منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در چیست؟

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در چیست؟

امروزه با پیشرفتهایی که در زمینه پزشکی شاهد هستیم؛ جوانسازی پوست دیگر یک رویا نیست. روشهای فراوانی برای احقاق این مهم وجود دارد که هر کدام بسته به نیاز و نوع پوست شما، می‌توانند به درمان چین و چروکها و بهبود پوست بپردازند. در بین این روشها مزونیدلینگ یکی از جدید متدهای جوانسازی و احیای پوست است. این روش در واقع ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی می‌باشد که هر کدام آثار بسیار چشمگیری در جوانسازی پوست دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

همان طور که می دانید میکرونیدلینگ با دستگاه درماپن انجام می شود که دارای سوزن هایی است که به صورت دورانی با یک سرعت قابل تنظیم میچرخند و با ورود به لایه درم و ایجاد آسیبهای کنترل شده در پوست، موجب تحریک کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی پوست و بهبود یا درمان برخی از مشکلات پوستی می شوند. میکرونیدلینگ همچنین در پوست کانالهای میکرو ایجاد میکند که این کانالها قابلیت جذب مواد از پوست را چندین برابر می‌نمایند.

در روش مزونیدلینگ با استفاده از همین خصوصیت میکرونیدلینگ، و همزمان با ایجاد سوراخ ها در پوست، سرم های حاوی مواد مغذی و کوکتل های مزتراپی به عمق پوست فرستاده می شوند. این مواد که دارای خاصیت درمانی و کلاژن سازی، ضد پیری و سفت کننده پوست هستند، می‌توانند بسیاری از مشکلات پوست را برطرف نمایند.

بنابراین مزونیدلینگ ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در جوانسازی و سفت شدن پوست، رفع چروک های ظریف، بستن منافذ پوست، روشن شدن و شفافیت پوست و رفع اسکار آکنه می‌تواند بسیار موثر عمل کند.

کلیه‌ی روشهای جوانسازی پوست اعم از میکرونیدلینگ ، مزوتراپی و مزونیدلینگ در سنندج توسط دکتر جمال حسن زاده در بهترین سطح قابل انجام است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این روش می‌باشید؛ هم می‌توانید به ادامه مطلب توجه فرمایید و هم با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزونیدلینگ برای چه افرادی ممنوع است؟

عوارض مزونیدلینگ

عوراض مزونیدلینگ شامل فرمزی، تورم و التهاب در پوست محل درمان است که به تدریج ظرف چند روز و با بکارگیری توصیه های پزشک رفع می‌شود. اساس مزونیدلینگ بر پایه ایجاد آسیبهای کنترل شده در سطح پوست است که این عمل منجر به پوسته پوسته شدن و تیرگی موقت پوست می‌شود که معمولا ظرف مدت کوتاهی برطرف می‌گردد.

اگر این روش در مراکز مجاز و معتبر و توسط پزشک مجرب انجام نشود ممکن است تاثیری نداشته باشد و صرفا هزینه و زمان شما را از بین می برد. این تکنیک عوارض حادی ندارد فقط یکی از عوارض بسیار نادر ایجاد آلرژی پوستی در برخی از بیماران است.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ صورت

استفاده از ماسک محافظ صورت و کلاه و عینک در صورت عبور و مرور در فضای شهری
استفاده از کرم ضد آفتاب در صورت بیرون رفتن از خانه
پرهیز از انجام ورزش‌های سنگین، تعریق شدید و قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی؛ به دلیل بالا رفتن حساسیت و جذب از طریق روزنه‌های پوست
مصرف کلیه‌ی کرم‌های ویتامینه و مکمل تجویز شده توسط پزشک
مصرف میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان که به بهبود وضعیت پوست پس از انجام میکرونیدلینگ کمک شایانی می‌کند

اینستاگرام حسن زاده

مزایای مزونیدلینگ

تزریق بوتاکس یکی از متداول ترین اقدامات در کلینیکهای پوست و لیزر است. با این روش چین و چروکهای صورت رفع می‌شود؛ سردردهای میگرنی التیام می‌یابد و مشکل تعریق شدید نیز حل می‌گردد. توصیه می‌شود از تزریق بوتاکس نزد افراد غیر پزشک و در مراکز غیر مجاز خودداری نمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

خدایی [ 1402-08-04 ]
سلام آقای دکتر برای رفع جای جوش و اسکار میشه از روش مزونیدلینگ استفاده کرد کدوم روش بهتره میکرونیدلینگ یا مزونیدلینگ

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465