منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان لک تیرگی و کک مک / عوامل مؤثر در میزان پاسخ دهی رفع تاتو یا خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ

عوامل مؤثر در میزان پاسخ دهی رفع تاتو یا خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ

تاتو یا خالکوبی بدن اقدامی است که امروزه در میان افراد مختلف جامعه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همزمان با محبوبیت این روش خیلی از افراد بعد از گذشت مدت زمانی به دلایل مختلف پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن تاتوی خود هستند. جهت درمان خالکوبی معمولاً از لیزر کیوسوئیچ استفاده میشود. لیزر کیوسوئیچ اشعه‌ای با طول موج معین (۱۰۶۴ نانومتر) است که با استفاده از دستگاه خاصی بر روی پوست تابانده می‌شود. این اشعه با نفوذ به لایه‌های پوست توسط رنگدانه‌ها جذب می‌شود و همین موضوع باعث تغییر رنگ پوست و از بین بردن لک‌ها یا رنگ‌های مصنوعی موجود در پوست می‌شود. میزان پاسخدهی این روش، متغیر است و بستگی به عوامل مختلف از جمله وسعت ناحیه تاتو، کیفیت جوهر به کار رفته و نوع آن، عمق قرارگیری رنگدانه در پوست، سن بیمار و مدت زمانی که از تاتو کردن سپری شده است و جنس پوست بستگی دارد. در یک فرد ممکن است تا ۹۰ درصد تاتو حذف شود و در فرد دیگر با توجه به عوامل ذکر شده در بالا این درصد کاهش پیدا کند که با توجه به نظر پزشک ، تعداد جلسات درمان با لیزر با توجه به عوامل ذکر شده در بالا برای افراد مختلف می باشد.

پاک کردن تاتو در سنندج با بکارگیری لیزرهایی مانند کیوسوییچ و فرکشنال توسط دکتر جمال الدین حسن زاده انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر تاتو

روش لیزر تاتو

درمان با لیزر کیوسوئیچ روشی بدون درد است؛ اما ممکن است گرمای اشعه تابانده شده به پوست باعث ایجاد سوزش در پوست شود. به همین دلیل پزشک قبل از درمان ناحیه را با استفاده از پمادهای بی‌حسی، بی‌حس می‌کند. بعد از آن با استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ، مقدار کنترل شده‌ای از اشعه به سطح موردنظر تابانده می‌شود. این اشعه به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و رنگ‌دانه‌های پوست را می‌شکند. رنگ‌دانه‌های ریز شده از طریق ماکروفاژهای پوستی به دیگر قسمت‌های بدن می‌روند و در نهایت از طریق سیستم لنفاوی بدن دفع می‌شوند. البته پوسته‌پوسته شدن پوست بعد از درمان نیز به از بین رفتن رنگدانه‌ها کمک می‌کند.

لیزر کیوسوئیچ

مراقبت قبل از لیزر تاتو

مراقبت بعد از لیزر تاتو

دستگاه های لیزر کیوسوئیچ

گفته شد افرادی که تاتوهای رنگی دارند نمی‌توانند صرفاً از یک دستگاه لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن تاتو استفاده کنند؛ چرا که دامنه جذب هر رنگی با رنگ دیگر متفاوت می‌باشد. دستگاه‌های مناسب با رنگ تاتو از نظر طول موج ساطع شده به صورت زیر می‌باشند:

دستگاه لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ Nd:YAG با طول موج 532 نانومتر

دستگاه لیزر کیوسوییچ Nd:YAG برای افرادی که دارای خالکوبی به رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی هستند توصیه می‌شود؛ زیرا این دستگاه دارای طول موج ۵۳۲ نانومتر بوده و اشعه آن به رنگ سبز است. در نتیجه می‌تواند نتیجه قابل قبولی در مقابله با این رنگ‌ها از خود نشان دهد. در طراحی این دستگاه، کریستال لیزری یاگ (YAG) به کار برده شده است. ناگفته نماند که طول موج منتشر شده توسط کیوسوییچ Nd:YAG توسط ملانین پوست نیز جذب می‌شود. به همین دلیل در برخی افراد می‌توان شاهد خونریزی‌های جزئی و یا سفید شدن رنگ پوست نیز شد.

دستگاه لیزر کیوسوییچ Ruby

دستگاه لیزر کیوسوییچ Ruby دارای طول موج ۶۹۴ نانومتر می‌باشد. این طول موج دارای رنگ قرمز بوده و گزینه‌ای ایده‌آل برای رویارویی با خالکوبی‌های سبز و یا آبی است. تاتوهای سبز و آبی جز سخت‌ترین گزینه‌ها برای پاک کردن هستند. در نتیجه برخی بیماران می‌توانند عوارض جانبی از جمله تأثیرات ناشی از آن بر روی ملانین پوست مشاهده کنند.

دستگاه لیزر کیوسوییچ Alexandrite

یکی دیگر از دستگاه‌ لیزر کیوسوییچ برای پاک کردن تتو، لیزر دستگاه Alexandrite می‌باشد. این دستگاه با طول موج ۷۵۵ نانومتر تقریباً کارآیی دستگاه کیوسوییچ Ruby را دارد. حتی در برخی موارد بهتر از آن نیز عمل می‌کند. اگر خالکوبی به رنگ سبز و یا تیره داشته و قصد پاک کردن آن را دارید این دستگاه توصیه می‌شود. عوارض جانبی این دستگاه به دلیل قدرت جذب پایین آن توسط ملانین پوست بسیار کم است.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ Nd:YAG ۱۰۶۴ نانومتر

یکی از کم عارضه‌ترین دستگاه‌ کیوسوییچ برای پاک کردن تاتو کیوسوئیچ Nd:YAG با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر می‌باشد؛ چراکه این دستگاه با انتشار امواج مادون قرمز کمترین آسیب را به پوست می‌رساند. البته استفاده از آن برای پاک کردن تاتوهایی با رنگ روشن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. به همین دلیل فقط افرادی که خالکوبی‌های تیره دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض تاتو لیزر

برخی از عوارض موقتی که در اثر تاتو با لیزر بروز می کنند، به شرح زیر می باشد:

هزینه لیزر کیوسوئیچ

قیمت پاک کردن تاتو با لیزر برای هر شخص متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله گستردگی تاتو و تعداد جلسات مورد نیاز، نوع لیزر، محل جغرافیایی کلینیک و دستمزد پزشک.

تزریق چربی به واژن یا لابیا (جهت جوانسازی) و تزریق فیلر به آلت تناسلی (جهت افزایش حجم) در کلینیک دکتر حسن زاده ، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در سنندج انجام می شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465