منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان لک تیرگی و کک مک / پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

تاتو یا خالکوبی بدن اقدامی است که امروزه در میان افراد مختلف جامعه رواج پیدا کرده است. همزمان با محبوبیت این روش، بعضی از افراد بعد از گذشت مدت زمانی و به دلایل مختلف پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن تاتوی خود هستند. در حال حاضر ليزر کیوسوییچ، بهترين گزينه براي پاک کردن تاتو محسوب مي‌شود؛ زيرا قابليت آن را دارد که رنگ تاتو را بدون ايجاد هيچ‌گونه جراحت و جاي زخم، برطرف کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

ليزر کيوسوییچ يک دستگاه پيشرفته پزشکي است که براي توليد طول موج‌هاي خاصي از نور طراحي شده است. نور توليد شده با طول موج مورد نظر توسط بافت هدف که در اين مورد، همان ماده رنگي تتو مي‌باشد، جذب مي‌شود. پالس ليزر کيوسوئيچ تنها در کسري از ثانيه انجام مي‌گيرد و اين قابليت را براي پرتوی ليزر فراهم مي‌کند که با کارآيي بالايي از پوست عبور کند و با توليد حداقل گرما به طور مؤثري توسط ذرات جوهر تاتو جذب شود. جذب سريع انرژي امواج ليزر باعث مي‌شود که ذرات رنگ تتو تخريب شده و به اجزاي ريزتري شکسته شود.

سپس اين ذرات ريز توسط ماکروفاژهای بدن انسان که فيلتراسيون طبيعي خود بدن هستند، تميز و دفع مي‌شوند. کیوسوییچ يکي از پيشرفته‌ترين فناوري‌هايي است که امروزه براي اين کار وجود دارد و مي‌تواند تتوهايي که ديگر به آن علاقه نداريد را به شيوه‌اي ايمن، سريع، کاملاً بدون درد و بدون آنکه آسيبي به پوست شما وارد کند، برطرف نمايد.

مزایای پاک کردن تاتو با لیزرکیوسوییچ

پالس های قوی در این روش دارای دو مزایای اصلی هستند:

  1. این پالس ها به مقدار کافی قدرتمند هستند تا تکه های کوچک جوهر یا رنگدانه را بشکنند و در عین حال تولید کلاژن پوست را تحریک کنند.
  2. با توجه به این مورد این انرژی فقط برای یک نانوثانیه به پوست تابش می کند، به بافت اطراف آن آسیبی نمی رساند، این انرژی فقط جوهر خالکوبی را گرم کرده و باعث از هم پاشیدگی رنگدانه های آن می شود. مدت زمان کوتاه تابش لیزر باعث می گردد این روش با قدرت زیادی برای از بین بردن تاتو و بدون آسیب به بافت های اطراف انجام شود.

نحوه‌ پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

پزشک قبل از درمان ناحیه را با استفاده از پمادهای بی‌حسی، بی‌حس می‌کند. یک هندپیس روی سطح پوست و در محل تتو قرار داده می‌شود تا نور لیزر به جوهر تتو تابیده شود. زمان انجام پاک کردن تاتوهای کوچک معمولاً طی چند دقیقه به اتمام می‌رسد؛ اما برای تاتوهای بزرگتر زمان بیشتری لازم است تا پرتوی لیزر به تمام نواحی تابانده شود. پس از اتمام هر جلسه‌ی درمان، رنگ تاتو کم رنگ‌تر خواهد شد تا اینکه در نهایت به طور کامل برطرف شود.

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

مراقبت‌های درمانی لازم برای قبل و بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

  1. 2 الی 4 هفته قبل از لیزر درمانی، باید از رفتن به سولاریم یا برنزه کردن پوست خودداری کنید.
  2. یک روز قبل از لیزر درمانی، باید ناحیه تتو شده را اصلاح کنید.
  3. مواد آرایشی یا لوسیون را از محل خالکوبی پاک کنید.
  4. بعد از لیزر، برای کاهش احتمال کوفتگی ناحیه تتو از کمپرس سرد استفاده کنید.
  5. حداقل 24 ساعت از شست و شوی محل تتو با آب و صابون خودداری کنید.
  6. تا یک هفته از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین و سونا و استخر پرهیز کنید.
  7. تا دو ماه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کرده و برنزه یا سولاریم نکنید.

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز

با توجه به نوع تاتو، وسعت آن، رنگ تاتو، رنگ پوست شما و سایر موارد ممکن است 3 تا 8 جلسه درمان نیاز باشد. فاصله‌ بین دو جلسه حدود یک ماه در نظر رفته می‌شود. (تعداد جلسات و فاصله‌ی بین دوره‌های درمان با توجه به نوع پوست شما و پاسخ به درمان توسط پزشک تعیین می‌شود.)

اینستاگرام دکتر حسن زاده

کاندیدای نامناسب پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

در کل تمامی افراد می‌توانند از دستگاه لیزر کیوسوییچ برای پاک کردن تاتو خود استفاده کنند؛ اما در این میان عده‌ای هستند که دارای شرایط خاصی بوده و یا به بیماری پوستی مبتلا هستند. در این افراد استفاده از این روش توصیه نمی‌شود. از جمله افرادی که نمی‌توانند از روش لیزر برای این منظور بهره ببرند عبارتند از:

عوارض پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

برخی از عوارض موقتی که در اثر تاتو با لیزر بروز می کنند، به شرح زیر می باشد:

  1. احساس دردی خفیف و شاید کمتر از تاتو کردن
  2. قرمز شدن ناحیه ای که تحت تأثیر لیزر قرار گرفته است.
  3. تورم و کبودی جزئی ناشی از لیزر

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر وابسته به عوامل مختلفی مانند اندازه، رنگ، عمق و نوع تاتو، تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف تاتو، ناحیه ای که تاتو روی آن قرار دارد است.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465