منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / زاویه سازی خط فک یا مدلینگ صورت با تزریق چربی

زاویه سازی خط فک یا مدلینگ صورت با تزریق چربی

مدلینگ صورت با تزریق چربی شامل برداشتن چربی اضافی از ناحیه ای از بدن و تزریق آن به اطراف چانه و فک برای افزایش صافی و وضوح خط فک است. این یک روش فوق‌العاده و کم تهاجمی برای افزایش نواحی اطراف چانه یا بزرگ‌کردن چانه است تا زاویه یکپارچه بین چانه و فک ایجاد شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

خط فک چیست؟

زاویه گونیا که به نام زاویه فک نیز شناخته می شود، در محل اتصال راموس افقی (قسمت افقی استخوان فک پایین) و راموس صعودی (قسمت عمودی استخوان فک) قرار دارد. معمولاً به عنوان پایین ترین و جانبی ترین نقطه روی خط فک شناخته می شود که تقریباً در نیمه راه بین لاله گوش و چانه قرار دارد.
از نظر تشریحی، زاویه گونیال توسط خط راموس که مماس بر مرز خلفی فک پایین است و خط فک پایین که مرز پایینی استخوان فک پایین است تشکیل می شود. جنسن ای و پالینگ ام در سال 1954 برای اولین بار این زاویه را زاویه گونیال نامیدند.

مزایای زاویه سازی فک با تزریق چربی

از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل زاویه سازی فک با تزریق چربی

این روش تحت بی حسی موضعی با مقداری آرامبخش انجام می شود. ناراحت‌کننده‌ترین بخش این روش، لیپوساکشن برای استخراج چربی است، بنابراین آرام‌بخش معمولاً برای احساس راحتی استفاده می‌شود. ماده بی حس کننده رقیق در زیر پوست در ناحیه ای که چربی با لیپوساکشن برداشته می شود تزریق می شود که معمولاً قسمت پایین شکم، پهلو یا ران است. یک کانول از طریق یک برش کوچک پوستی قرار می گیرد و چربی به طور یکنواخت با مکش برداشته می شود.

مقدار چربی برداشته شده برای تزریق چربی به صورت ، تغییری در شکل کلی ناحیه ای که چربی از آن گرفته شده است، ایجاد نمی کند. پس از برداشتن، چربی به آرامی در محلول استریل شسته شده و پردازش می شود تا سلول های چربی خالص جدا شوند. این سلول ها همچنین حاوی سلول های بنیادی طبیعی هستند که با خواص جوان سازی پوست همراه بوده اند. سپس این چربی خالص شده با دقت در نواحی مورد نظر صورت با استفاده از کانول های کوچک از طریق یک محل سوراخ شده مشابه تزریق فیلر قرار می گیرد.

کاندیدای مناسب زاویه سازی فک با تزریق چربی

یک کاندیدای خوب برای زاویه سازی فک با تزریق چربی دارای شرایط زیر است:

ماندگاری تزریق چربی در خط فک

نتایج حاصل از تزریق چربی دائمی است. با این حال، همه سلول های چربی از این روش جان سالم به در نمی برند، بنابراین ممکن است به حجم مورد نظر خود نرسید. حدود شش ماه طول می کشد تا سلول های چربی تزریق شده یک منبع خون جدید ایجاد کنند و نتایج نهایی را ببینند.

زاویه سازی خط فک

اقدامات قبل از تزریق چربی خط فک

قبل از انجام تزریق چربی طی یک جلسه ویزیت با پزشک متخصص سابقه پزشکی شما بررسی می شود. همچنین به عکس هایی از شما نیاز است. تیم جراحی عکس‌ها را بررسی می‌کند تا ایده‌ای از ظاهری که امیدوارید به آن برسید، به دست آورد.
همچنین چندین عکس از ظاهر شما در حال حاضر گرفته می‌شود. جراح شما از این عکس‌ها برای ایجاد طرحی برای عمل، از جمله محل برداشت و پیوند استفاده می‌کند.

مراقبت بعد از تزریق چربی خط فک

برای اینکه نتیجه مطلوبی از زاویه سازی فک با تزریق چربی بگیرید بهتر است مراقبت های بعد از آن را به مدت یک هفته رعایت کنید. از مراقبت های بعد از زاویه سازی فک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پرهیز از جویدن آدامس
  2. پرهیز از مصرف خوراکی و غذاهای سفت
  3. عدم استفاده از مواد آرایشی
  4. عدم انجام فعالیت‌های ورزشی و جسمی سنگین
  5. پرهیز از رفتن به سونا و جکوزی
  6. پرهیز از دست زدن به ناحیه تحت درمان
  7. پرهیز از خوابیدن بر روی صورت
  8. رعایت بهداشت ناحیه تحت درمان
  9. عدم مصرف الکل و دخانیات
  10. خودداری از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید
  11. مصرف داروهای تجویزی توسط پزشک

اینستاگرام دکتر حسن زاده

معایب تزریق چربی در خط فک

تزریق چربی ساختاری نسبت به ایمپلنت یا سایر روش ها خطرات کمتری دارد و عوارض آن نادر است. با این حال، ممکن است عوارض جانبی زیر وجود داشته باشد:

هزینه زاویه سازی فک با تزریق چربی

باید به این نکته توجه داشت که عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند و هزینه آن را خود فرد پرداخت می‌کند. عوامل مختلفی روی تعیین هزینه زاویه سازی فک با تزریق چربی تاثیر می‌گذارند اینکه فرد چه انتظاری از نتیجه کار دارد، چه حجمی از چربی از بدنش خارج شده و چه میزان چربی به صورت او تزریق کرده‌اند. همچنین وسعت کار، فرم ایده آل زیباجو و تشخیص پزشک فاکتورهای اثرگذار بر هزینه زاویه سازی فک با تزریق چربی هستند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465