منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / فیلر دائم یا موقت، کدام یک بهتر است؟

فیلر دائم یا موقت، کدام یک بهتر است؟

با گذشت زمان و افزایش سن، چربی‌های زیر پوست کاهش می‌یابد و باعث می‌شوند عضلات و استخوان‌های صورت بیشتر نمایان شوند، همین امر سبب می‌شود چین و چروک پوست افزایش یافته و زیبایی پوست کمتر شود. امروزه بسیاری از روش‌های غیر جراحی راحتی برای بازگرداندن زیبایی و جوانی به پوست ابداع شده است که می‌توان با استفاده از این روش‌ها و تمدید مجدد آنها زیبایی پوست را بازگرداند. یکی از بهترین و در دسترس‌ترین روش‌ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به آن استفاده از فیلرها و پر کننده‌ها می‌باشد. این فیلرها و پرکننده‌ها خود به دو دسته‌ی دائم و موقت تقسیم بندی می‌شوند.

پرکننده‌ها معمولاً محصولاتی طبیعی و غیر طبیعی هستند که به که به داخل خطوط، چین و چروک‌ها و بافت‌های مختلف صورت و بدن تزریق می‌شوند. هدف از تزریق این فیلرها، کاهش چین و چروک، برجسته‌سازی نقاطی از صورت و حجم‌دهی می‌باشد. پزشک با تزریق فیلر دائم و یا موقت در زیر پوست شما حجم بیشتری ایجاد می‌کند و این حجم دهی چین و چروک‌های گونه و سایر نقاط دست و صورت را از بین می‌برد. فیلر‌های موقت در گذر زمان جذب بدن می‌شوند و از بین می‌روند. فیلر‌های موقت حدود 4 ماه ماندگاری دارند و بعد از 4 ماه بیش از 30% از ژلی که به زیر پوست تزریق شده جذب بدن می‌شود. برای نگهداری اثرات این تزریقات معمولاً نیاز به تمدید مجدد است، از این رو برخی به دنبال فیلرهای دائمی هستند. تزریق فیلر گاهی با توجه به خواسته فرد مراجعه کننده به صورت دائمی انجام می‌شود، یعنی به این صورت است که افراد بعد از تزریق تا مدت‌های طولانی می‌توانند این فیلر را زیر پوست خود حفظ کنند. لازم به ذکر است که استفاده از این فیلر‌ها بدون خطر نیست و توصیه می‌شود که از آنها استفاده نکنید؛ زیرا به دلیل عوارض خطرناک و جانبی بسیار زیادی که دارند محبوبیت خود را از دست داده‌اند. تمامی فیلرهای دائمی که از ابتدا وارد بازار زیبایی شدند، از ایمنی پایینی برخوردار بودند و از دور رقابت‌ها خارج شدند. در حالت کلی فیلرهای دائمی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که چین و چروک‌های پوست از عمق بسیار زیادی برخوردار باشند.

یکی از بهترین روشهای جوانسازی و فرم دهی به صورت و بدن، تزریق فیلر می‌باشد که به مهارت بالایی نیاز دارد. تزریق فیلر در سنندج توسط دکتر جمال حسن زاده، با مطلوب ترین نتایج ماندگار صورت می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

انواع فیلر مورد استفاده در تزریق

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید را می‌توان محبوب ترین ماده پر کننده چین و چروک پوستی دانست. البته این ماده به صورت طبیعی در زیر پوست وجود داشته و توسط بدن تولید می‌شود که به علت عوارض افزایش سن مقدار آن کمتر شده و پوست چروک می شود. از این رو در مواد تزریقی جدید برای رفع چین و چروک از آن بهره می‌برند. نتایج حاصل از تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید، معمولاً خیلی زود ظاهر می‌شوند. البته این موضوع به مهارت پزشک و سوخت و ساز بدن فرد نیز بستگی دارد؛ چراکه در برخی افراد، ظهور آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که برخی از آنها نشان می‌دهند که تزریق مکرر هیالورونیک اسید سبب تحریک تولید کلاژن به صورت طبیعی می‌شود و همین امر سبب کاهش چین و چروک‌ها در طی زمان خواهد شد.

ژل مصنوعی

این گروه از پرکننده‌ها در واقع شامل مواد آزمایشگاهی هستند که به صورت طبیعی در پوست وجود ندارند. البته شاید این مواد عوارض بیشتری داشته باشند؛ اما تأثیر خود را مدت زمان بیشتری حفظ خواهند کرد؛ چراکه بدن آنها را جذب نمی‌کند. از آنجا که این فیلرها به صورت طبیعی در بدن نیستند، این امکان وجود دارد که پس از تزریق، پس زده شوند. شاید ماندگاری طولانی‌تر، دلیل مهمی برای انتخاب ژل مصنوعی توسط برخی افراد باشد. با این وجود استفاده از فیلرهای طبیعی می‌تواند گزینه ایده‌آل‌تری برای افراد متقاضی تزریق ژل باشد.

ژل تشکیل شده از کلاژن

این مواد در دسته اولین تولیدات در زمینه تزریق فیلر یا ژل قرار می‌گیرند و ژل تشکیل شده از کلاژن از بدن گاو گرفته می‌شد. این کار به خوبی انجام می‌شد تا اینکه بدن برخی بدان واکنش آلرژیک نشان داد. همین امر موجب گردید تا استقبال از آنها کمتر شود. البته امروزه شیوه‌های نوین‌تری در پردازش کلاژن صورت گرفته است و این ماده به صورت مصنوعی تولید و در تزریق ژل و فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برخی معتقدند نتایج تزریق ژل صورت تشکیل شده از کلاژن، بهتر از نوع گرفته شده از بدن جانوران است. تزریق این فیلرها موجب تقویت شرایط پوست، بهبود ساختار آن و همچنین از بین بردن خط و خطوط چهره افراد می‌شود.

فیلر دائم یا موقت، کدام یک بهتر است؟

مزایای تزریق فیلر

تزریق فیلر مزایای زیادی برای پوست دارد و باعث شده تا این روش روز به روز متقاضیان بیشتری داشته باشد. این مزایا شامل موارد زیر است:

موارد تأثیرگذار در ماندگاری فیلر‌ها

فیلر دائمی چیست؟

فیلر‌های دائمی نیازی به تزریق منظم ندارند؛ اما به طور کلی چیزی به اسم دائمی در ژل وجود ندارد و فیلرهای دائمی تنها بازه بیشتری (تقریباً ۳ الی ۴ سال) دوام می‌آورند. برای تخلیه این‌گونه فیلرها معمولاً به یک عمل سرپایی نیاز است و در این صورت نیز تمامی مواد خارج نمی‌شود. فیلرهای دائمی ممکن است حساسیت‌زا باشند و همانطور که ذکر شد با خارج کردن فیلر از بدن نیز به دلیل باقی ماندن بخشی از آن در بدن فرد ممکن است اثرات حساسیت‌زا همچنان باقی باشد.این فیلر‌های مصنوعی به‌طور کلی مضر و غیر ایمن هستند و چون از مواد مصنوعی تشکیل شده‌اند امکان اینکه بدن با آن سازگار نباشد بسیار زیاد است. همچنین ممکن است این واکنش‌های بدن باعث ایجاد اثرات منفی دائمی شود.

فیلر موقت چیست؟

اسید هیالورونیک و ژوویدرم از انواع مواد به کار رفته در فیلرهای موقت هستند که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این فیلر‌ها معمولاً به راحتی توسط بدن جذب می‌شوند و در طولانی مدت از بین می‌روند. بازه ماندگاری این فیلرها بین ۶ ماه تا یک سال می‌باشد. برای گرفتن نتیجه دائمی باید به طور مداوم برای تمدید مراجعه کنید. عوارض موقت این فیلر‌ها نیز همچون فیلرهای دائمی بعد از دو رو ز از بین می‌رود. البته ممکن است چه در روش دائمی چه در روش موقت، کبودی‌هایی مشاهده شود که این مورد نادر است.

فیلر چگونه تزریق میشود؟

قبل از تزریق فیلرها یا مواد پرکننده ابتدا پوست با یک بیحس کننده موضعی بیحس می شود. سپس پزشک با استفاده از یک سوزن فیلر را در زیر پوست تزریق می کند. یک جلسه درمان حدود 15 دقیقه طول می کشد. برخی از مواد پرکننده در جلسات تکراری با فاصله چند هفته انجام می شود.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر

قبل از اقدام به تزریق فیلر لازم است برای کاهش کبودی های احتمالی، از یک هفته قبل از هیچ نوع آسپیرین، ایپوبروفن و داروهای مشابه استفاده نکنید و از مصرف روغن ماهی و ویتامین E بپرهیزید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

بعد از تزریق این فیلرها باید از لمس و فشار دادن و تحریک کردن محل تزریق شده و همچنین اطراف نواحی تزریق شده تا حدود 6 ساعت خودداری کرد. از کشیدن سیگار و قلیان، استفاده از سونا و جکوزی و نوشیدن مایعات خیلی گرم بعد از تزریق، بپرهیزید. این مراقبت ها در سه روز ابتدایی بعد از تزریق، حساس تر و مهم تر هستند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

کاندید نامناسب تزریق فیلر

تزریق فیلر یک روش جوانسازی بی خطر و امن است؛ اما در این مواقع استفاده از آن توصیه نمی شود:

ماندگاری تزریق ژل

میزان ماندگاری تزریق ژل به شرایط جسمانی و واکنش بدنتان بستگی دارد. به طور معمول ماندگاری فیلر موقت تزریق شده بین 4 الی 6 ماه متغیر است. فیلرهای دائم با اینکه نام دائم به خود گرفته‌اند حدود دو الی سه سال زیر پوست باقی می‌مانند و بعد از آن خاصیت خود را از دست می‌دهند. با توجه به شرایط فیزیولوژیکی بدن هر فرد بین ۴ الی ۱۲ و گاهی نیز ۱۸ ماه متغیر است.

قیمت ژل دائمی صورت

هزینه تزریق ژل لب و یا تزریق به نواحی دیگر بدن بسته به نوع ژل و مقدار مورد نیاز متفاوت است. هزینه درمان به نوع ماده مورد استفاده و ناحیه تحت درمان بستگی دارد و به همین دلیل هزینه ثابتی برای تزریق ژل تعریف نشده است. هرچقدر از مواد بهتری برای درمان استفاده شود و یا کلینیک دارای تجهیزات استاندارد و مناسب تری باشد هزینه های درمان نیز بیشتر خواهد بود.

عوارض تزریق ژل در دراز مدت

تزریق فیلر هم مانند هر روش درمانی دیگر ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. هر چند این روش جزو روش‌های بدون عارضه محسوب می‌شود؛ اما ممکن است عوارضی زودگذر در برخی افراد بر جای بگذارد. برخی از عوارض تزریق فیلر زیر آمده است:

کلینیک دکتر جمال حسن زاده یکی از مراکز تخصصی است که با ارائه کلیه خدمات پوست و مو، همچنین لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی، پذیرای مراجعین محترم در سنندج می‌باشد. اگر مایل به استفاده از خدمات این مرکز می‌باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465