منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087

برداشتن غده چربی

لیپوم، توده چربی است که زیر پوست (ما بین پوست و لایه عضلانی زیرین) و به دلیل رشد بیش از حد سلول های چربی ظاهر می شود. لیپوم یا غده چربی می تواند در هر قسمتی از بدن ظاهر شود و در برخی موارد نادر، ممکن است در ارگان های داخلی، استخوان ها و عضلات نیز مشاهده گردد. لیپوم ها نرم هستند و هنگام لمس با انگشت ها به راحتی، حرکت می کنند. لیپوم ها سرطانی نیستند و معمولاً نیازی به درمان ندارند، مگر این که رشد کنند یا منجر به بروز علائمی مانند درد شوند. لیپوم عمدتاً در سنین میانسالی تشخیص داده می شود و ممکن است برخی افراد، بیش از یک لیپوم داشته باشند. اگر لیپوم یا غده چربی آزار دهنده یا دردناک و در حال رشد باشد و یا عضلات شما را تحت تأثیر قرار دهد و سفت شده باشد باید آنها را با روشهایی مانند جراحی یا لیزر درمان کنید.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

علل و عوامل خطر لیپوم یا غده چربی

علت اصلی تشکیل لیپوم به طور قطعی مشخص نیست؛ اما برخی افراد ژن های معیوبی را از والدین خود به ارث می برند که می توانند در بروز لیپوم دخیل باشند. در برخی موارد، آسیب و جراحت در یک ناحیه می تواند از دلایل تشکیل لیپوم باشد. از جمله عوامل مؤثر در تشکیل لیپوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نداشتن تحرک بدنی: برخی پزشکان معتقدند که لیپوم در افرادی که تحرک بدنی ندارند، بیشتر شایع است.
  2. ژنتیک: لیپوم اغلب زمینه خانوادگی و ارثی دارد و ژن ها دخیل هستند.
  3. سن: گرچه لیپوم می تواند در همه افراد دیده شود؛ اما عمدتاً در افراد بزرگسال ۴۰ تا ۶۰ سال، بیشتر شایع است.
  4. برخی شرایط پزشکی خاص: افراد با سابقه سندرم گاردنر (شرایط ارثی که با تشکیل تومورهای خوش خیم و بدخیم همراه است) بیشتر در معرض لیپوم خواهند بود.
برداشتن غده چربی سر

علائم غده چربی

لیپوم ها می توانند در هر ناحیه ای از بدن تشکیل شوند و معمولاً با نشانه های زیر همراه هستند:

انواع لیپوم

همه لیپوم ها از چربی ساخته شده اند. برخی از لیپوم ها همچنین دارای رگ های خونی یا بافت های دیگر هستند. چندین نوع لیپوم وجود دارد، از جمله:

تشخیص غده چربی

پزشکان می توانند لیپوم را با انجام معاینه فیزیکی تشخیص دهند. این توده نرم است و معمولاً دردناک نیست. از آنجایی که از بافت چربی تشکیل شده است، به راحتی هنگام لمس کردن حرکت می کند. در بعضی موارد، پزشک ممکن است نمونه برداری از لیپوم را انجام دهد. در طی این روش، بخش کوچکی از بافت برای انجام تست های آزمایشگاه برداشته می شود. این آزمایش برای رد احتمال سرطان انجام می شود.

عوارض لیپوم

لیپوم توده های خوش خیم سلولهای چربی هستند. با این حال، متخصصان در مورد اینکه لیپوماها احتمال سرطانی شدن دارند یا نه اختلاف نظر دارند. توده سرطانی سلولهای چربی به عنوان لیپوسارکوما شناخته می شود.

روشهای درمان غده چربی

جراحی

در اغلب موارد پزشکان، لیپوم را با کمک جراحی بر می دارند. یکی از روش های مؤثر به این ترتیب است که ابتدا برش کوچکی بر روی پوست زده شده، سپس با کمی فشار، توده خارج می شود. در این روش، مبتلایان تحت بیحسی موضعی قرار می گیرند. در ارتباط با لیپوم های بزرگ، لازم است که پزشک، برش های بزرگ و عمیق تری را بر سطح پوست ایجاد کند.

لیپوساکشن

همچنین می توان برخی از توده ها را به کمک لیپوساکشن نیز خارج ساخت. به این منظور، ابتدا پزشک، برشی بر روی تومور ایجاد می کند تا بتواند لوله ای تو خالی را از داخل توده عبور دهد. سپس تمامی سلول های چربی موجود در لیپوم با قدرت مکش لوله، از بدن خارج می شود. به منظور مطالعات بیشتر، تمامی ضایعات پوستی ، پس از جراحی به آزمایشگاه ارسال می شود. در اغلب موارد پس از بهبودی کامل، تنها جای زخم کوچکی در محل جراحی به جا می ماند.

تزریق استروئید

در برخی از موارد می توان از استروئید های تزریقی نیز در محل لیپوم استفاده کرد. توجه داشته باشید که استروئید ها تنها توده را کوچک می کنند و قادر به حذف آن نیستند.

لیزر

در مواقعی که توده بزرگ باشد می توان برای درمان آن از لیپولیز لیزری استفاده کرد.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

زمان مراجعه به پزشک

توصیه می شود در صورت مشاهده علائم زیر، به پزشک مراجعه شود:

هزینه جراحی غده چربی

هزینه برداشت لیپوم بسته به دستمزد پزشک، غده چربی، وضعیت بیمه بیمار برای هر فردی متفاوت است که در جلسه مشاوره با پزشک مشخص می شود.

تزریق چربی به واژن یا لابیا (جهت جوانسازی) و تزریق فیلر به آلت تناسلی (جهت افزایش حجم) در کلینیک دکتر حسن زاده ، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در سنندج انجام می شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

محمد کامران [ 1402-08-20 ]
سلام آلت من بیش از8سانتی مترکوتاه شده چکاربایدبکنم

مریم جعفری [ 1402-06-19 ]
سلام من چند سال غده رو سرم دارم الان گاهی درد دارم قرمز میشه غده ولی میترسم بردارم روش ب داشتن چطور؟

مهدی علوی [ 1402-01-25 ]
سلام میخواستم بپرسم من توسرم ۴تا غده چربی دارم ولی دردی ندارم ولی چون زیاد شدن ومیخوام کاشت مو انجام بدم مشکل نداره جراحی کنم بردارم ممنون میشم کمکم کنید

سعیده رضایی [ 1401-12-22 ]
سلام. کاش بصورت خیلی جزئی تر طی مقاله دیگری این مطلب بصورت مفصل توضیح داده شود.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465