می‌کند. پس از اتمام درمان، دستورالعمل‌های مراقبت بعد از کار به شما ارائه می‌شود.

مراقبت های بعد از اندولیفت لاغری

  1. مراقبت های بعد از اندولیفت زمانی شروع می شوندکه پزشک متخصص فرآیند انجام اندولیفت را به خوبی به انجام برساند. این مراقبت ها به منظور جلوگیری از عوارض اندولیفت اعمال می شوند. از مهم ترین مواردی که به عنوان مراقبت های بعد از اندولیفت باید مدنظر قرار بگیرد.
  2. استفاده از بسته های یخ برای جلوگیری از تورم و کبودی
  3. عدم مصرف مشروبات الکی
  4. عدم مصرف دخانیات و داروهای خودسرانه در چند روز ابتدایی پس از عمل و مصرف منظم داروهای تجویزی توسط پزشک.
  5. برای مدت 2 تا 3 هفته از انجام فعالیت های سنگین بدنی خودداری کنید؛ زیرا ممکن است سبب کبودی و تورم شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

موارد منع انجام اندولیفت لاغری

ماندگاری اندولیفت لاغری

همچون اکثر شیوه‌های درمانی در تمامی زمینه‌های پزشکی، ماندگاری درمان‌های زیبایی در اشخاص مختلف، متفاوت است. بسته به نوع پوست، شرایط بدنی، نوع و میزان مشکلات پوستی فرد. در بعضی موارد، اگر پزشکتان تشخیص دهد اندولیفت برای افراد در فواصل زمانی معین به منظور تأثیرگذاری بیشتر، می‌تواند تکرار شود.

عوارض لیزر اندولیفت

از آنجایی که لیزر اندولیفت غیر تهاجمی است هیچگونه عارضه جدی و ماندگار ایجاد نمی کند؛ اما ممکن است به دلیل اینکه باعث تغییراتی در پوست می شود، با توجه به شرایط بدن و نوع پوست مقداری التهاب، تورم، کبودی و قرمزی ایجاد شود که خطرناک نیستند و پس از چند روز از بین خواهند رفت.

هزینه اندولیفت لاغری

هزینه با توجه به فاکتورهای مختلف، متفاوت است. هزینه اندولیفت بسته به محل درمان، دستگاهی که برای اندولیفت لازم است، مقدار چربی که باید تخلیه شود، میزان تجربه و تخصص پزشک، تعداد جلساتی که برای اتمام کار لازم است، داروهای تجویزی توسط پزشک و هزینه فیبر مصرفی دستگاه متفاوت است. علاوه بر این، چون این روش غیرتهاجمی است، هزینه آن در قیاس با دیگر روش های تهاجمی خیلی کمتر است.

برای آشنایی با لیزر اگزایمر و کاربردهای آن ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

هنگامه فتحی [ 1402-09-03 ]
سلام آقای دکتر من روی باسن و پشت پاهام سلولیت دارم میخواستم بپرسم برای درمان این سلولیت ها اندولیفت مؤثره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465