منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / مزونیدلینگ روشی موثر برای درمان پوست پرتقالی

مزونیدلینگ روشی موثر برای درمان پوست پرتقالی

منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می‌ دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می ‌کند و اجازه می ‌دهد تا آن پوست نفس بکشد. آنها چندین کار انجام می ‌دهند و مسئول دفع سموم بدن هستند، با این حال این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند، گسترش می‌ یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند. این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می ‌شوند. یکی از روش های درمانی برای کوچک شدن منافذ پوست استفاده از مزونیدلینگ است. مزونیدلینگ ترکیبی از روش‌های مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که هر دو از روش‌های متداول برای جوانسازی پوست هستند. استفاده از مزونیدلینگ برای پوست باعث تسریع روند تولید کلاژن در پوست و درمان منافذ باز پوست می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد منافذ باز پوست

بیشتر بدانید ؛ علل سفیدی مژه و ابرو

درمان منافذ باز پوستی یا پوست پرتقالی با مزونیدلینگ

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن پوستی و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

مزونیدلینگ

مراقبتهای قبل از مزونیدلینگ

مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ

از جمله مهم‌ترین مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت عبارتند از:

کاندید نامناسب مزونیدلینگ

استفاده از این روش درمان برای تمامی افراد با تیپ‌های مختلف پوستی که از مشکلاتی نظیر اسکار ، آکنه و لکه پوستی رنج میبرند، بلامانع است؛ اما در صورتی که یکی از مشکلات زیر را دارید، قبل از انجام این عمل، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید:

ماندگاری نتایج مزونیدلینگ

پوست هر فردی نسبت به آسیب ها و زخم ها، به شکل متفاوتی واکنش نشان می دهد؛ اما هر چقدر آسیب پوستی کمتر باشد و یا سبک زندگی و تغذیه شما بهتر باشد به ماندگاری بیشتر درمان با مزونیدلینگ کمک می کند. به طور کل بدانید که نتایج حاصل از مزونیدلینگ دائمی نیست، متخصصین برای دوام و ماندگاری این اثرات، توصیه می کنند که هر سه ماه، این پروسه و درمان را تکرار کنید.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض جانبی مزونیدلینگ

مانند هر شیوه درمانی دیگر که در زمینه زیبایی انجام می شود، مزونیدلینگ نیز ممکن است عوارضی داشته باشد که بسته به شرایط هر فرد می توانند متفاوت باشند. معمول ترین عوارضی که پس از مزونیدلینگ در بیماران مشاهده می شود به شرح زیر است:

  1. تیرگی و پوسته پوسته شدن نقاط تحت درمان در بازه زمانی بین ۷ الی ۱۰ روز
  2. قرمز و متورم شدن خفیف نواحی که درمان شده اند.

هزینه مزونیدلینگ برای منافذ باز پوست

هزینه مزونیدلینگ، بسته به شرایط فرد، موضع درمان، شدت بیماری پوستی، وسعت ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد.

در کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده، علاوه بر خدمات دیگر در حوزه پوست و مو، رفع لک ، کک و مک ، لکه های بارداری و تتو نیز با بکارگیری لیزر کیوسوئیچ در سنندج قابل ارائه می‌باشد. لطفا جهت دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نسترن [ 1402-09-08 ]
سلام من منافذ باز گوست روی گونه هام زیاد دارم، با مزونیدلینگ درمان میشم یا باز هم دوباره برمیگرده، دو بار میکرونیدلینگ انجام دادم ولی دوباره برگشت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465