منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت از مو و ناخن / چرا مژه و ابرو سفید میشود؟

چرا مژه و ابرو سفید میشود؟

مهم ترین عامل تعیین رنگ در بدن انسان ها، ملانین است که رنگ ابرو و مژه را نیز مشخص می کند. علت اصلی سفیدی مو، کاهش سلول‌های رنگدانه‌ای به نام ملانوسیت و کاهش فعالیت آنزیمی به نام تیروزیناز (مسئول تولید رنگدانه مو) است. به طور دقیق تر ائوملانین (Eumelanin) عامل تیرگی موها و فوملانین (Pheomelanin) عنصری است که منجر به سفیدی ابرو می شود. عوامل مختلفی میزان فوملانین و ائوملانین را تعیین کرده و در صورتی که مقدار فوملانین بیشتر شود موها سفید می شوند.

سفیدی مژه ها معمولاً به دلیل روند طبیعی پیری ایجاد می شوند؛ اما می توانند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشند. بیشتر این شرایط جدی نیستند؛ اما برخی از آنها مانند اختلالات تیروئید نیاز به مراقبت پزشکی دارند. روند سفید شدن ابرو دیرتر از سفید شدن موهای سر اتفاق می‌افتد؛ اما گاهی قبل از سنین پیری و قبل از سفید شدن موهای سر ، تارهای سفید را در ابرو و مژه می‌بینید. در این صورت باید به دنبال دلایلی به جز افزایش سن باشید. در این مطلب به علل سفید شدن مژه و ابرو میپردازیم.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

علل سفید شدن ابرو و مژه

رنگدانه های ابرو

چرا مژه و ابرو سفید میشود؟

اینستاگرام دکتر حسن زاده

درمان سفیدی ابرو و مژه

تاکنون دارویی برای درمان سفیدی مو ساخته نشده است؛ اما احتمال جلوگیری از سفیدی مو و حتی درمان آن از طریق ژن‌درمانی در آینده وجود دارد در مواردی که علت مشخصی برای سفیدی مو‌ها پیدا شود با رفع علت درمان رخ می‌دهد؛ مثلاً جبران کمبود ریز مغذی‌ها با دارو. در موارد بی علت یا همان موارد ژنتیک متأسفانه درمان خیلی موفقیت آمیز نیست. در موارد این چنین رنگ کردن ابرو‌ها به عنوان تنها گزینه موجود می‌تواند اضطراب و ناراحتی فرد را کاهش دهد.

کلینیک دکتر جمال حسن زاده یکی از مراکز تخصصی است که با ارائه کلیه خدمات پوست و مو، همچنین لیزر موهای زائد با دستگاه های پیشرفته ای مانند لیزر سایناشور الیت پلاس، پذیرای مراجعین محترم در سنندج می‌باشد. اگر مایل به استفاده از خدمات این مرکز می‌باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465