منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جای جوش، اسکار و آکنه / آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟

آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟

جوش، زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های مرده پوست و چربی همراه با باکتری‌ها در منافذ پوست انباشته ‌شوند. علت ایجاد جوش ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله عادت غذایی نامناسب، مشکلات عصبی، تغییرات غددی، نوع پوست، بهداشت نامناسب، هورمون‌های بدن، برخی بیماری‌ها، مشکلات ارثی، مصرف برخی مواد غذایی و … بستگی داشته باشد. گاهی ایجاد جوش‌های متعدد در صورت یا بدن می‌تواند اثرات و علاماتی از خود بر جای گذارد که حتی پس از مدت‌ها نیز بدن توان درمان و ترمیم آنها را نداشته باشد، که بایستی از روش‌های مناسب پزشکی برای درمان استفاده کرد. از بین بردن جای جوش با لیزر می‌تواند در رفع برخی مشکلات ظاهری افراد به‌شدت مؤثر و مفید باشند. در این روش، لیزر با استفاده از اشعه، جای جوش را برطرف می‌کند. اشعه لیزر تا لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و سبب تحریک کلاژن‌سازی و ایجاد سلول‌های جدید در پوست می‌شود. لیزرها، نورهای قوی تک رنگی هستند که به یک بازه‌ باریک طول موج، محدود می‌شوند. این نورهای تک رنگ روی پوست شما تابیده می‌شوند تا فیبروپلاست‌های پوست را تحریک کنند. این فیبروپلاست‌ها کلاژن و الاستین را که در اثر تشکیل جای جوش از بین رفته‌اند، بازسازی می‌کنند.

کلینیک تخصصی دکتر جمال الدین حسن زاده، آماده ارائه خدمات درمان جوش یا آکنه در سنندج می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

انواع جوش و دلایل ایجاد آنها

جوش‌ها معمولاً ناشی از تغییرات هورمونی هستند که توسط هورمون‌های آندروژن ایجاد می‌شوند. این هورمون‌ها در سال‌های نوجوانی و جوانی فعالیت خود را شروع می‌کنند. حساسیت نسبت به این هورمون‌ها همراه با باکتری‌های سطحی روی پوست و اسیدهای چرب در غدد چربی، انواع جوش‌ها را به وجود می‌آورند. تغییرات هورمونی در دوره قاعدگی زنان، آلودگی هوا، استفاده از محصولات مراقبت‌های پوستی، استرس، بعضی از داروها و ژنتیک از جمله دلایل ایجاد جوش هستند. انواع جوش‌ها عبارتند از:

لیزر جوش

انواع لیزر درمان جای جوش

برخی از انواع متداول لیزرهای مورد استفاده در جای زخم آکنه عبارتند از: لیزرهای اربیوم YAG، لیزرهای دی اکسید کربن (CO2) و لیزرهای pulsed-dye. هر یک از این دستگاه‌ها به روش خاصی کار میکنند تا جای زخم مورد نظر را هدف گیری کنید. مهمترین این لیزرهای در ادامه توضیح داده میشوند:

مزایای لیزر جای جوش

عملکرد لیزر جای جوش

ابتدا گرمای لیزر وارد عمل میشود و لایه بالایی پوست شما را که درگیر اسکار است هدف قرار میدهد. از آنجا که با لیزر جای جوش، لایه سطحی پوست درگیر با اسکار تراشیده میشود، پوست صافتر میشود و اسکارها کم رنگتر میشوند. با از بین رفتن بافت اسکار، پوست شروع به کلاژن سازی میکند و به تدریج سلول های تازه، پوست را بازسازی میکنند. جریان خون با حرارت لیزر به منطقه تحت درمان کشیده میشود و با هدف قرار گرفتن رگهای خونی در جای زخم، التهاب کاهش پیدا میکند.

مراقبت قبل از لیزر جای جوش

ممکن است پیش از اقدام به درمان نیاز به رعایت برخی موارد خاص باشد تا واجد شرایط برای لیزر زخم‌های آکنه باشید. آماده ‌سازی برای این درمان اغلب شامل موارد زیر است:

به صورت موردی و با توجه به تشخیص پزشک معالج، ممکن است لازم باشد قبل از درمان با لیزر، داروهای درمان آکنه را متوقف کنید. اگر مستعد ابتلا به زخم‌های سرد هستید، ممکن است یک داروی پیشگیرانه و آنتی‌بیوتیک تجویز شود.

مراقبت بعد از لیزر جای جوش

بعد از درمان با لیزر، باید در هفته‌ها و ماه‌های بعدی در مورد مراقبت از پوست خود بسیار هوشیار باشید. پوست شما در معرض آسیب در برابر آفتاب قرار خواهد گرفت؛ بنابراین استفاده از ضد آفتاب قبل از ترک خانه بسیار ضروری است. همچنین باید ۶ تا ۸ هفته پس از درمان، از برنزه کردن یا فعالیت‌های دیگری که منجر به قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب می‌شود خودداری کرد. ممکن است پزشک، یک تونر یا مرطوب کننده مخصوص را تجویز کند. استفاده از این داروهای جانبی موجب می‌شود تا بهترین نتایج، از لیزر حاصل شود.

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت باید ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید. ممکن است پوست شما به مدت چند روز یا حتی چند هفته دچار قرمزی باشد. همچنین استفاده از کرم‌های آرایشی تا یک هفته بعد از درمان توصیه نمی‌شود. نتایج درمان لیزر جای جوش فوراً قابل مشاهده نخواهد بود. در طی ۷ تا ۱۰ روز، متوجه می‌شوید که درمان تا حدود زیادی مفید بوده است.

کاندید نامناسب لیزر جای جوش

از آنجا که این روش شامل گرما و نور است، ممکن است پزشک در صورت حساسیت فرد به نور، آن را توصیه نکند و یا از درمان با لیزر به طور کامل خودداری کند؛ زیرا مصرف برخی از داروهای خاص مانند داروهای رقیق‌کننده خون به علت خطر خونریزی، می‌توانند باعث ایجاد این نوع حساسیت شوند. از سوی دیگر، در صورتی که بیمار از پوستی همراه با آکنه فعال، تیره رنگ و بسیار چروک برخوردار باشد نیز نمی‌تواند کاندیدای مناسبی برای این روش درمانی یعنی لیزر ‌جای جوش باشد؛ البته نظر قطعی را پزشک پوست در این خصوص اعلام می‌دارد.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض لیزر جوش صورت

از عوارض این روش درمانی می توان به ایجاد تاول، حساسیت و آلرژی های مختلف پوستی، ایجاد عفونت، قرمزی پوست، التهاب و… اشاره کرد که البته این عوارض در برخی از افراد بلند مدت است و در برخی از افراد ظرف مدت چند هفته از بین می رود. همچنین در برخی از نواحی پوست، فرد احساس خارش و تغییر رنگ نیز می کند. گفتنی است که بیشتر افراد بعد از استفاده از این روش مانند افراد آفتاب سوخته می شوند. هر چند که این عارضه دوام زیادی ندارد.

هزینه لیزر جوش صورت

هزینه درمان لیزری ابلیتیو (ablative) و غیر ابلیتیو با هم تفاوت دارد. عوامل دیگری نیز بر هزینه لیزر درمانی پوست، تأثیر دارند:

ریزش سکه ای مو از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می‌شود و درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتوانند در تشخیص و درمان این بیماری به مراجعین محترم ارائه خدمت نمایند. در صورت تمایل به دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465