منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت

با پیشرفت علوم پزشکی مخصوصاً در عرصه زیبایی، گزینه های مختلفی در حوزه مراقبت از زیبایی در جهان ارائه شده است. یکی از گزینه های جذاب، تزریق چربی به صورت و نقاط مختلف بدن است. این روش با توجه به اینکه از سلول‌های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کمتری می‌باشد. همچنین ماندگاری تزریق چربی نسبت به تزریق فیلرهای نیمه دائمی بیشتر است.
تزریق چربی به صورت فقط مختص قشر یا سن خاصی نیست و در واقع یک اقبال عمومی نسبت به این امر در حال شکل گیری است؛ به همین دلیل افرادی که دچار افتادگی پوست، چروکی یا عدم تناسب اندام و اجزای صورت هستند یک روش ایده آل مانند تزریق چربی برای آنها فراهم است. تزریق چربی به عنوان شیوه مدرن، تخصصی، نتیجه بخش و امن مطرح شده است.

کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده به عنوان یکی از مراکز تخصصی پوست، مو و لیزر، آماده ارائه خدمات جوانسازی پوست از قبیل تزریق چربی در سنندج به مراجعین محترم می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد تزریق چربی صورت

به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

جوانسازی پوست

مراحل تزریق چربی به صورت

ابتدا محل برداشت چربی، ضدعفونی می شود و تحت شرایط استریل، بی حسی موضعی انجام می شود. با استفاده از سرنگ های مخصوص که به سر آنها کانولاهای مناسب وصل شده است و از طریق سوراخ کوچک، چربی های زیر پوست با فشار کم بیرون کشیده می شود. سپس طی فرآیند فرآوری، چربی ها چندین بار با سرم شستشو داده می شود تا خون و سایر مواد ناخالص از آن جدا شود. بعضی از پزشکان از سانتریفیوژ جهت جداسازی کامل سرم ها از بافت چربی استفاده می کنند. چربی آماده شده به داخل سرنگهای 1cc (یک سی سی) کشیده می شود و آماده تزریق می شود.

محلی را که قرار است در آن تزریق چربی انجام شود، ضدعفونی و بی حسی موضعی انجام می شود. سپس به سر سرنگ یک سی سی کانول های مخصوص وصل شده و تزریق چربی به محل مورد نظر انجام می شود. این عمل به صورت سرپایی در مطب انجام می شود. اکثراً با بیحسی موضعی و گاهی با بیهوشی خفیف انجام می‌شود. طول مدت عمل یک تا سه ساعت است و مدت زمان آن به وسعت محل عمل و مقدار تزریق بستگی دارد.
پزشک ممکن است مناطق مورد نظر را تا حد زیادی از چربی تزریق کند که نباید نگران کننده برای افراد باشد (به لحاظ افزایش حجم زیاد در ناحیه ی تزریق)؛ زیرا متخصص می داند که ممکن است درصدی از سلولهای چربی زنده نمانند و از دست بروند پس با تزریق بیشتر در نواحی سبب می شود پس از گذشت زمان حجم واقعی و مطلوب تزریق در بیماران مشاهده شود.

تزریق چربی صورت

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی صورت

قبل و بعد از تزریق چربی صورت باید کارهایی را انجام دهید و مواردی را رعایت کنید. این موارد به شرح زیر می‌باشند:

مدت ماندگاری تزریق چربی

به طور کلی زمان ماندگاری تزریق چربی از تزریق های ژل و فیلر بیشتر است. همچنین این روش عوارض کمتری دارد؛ چراکه مواد تزریق شده از چربی بدن متقاضی است و بدن نسبت به آن واکنش نمی دهد. لازم به ذکر است که حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شود؛ اما جراح با آگاهی از موضوع میزان بیشتری به نقطه مورد نظر تزریق می کند. به همین دلیل بعد از تجزیه چربی ها نیز می‌شود به نتیجه خوبی رسید. باید به این نکته توجه کرد که پس از جذب این میزان چربی، مقادیر مانده تزریق به صورت دائمی باقی می ماند. مدت ماندگاری چربی تزریق شده هم به ناحیه مورد نظر بستگی دارد؛ اما معمولاً بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری برای آن متصورند.

موارد منع تزریق چربی

  1. مشکلات انعقادی خون (مصرف داروهای ضد انعقاد، هموفیلی و…)
  2. اختلالات متابولیسم چربی
  3. بیماری های شدید داخلی
  4. عفونت حاد یا نارسایی ارگان های داخلی
  5. سابقه ترومبوز وریدهای عمقی پا DVT و یا آمبولی ریوی
  6. بیماران خیلی لاغر
  7. ضعف در سیستم ایمنی (دیابت کنترل نشده)
  8. بیماری عروق کرونر
  9. HIV

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض تزریق چربی

خوشبختانه عوارض جانبی قابل توجه این عمل بسیار ناشایع است. این عمل معمولاً بدون مشکل خاصی انجام می‌شود. خطرات و عوارض جانبی احتمالی آن موضوعی است که باید راجع به آن صحبت کنید. بعضی از عوارض جانبی محتمل مختلف شامل موارد زیر هستند:

بسیاری از افراد در رده های سنی مختلف از نوجوان گرفته تا افراد میانسال با آکنه و اسکار ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال روشهای برای رفع این معضل پوستی می‌باشند. در کلینینک دکتر جمال حسن زاده کلیه روشهای درمانی اسکار آکنه در سنندج به مراجعین محترم ارائه می‌گردد. روشهایی از قبیل کراس، سابسیژن و میکرونیدلینگ که از موثرترین شیوه‌های درمانی اسکار آکنه به حساب می‌آیند.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465