منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / تزریق چربی فریز شده به صورت

تزریق چربی فریز شده به صورت

فرآیند تزریق چربی از سه مرحله استخراج، تصفیه و تزریق تشکیل شده است که یکی از تکنیک‌های زیبایی موقت به حساب می‌آید به این معنا که بعد از چند ماه اثر آن به طور کامل از بین خواهد رفت و برای اینکه مجدداً بتوانید نتیجه تزریق چربی را در چهره خود داشته باشید و شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسید، نیاز به تزریق مجدد خواهد بود امکان دارد پس از گذشت مدتی بر اثر عوامل مختلفی مانند کاهش وزن و یا انجام فعالیت‌های مختلف مانند ورزش‌، اثرات تزریقات چربی از بین برود، در این گونه موارد ترمیم تزریق چربی می‌تواند نتیجه‌ی بهتری را در پی داشته باشد.

در اغلب موارد متخصصان به این موضوع توجه می‌کنند و به همین دلیل در همان شروع کار، چربی بیشتری را از بدن شما استخراج خواهند کرد و آنها را در فریزر‌های مخصوص نگهداری می‌کنند. در نتیجه زمانی که اثر تزریق چربی بعد از چندین ماه از بین رفت شما می‌توانید به متخصص مراجعه کنید تا مجدداً انتقال چربی انجام گیرد. در این زمان تنها لازم است مرحله دوم تزریق چربی انجام شده و سپس چربی خالص به بدن شما تزریقی شود. چربی‌ها باید در شرایط استاندارد و در دمای مناسب نگهداری شوند تا دچار فساد نشده و برای تزریق مجدد عوارضی را برای بدن شما به وجود نیاورند. در جلسات بعد تزریق، تنها به مرحله دوم یعنی خالص‌سازی چربی نیاز خواهید داشت و همین اقدام باعث می‌شود بازه زمانی برای فرآیند انتقال چربی کوتاه‌تر شده و از طرف دیگر دوره نقاهت کوتاهتری را سپری کنید.

کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده به عنوان یکی از مراکز تخصصی پوست، مو و لیزر، آماده ارائه خدمات جوانسازی پوست از قبیل تزریق چربی در سنندج به مراجعین محترم می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزایای تزریق چربی فریز شده

تزریق چربی چه برای بار اول و چه در صورت تکرار آن عمل زیبایی منحصر به فردی محسوب می‌گردد که مزایای فراوانی دارد و همین مزیت‌ها باعث شده تا انتقال چربی در ایران به روش محبوبی برای رسیدن به جذابیت ظاهری و حتی درمان اثرات برخی بیماری و جوانسازی پوست تبدیل شود. مزایای مرحله دوم تزریق چربی به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ریزش چربی بعد از انتقال چربی به طور کامل اتفاق نمی‌افتد بنابراین برای تجدید آن به میزان کمتری از چربی نیاز خواهد بود. به این ترتیب زمان تزریق مرحله دوم کاهش می‌یابد و از شدت عوارض جانبی آن کاسته خواهد شد.
  2. دوره نقاهت و ریکاوری تزریق چربی در مرحله دوم بسیار کوتاه است و مانند مرحله اول فرد را نیازمند استخراج نمی‌کند.
  3. در مرحله دوم نیاز مجدد به استخراج چربی از بدن نیست و از همان ذخایر جلسه اول می‌توان استفاده کرد. با این حال اگر فرد به حجم بیشتری احتیاج داشته باشد امکان دارد که دوباره اقدام به استخراج چربی (لیپوماتیک) گردد.
  4. تزریق مجدد چربی در زمان مناسب، ماندگاری حاصل از آن را افزایش می‌دهد.
  5. تورم و درد در مرحله دوم به دلیل اینکه حجم کمتری چربی تزریق می‌شود به صورت چشم گیری کاهش می‌یابد.
  6. با توجه به عدم نیاز به لیپوماتیک (خارج کردن چربی) در مرحله دوم هزینه و زمان کمتری صرف خواهد شد.
تزریق چربی فریز شده به صورت

نحوه تزریق چربی

تزریق چربی به صورت در تمامی کلینیک‌های زیبایی توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و پروسه انجام آن در حالت کلی شامل سه مرحله حساس و مهم است:

استخراج چربی از نواحی مختلف بدن

شروع کار با تصمیم‌گیری در مورد ناحیه‌ای که قرار است چربی‌ها از آنجا استخراج شوند انجام می‌شود. معمولاً از نواحی بدن که چربی‌های اضافی در آنجا انباشته شده استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها خارج کردن چربی از شکم و تزریق آن به صورت است. علاوه بر آن می‌توان از چربی بخش‌های دیگر بدن مثل ران‌ و باسن نیز بهره برد. به این صورت که ناحیه مورد نظر بدن بیحس شده و سپس توسط مکنده مخصوصی حجم مورد نیاز چربی استخراج می‌شود.

آماده‌سازی چربی استخراج شده

بعد از استخراج، حجم مورد نیاز چربی نوبت به آماده‌سازی آن برای تزریق می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها را در ظرف‌های مخصوصی ریخته و درون سانتریفیوژ قرار می‌دهند تا عملیات خالص‌سازی انجام گیرد و مواد اضافه مانند خون، سلول‌های چربی معیوب و سایر مایعات از چربی جدا می‌شوند.

تزریق چربی به ناحیه مورد نظر

سومین و آخرین مرحله از کار تزریق چربی به این صورت است که چربی‌های خالص‌سازی شده درون سرنگ‌های مخصوصی ریخته می‌شود. سپس پزشک با تکیه بر مهارت و تجربه خود آنها را در ناحیه‌ای از صورت که از قبل بیحس و استریل شده تزریق می‌کند.

اقدامات قبل از تزریق چربی

مراقبت‌های پس از تزریق چربی

موارد منع تزریق چربی

متخصصان توصیه می‌کنند که افراد زیر ۱۸ سال از انجام این عمل خودداری کنند؛ چرا که در این سن، رشد بدن همچنان ادامه داشته و چون فرد در دوران بلوغ قرار دارد، اختلالات هورمونی می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی همانند جوش صورت و یا چاقی مفرط در بدن شود؛ لذا بهتر است صبر کنید تا بدن به حالت ثبات و تعادل برسد.

  1. خانم‌های باردار که در دوران شیردهی قرار دارند، بهتر است تا حد ممکن از این عمل دوری کنند.
  2. در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید حتماً باید موضوع را به متخصص اطلاع دهید.
  3. اگر مشکلات انعقاد خون دارید و یا از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنید.
  4. اگر اختلالات متابولیسم چربی دارید.
  5. تزریق چربی برای بیمارانی که به شدت لاغر هستند و دائم نوسانات وزنی دارند توصیه نمی شود.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

عوامل و پارامترهای زیادی بر ماندگاری تزریق چربی تأثیرگذار است، بنابراین ممکن است این مدت زمان در افراد مختلف متفاوت باشد. مهمترین فاکتور، وجود ذخایر چربی با کیفیت در اندام فرد می باشد. در صورتی که انجام عمل به یک پزشک ماهر سپرده شود، ماندگاری تزریق چربی افزایش می یابد. همچنین ابزار و تجهیزات استفاده شده و روش عمل نیز روی ماندگاری عمل تزریق چربی تأثیر بسزایی دارد.

هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی صورت از پزشکی به پزشک دیگر، از یک منطقه جغرافیایی به منطقه دیگر و با توجه به تکنیک مورد استفاده در تزریق چربی متفاوت است. هزینه های کلی تزریق چربی صورت شامل هزینه های جراحی استخراج چربی، بیهوشی، آزمایش های پزشکی، نسخه های دارویی و دستمزد پزشک است.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض تزریق چربی صورت

عوارض احتمالی انتقال چربی به بدن شامل موارد زیر می شود:

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465