منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پوستی / کرمهای معجزه گر واقعیت یا فریب

کرمهای معجزه گر واقعیت یا فریب

مدتی است که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی شاهد تبلیغات کرمهایی با ادعای معجزه هستیم .هر چند قبل از این نیز شاهد تبلیغ این کرمها و یا کرمهای مشابه در سایر رسانه ها به ویژه کانالهای ماهواره ای فارسی بودیم ، اما وارد شدن صدا و سیما به عرصه تبلیغ این گونه محصولات ، موجب افزایش چشمگیر در میزان مصرف آنها شده است. تقریبا روزی نیست که متخصصین پوست با مراجعینی مواجه نشوند که جز مصرف کنندگان این کرمها بوده اند یا در مورد آنها سوال دارند. در اینجا هدف اینست به این سوال پاسخ داده شود که آیا واقعا این کرمها دارای ویژگی های ادعا شده در این تبلیغات هستند یا خیر ؟

در ابتدا برای فهم شگرد به کار رفته در تبلیغات این محصولات به مثال زیر توجه فرمایید :

فرض کنید کار خانه ای خودرو سازی برای معرفی خودروی خود تبلیغ زیر را ارائه کند : ( خودروی ما دارای چهار چرخ است ، کلیه قطعات آن از طلا است ، بنابر این شما میتوانید با این خو درو پرواز کنید ) همانگونه که ملاحظه می کنید این تبلیغ فرضی و ساده شامل دو جمله اولیه و یک جمله نتیجه گیری است . جملات اولیه میتواند حقیقت داشته باشد ( مانند جمله اول ) یا حقیقت نداشته باشد ( جمله دوم ) آنچه مهم و مشخص است نتیجه نهایی نمی تواند حقیقت داشته باشد چرا که تا کنون امکان پرواز با خودرو وجود نداشته است.

هر چند تبلیغات کاذب امروزی به سادگی این مورد نیست و چنان با آب و تاب و پر زرق و برق و همراه با جلوه های دیداری ارائه میشوند که گاها حتی افراد کارشناس را دچار سردرگمی میکند اما شکل اصلی آنها مشابه مورد فوق است.یعنی ابتدا یکسری اطلاعات درست یا نادرست ارائه میشود اما در نهایت به یک نتیجه گیری غلط و غیر ممکن میرسند مثلا اثرات شگفت انگیز یک کرم .اطلاعات صحیح اولیه ارائه شده ، ذهن مخاطب را برای پذیرش نتیجه گیری نهایی غلط آماده میسازد . همانگونه که قابلیتهای یک خودرو محدود است و در هر شرایطی و با هر گونه شیوه تولیدی هیچ کس انتظار پرواز را از آن ندارد،در مورد کرمها هم بایستی به این نکته مهم توجه داشت که اصولا میزان اثر بخشی کرمها ( از هر نوع و با هر گونه مواد اولیه ومحصول هر کارخانه ای و هر کشوری ) محدود است و نباید انتظار اثرات فوق العاده را از آنها داشت.

میزان اثر بخشی کرمها در حیطه زیبایی و توانایی آنها برای ایجاد تغییر در پوست و یا برگشت اثرات ناشی از افزایش سن بسیار نا چیز و جزئی است .ضمن اینکه انواع کرمهای پوستی معمولا در درمان تنها موارد محدودی کار برد دارند به عبارت دیگر این کرمها وسیع الطیف نیستند و هر گاه لیست بلند بالایی از اثرات در مورد یک کرم وجود داشت ( مانند جوان کننده ، شاداب کننده ، ضد چین و چروک ، ضد لک ، سفت کننده ، لیفتینگ و.....) نباید در ماهیت غیر واقعی آنها شک نمود.هیچ کرمی تا کنون عرضه نشده است که بتواند طیف وسیعی از مشکلات پوستی را حل کند هر کدام از کرمهای و محصولات پوستی بر اساس نوع خود در موارد محدودی کاربرد دارند.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

حال به کاربردهای ذکر شده بر روی جعبه یکی از این کرمها توجه کنید :
کاهش آثار زخم و بخیه ، زائده های پوستی و ناهمواریها ، پاکسازی و افزایش لطافت پوست ، زبری و ضخامت پوست ، لکه های سطحی ، جای جوش ، کنترل خارش. سوالی که مطرح میشود اینست که کدام ماده وترکیب است که بتواند هم جای جوش را از بین ببرد هم آثار زخم را هم ضد خارش باشد هم ضد لک ؟

ترکیبات اصلی درج شده بر روی این کرم نیز عبارتند از :
آلانتوئین ، پروپیلن گلیکول ، گلیسیرین ، لاکتیک اسید و ویتامین ای . این ترکیبات را در اکثریت کرمهای مرطوب کننده معمولی ارزان قیمت موجود در بازار میتوان یافت بدون اینکه ادعایی به جز مرطوب کنندگی پوست داشته باشند. درمان اسکار یکی از مشکلترین موارد پزشکی است که حتی با روشهای پیشرفته مختلف دارویی جراحی و لیزر میزان موفقیت در آن نسبی است در حالیکه با مراجعه به جعبه کرم و سایت آن با عکسهایی از درمان اسکار قبل و بعد از استفاده کرم مواجه میشوید که مسلما هیچ نامی جز یه سخره گرفتن مردم نمی توان بر آن گذاشت .

نمونه ای از ادعاهای اثرات درمانی کرم رژودرم

ساده انگاری است اگر باور کنیم با استفاده از یک کرم نتایج فوق بدست میآید.در بعضی موارد ارائه دهندگان یک محصول ،با ادعای انحصاری بودن ترکیبات محصول خود وبه بهانه سکرت بودن ترکیبات خود از ارائه آن خودداری میکنند.در حالیکه از لحاظ قوانین سازمانهای نظارتی مانند سازمان غذا و داروی آمریکا کلیه تولید کنندگان موظف به درج ترکیبات محصولات خود روی بسته بندی آنها هستند.لذا هیچگاه نباید محصولی را مصرف نمود که ترکیبات آن نامشخص است.

شگرد دیگر در تبلیغات استفاده از حیوانات است ،مدتها است محصولاتی مانند روغن مار،صابون خرچنگ،کرم جوجه تیغی؛روغن شتر مرغ و کرم حلزون در بازارها و مراکز غیر معتبر ارائه و با ادعاهای عجیب و غریب به فروش میرسند. اینکه استفاده از مواد بدن این حیوانات در ساخت محصولات پوستی وا قعیت دارد یا خیر و یا اصلا صحیح است یا نه مسئله ایست قابل پیگیری و بحث که در اینجا مجال و قصد پرداحتن به آن نیست.

بلکه آنچه که با قاطعیت میتوان بر آن تاکید کرد اینستکه به هیچ عنوان نمیتوان خواص بیو لوژیک بدن حیوانات را با استفاده از محصولات مشتق از آنان در انسان تقلید نمود. به این معنی که اگر مثلا حلزون دارای خاصیت ترمیم بافتهای آسیب دیده خود است این مسئله موضوعی بسیار پیچیده ومربوط به خواص ژنتیکی و سلولی این حیوانات است . و نمیتوان این خاصیت را با مالیدن مواد مشتق از بدن حلزون روی پوست به دست آورد. اگر اینگونه می بود ، با مالیدن یال شیر و پر طاووس نیز این امکان وجود داشت که قدرت شیر و زیبایی طاووس را کسب نمود.
از دیگر ترفندها استفاده از افراد شناخته شده مانند ورزشکاران و هنرپیشه ها در تبلیغات یک محصول است. در تبلیغات کرم 5040 مشاهده میشود که یک فوتابالیست یا یک هنر پیشه برای تبلیغ یک محصول این شرکت اظهاراتی غیر واقعی را بیان میکند. سواستفاده از شهرت از شیوه های بسیار موثر افزایش فروش محصولات دروغین است.

بعضی از انواع اینگونه کرمها عبارتند از: کرم 5040،شامپوی ژیوار،کرم بوتولیز،کرمهای دکتر مظاهری، الیزا، رژودرم ، حلزون و.....

هر چند وسعت تبلیغ این محصولات و رسانه هایی که در آن تبلیغ میشوند به گونه ای است که تقریبا هر اطلاع رسانی علمی و آگاهی دهی در این خصوص را خنثی میکند اما امید است پزشکان گرامی بخصوص هیات مدیره محترم انجمن متخصصین پوست و سازمان نظام پزشکی ،ضمن تلاش برای آگاهی دادن به مردم راهکارهای لازم برای مقابله و جلوگیری از اشاعه این تبلیغات کاذب را فراهم آورند. حداقل عارضه این تبلیغات و استفاده از این محصولات ضرر رساندن به اقتصاد خانواده ها،به تا خیر انداختن درمان وایجاد انتظارات غیر واقعی در بیماران است.

نوشته شده توسط: دکتر حسن زاده متخصص پوست وکاشت مو

جای جوش یا اسکار آکنه از آزار دهنده ترین مشکلات پوستی است که در نوجوانی و جوانی که افراد توجه بیشتری به ظاهر خود دارند؛ بیش از هر زمان دیگری بروز می‌نماید. خوشبختانه روشهای بسیار خوبی مانند سابسیژن برای درمان جای جوش وجود دارد. در سنندج نیز این امکان برای شما فراهم است که با مراجعه به مراکز تخصصی پوست، بتوانید از بهترین درمانهای جای جوش بهره مند شوید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

پری [ 1402-02-04 ]
کرم معجزه بازارشمادکترهرکسادکرد زورتون میاد.هودتون بریداموزششویادبگیریزباخیال راحت استفاده کنید نه کورنون بریزید توش نه هیدروکینون دکتراهم هی حرص بخرن بخدابهترین کرمه فقط نباید یهوقطع شه زدبازعرمحصولات شمیای وکترای پوست روخراب کرد الکی خرابش کردن

لیلا پورطاهری [ 1401-07-26 ]
سلام خدا خیرتون بده من بابدبختی پول جمع کردم ک کرم زد چروک بخرم شما آگاهم کردید

زهرا [ 1401-06-11 ]
سلام نظرتون درمورد کرم ضد لک یونیک ک جدیدا ب بازار اومده چیه؟

فاطمه ابوالفتحی [ 1401-06-01 ]
سلام من از کرم ویکتوریا استفاده میکنم بنظرتون این هم عوارض داره خیلی نگرانم تو روخدا راهنمایی کنید

سام [ 1400-10-17 ]
سلام. من از محصولات پیج نازنین بیوتی استفاده کردم خیلی خوب و عالیه.داخل اینستا سرچ کنید براتون میاره

مهسا [ 1400-08-05 ]
با سلام ، کسی از کرم دست ساز گیاهی ویکتوریا استفاده کرده ؟ اگر استفاده کرده بعد استفاده نکرده آیا مشکل پوستی براش ایجاد شده یا ن؟ لطفا نظرات رو بفرمایید تا همه در مورد این کرم هم آگاهی پیدا کنند ممنون

فاطمه [ 1400-06-14 ]
کسی اینجا از کرم ضدلک فلورا استفاده نکرده اگر بده منم با اینکه خریدم ولی استفاده نکنم

مینا ملازهی [ 1400-02-14 ]
سلام من مدتیه صورتم لکه شده یک مدت لایه بردار زدم از نوع فرانسویش ولی لکه هام برتر شد آیا میتونم ضد لک بزنم یا پوستم نازک شده دیگه نمیتونم پوستتم خیلی حساسه شما چه راهی رو برای درمان پیشنهاد میدید؟

فاطمه [ 1400-01-30 ]
سلام من از همه مارک ها استفاده کردم یعنی بیشعور تر از خودشون مادر نزاییده مارکاشا میزارم خواهش مثل من ساده نباشید فقط برای هر مشکل پوستی ب دکتر مراجعه کنین :ضد لک ۵۰۴۰:روزاهرب:ماسکهای سودا:قطره ضد لک اربوتین:کرم دست سازه گیاهی خانم خمر:کرم دست سازدکتر رز روهم سفارش دادم خدا کنه ک برام نفرستن هزینما پس بدن متاسفابعد اینکه واریز کردم نظرات رو دیدم خواهش بیشتر تامل کنین تا مثل من افسوس نخورین

عسل [ 1400-01-20 ]
سلام منم ازکرم ضدلک ۵۰۴۰استفاده کردم وهیچ هیچ تغییری احساس نکردم ووقتی تماس گرفتم برای مرجوع کردنش گفتن روی فاکترش شماره هست بااون تماس بگیرین ولی روی فاکتور نه آدرس ونه شماره ای نبود

ریحانه اصلی [ 1400-01-13 ]
سلام عید همگی مبارک خیلی ممنونم از اطلاعاتتون می خواستم بدونم کرم های لدورا چجوریه؟ شما تایید می کنید من می خواستم. پک ضد لکشو سفارش بدم اما الان نمی دونم چیکار کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا این مارک و پک خوبن یا نه؟

نگین اسکندری [ 1399-10-27 ]
سلام خوبی شما ببخشید بنده چندین بار جوش میزنه صورتم بعداز رابطه جنسی نمیدونم چطوری برطرف کنم

آسیه موسوی [ 1399-10-13 ]
من کرم معجزه گرفتم از عطاری نمیدونم خوبه یا ن میترسمم استفاده کنم

فاطمه زهرا [ 1399-09-12 ]
من 8 ماه از کرم معجزه گر استفاده کردم اوایل فوق العاده بود تا اینکه استفاده از کرمو قطع کردم که دیدم حتی از قبلش هم بد تر شد و باز هم مجبور شدم سفارش دادم ولی دیگه مثل قبل پوستمو خوب نکرد ولی بازم سفارش دادم ولی الان با اینکه کلی از کرمم مونده مصرفشو قطع کردم و به خودم قول دادم دیگه از این نوع کرم ها استفاده نکنم و به هیچکس هم پیشنهادش نمیکنم چون مثل مواد مخدر میمونه که معتاد به استفاده ازش میشید و پوستتونو نابود میکنه

موژان [ 1399-09-03 ]
با سلام خدمت آقای دکتر.جهت رفع چین و چروک هایفو روش مناسبی است؟

افسانه نجفی [ 1399-07-27 ]
سلام اقای دکترمن دوتالک روگونه هام دارم که خیلی منواذیت میکنه چندساله که دارمش ازهردارویی استفاده کردم ۴۲سالسنمه لطفاراهنماییم کنیدچیکارکنم باتشکر

تینا [ 1399-07-14 ]
سلام ببخشید من کرم ضد چین و چروک رو گرفتم میخوام پس بدم پلمپش هم بستس باید چکار کنم

شکوفه حجازی [ 1399-07-09 ]
باسلام وتشکرازشما واطلاعت ارزنده تان .کرم یادارویی برای رفع افتادگی وشل شدن پوست هست

فاطمه نوروزی [ 1399-06-25 ]
من کرم روبینا سیلور شمعدانی استفاده کردم عالی بود لک صورتم هم برنگشت

بهار [ 1399-06-22 ]
سلام آقای دکتر خیلی خیلی ممنون از راهنمایی عالیتون

مهدوی [ 1399-06-19 ]
سلام دکتر وقت بخیر نظرتون راجع به محصولات شرکت نفیس چیه ؟

ئگار [ 1399-05-19 ]
سلام .من صورتم تو بلوغ لک شد خیلی دکتر رفتم .یه مدت خوب میشد باز برمیگشت.مزو ومیکرو هم انجام دادم بازم بی فایده بود.از کرم هشت کاره استفاده کردم لکهام رفت ولی دیگه ترسیدم استفاده کنم اخه میگن برگشت داره لکها.خیلی نگرانم.خسته شدم بخدا بس خرج کردم.توروخدا یکی راهنماییم کنه .

محمدی [ 1399-04-10 ]
سلام واقعاممنون بخاطراطلاع رسانیتون متاسفانه من از5040کرم ضدجوش سفارش دادم وبعدوارداین سایت شدم هنوزبه دستم نرسیده میشه بازگشت داد؟

مرضیه فروغی [ 1399-04-09 ]
کرم ضد لک قوی وتا ثیر گذار کرم سیستئامین وترمیم کننده ی عالی سیکالفیت اون

محمدی [ 1399-04-02 ]
سلام واقعاممنون بخاطراطلاع رسانیتون متاسفانه من از5040کرم ضدجوش سفارش دادم وبعدوارداین سایت شدم هنوزبه دستم نرسیده میشه بازگشت داد؟

فاطمه پناهي [ 1399-03-23 ]
سلام من پوستم كك و مك داره در اثر افتاب سوختگي و البته از كرم لأيه بردار استفاده ميكردم،لطفا راهنمايم كنيم براي درمانشون چيكار كنم

رویا [ 1398-10-04 ]
سلام من کرم شمعدانیو گرفتم قبلش ی دفه صورتم به کل فجیح جوش زد وقتی کرمو گرفتم 2ماهی استفاده کردم هفته اول جوش زد بعدش از بین رفت 8کاره رو میگم بعد اتمام 10کاره استفاده کردم تموم لک های جای جوشم از بین رفت ی شب درمیون استفاده میکردم وقتی خوب شدم بعد ی هفته دیدم جوشام برمیگردن عرض ی هفته صورتم کلی جوش زد جوشای چرکی زیرپوستی وحشتناک درد میکرد اول جاشون قرمز میشد بعدش سرش سفید میشد بدون اینکه بهش دست بزنی لک میشد فک میکردم مشکل داخلی دارم از ازمایش هرچی بگید گرفتم هیچ مشکلی نداشتم

ستاره فدایی [ 1397-11-28 ]
من مامانم کرمش رو زد راضی بود

نعمتی [ 1397-07-29 ]
از کرم ضد لک و لایه بردار و ضد ریزش مو شرکت 5040نخرید من گرفتم هیچ تاثیری نداره

مائده محمدزاده [ 1397-05-17 ]
من ازصابون وکرم گوری استفاده کردم صورتم خیلی عالی شده بودولی به محض تموم شدنش پوستم داغون شدپرجوش ولک هرکاری میکنم درست نمیشه چیکارکنم؟لطفا راهنماییم کنید

لیلاغلامی [ 1397-04-09 ]
سلام دوستان.واقعان ازهمه شماممنون ک بقیه رواگاه میکنیدخدا.اجرتون بده منم گول همین تبلیغلت روخوردم همین امروزفردابودکه سفارش خریدبدم.تشکربابت اطلاع رسانی شماعزیزان.

وجیهه [ 1397-02-16 ]
سلام آقای دکتر،من کرم شمعدانی گرفتم گفتن ۱۰کاره هست ازبین برنده جای جوش وهر نوع لکی،۱ماهه استفاده کردم فقط پوستم کمی روشن شد اما لکها هنوز هست ،یه قوطی کوچک و یک قوطی بزرگ به قیمت ۱۲۰ هزار تومن،به نظر شما تقلبی هست لطفا راهنماییم کنید ممنونم

احمد [ 1396-11-22 ]
با سلام خدمت آقای دکتر ممنون از اطلاع رسانی شما برای برطرف کردن چال جای جوش صورت چه راهی رو پیشنهاد میکنید متشکر

مهسا [ 1396-08-05 ]
سلام اقای دکتر خیر ببینید واقعا میخاستم ضر لک کالی بل و ترمیم کننده ی بزک رو بخرم خدا رحم کرد گفتم یه سرچ کنم اخه خودمم دو دل بودم رو تبلیغاتشون انقدر خوب این شرکتا تبلیغ میکنن ادم به شک میفته

راحیل [ 1396-07-25 ]
من از کرم رژودرم استفاده کردم. جای زخم و سوختگی و لک و جوش که اخیرا به وجود اومده رو کاملا از بین میبره و اصلا جاش نمیمونه . طبق اصولی که خودش گفته باید بزنیم. ولی لکه و زخم های قدیمی رو نمیدونم چطور از بین میبره. خیلی طول میکشه ظاهرا

آراد ثریا [ 1396-07-18 ]
یکی از آشناهامون دستش سوخته بود سه چهار دوره رژودرم استفاده کرد تا دستش از اون حالت افتضاح دراومد خیلی هم راضیه

سارا [ 1396-07-12 ]
یعنی خاک تو سر صدا و سیما که اینقدر گدا شده

نازی [ 1396-07-05 ]
رای میگن اقای دکترخاله منم استفاده کرد صورتش لک زد خیلی داغون شد خیلی افسرده شده خواهشا بدون مشورت باپزشگ کاری روانجام ندین گه بعدا پشیمون شید

مهدی [ 1396-07-04 ]
خدا خیرتون بده اگه اینو ندیده بودم فردا خریده بودنش خدایش

سپیده [ 1396-06-22 ]
من از این کرم هایی که میفرمایید استفاده کردم و دقیقا همکن نتیجه ای که تو عکس هست رو گرفتم فوق العاده بود درعرض دوماه پوستم عالی شد

علی رحمتی [ 1396-06-04 ]
آقای دکتر زور داده تورو؟ من رژودرم استفاده کردم اصلا پوستم عوض شد حالا چون دیدی رژودرم داره معروف میشه حسودیت گرفت حالا مطلب نوشتی که اینجوریه اونجوریه برو استفاده کن بعد نظر بده شنیدن کی بود مانند دیدن الکی چرت و پرت نگو باشه افرین

امیر [ 1396-05-31 ]
من محصولاتو استفاده کردم و رضایت دارم به شرط اینکه درست مصرف کنی و تا تموم شدن محصول استفاده کنین

عاطفه [ 1396-05-10 ]
با سلام در مورد كرم آلفا و رژودرم من خودم بارها استفاده كردم براي زخم و جاي جوش و لك و بسيار هم عالي بوده نميدونم چرا توليدش متوقف شده اما خيلي رو ديدم كه هنوز دنبالش ميگردن

سنیا هاشمی [ 1396-04-26 ]
سلام کاراهایی ک متخصصای پوست انجام میدن هم بازگشت داره و فایده نداره مثه بقیه ی تبلیغات

بیتا [ 1396-04-07 ]
سلام .ممنون از توصیه های شماآقای دکترلطف کردید.من ازکرم رژدرم استفاده کردم البته پوست نازک وبسیارحساسی دارم کرم ذکرشده حساب پوست صورتمورسیدتامدتی دچارسوختگی شده بودم.هیمن الان هم باکرمهایی که درداروخانه ها عرضه میشود ویک عده ادم ناوارد پاسخگوهستندمن دچارمشکل میشوم.من درطی سه هفته فقط چهاربارکرم ضدآفتاب خریداری کردم چون متخصص پوست یاکارشناس پوست دردارروخانه ها نیست.فروشنده هافقط تبلیغ میکنند

ساحل راد [ 1396-04-02 ]
سلام من ازاین کرم استفاده کردم و بسیار عالی بود و جواب داد چراوقتی درست استفاده نمیکنیدبه پای بدی محصول میزارید؟ زمان درمان این محصول 6ماهه و به صبرنیازداره مثل اینکه بعضیا فکرمیکنن بایکبارزدن همه ی جوش ها ازبین میره؟

مریم حیدری [ 1396-03-20 ]
سلام. من چند سال پیش دچار سوختگی از ناحیه زیر بغل شدم.و چون همیشه خجالت میکشیدم به کسی بگم و نشون بدم ،تاالان هیچگونه درمانی انجام ندادم. این سوختگی به حدی زیاد و شدید بوده که پوستم کنده شده و نازکه. به نظرتون کرم های رژودرم برام نتیجه میده؟؟؟ ممنون

گلناز [ 1396-03-15 ]
من از کرم الیزا استفاد میکنم پوستم صاف فقط مشکلم اینه پوستم سبزه هست .از شامپوزیوار برای مو اتفاده کردم موهامو داغون کرد بعد فرستادم هنوز وقتش نرسیده بولمو بدن حتی کرم خاویار

مرجان ضیایی [ 1396-02-26 ]
سلام من با چند دوره مرم رژودرم صورتم مثل اینه شده و شش ماهه دارم کرم دکتر مظاهری میزنم پوستم ده سال جوون شده.

ملیحه داداشی [ 1396-02-24 ]
من از کرم رزودرم استفاده کردم برای جای جوش راضیم هرکی ناراضی بوده درست استفاده نکرده

سینا بزرگمهر [ 1396-02-23 ]
کرم روشن کننده پوست و صاف کردن صورت چه خوبه

بهنام [ 1396-02-20 ]
سلام و درود بر شما دکتر گرامی که با انصاف و تدبیر درست مسایلی به این مهمی و پیچیدگی را برا ما مردم شرح دادید ما دعا گویتان هستیم و انشالله خداوند متعال خود پاداش گوی قلب روفی چو شما را بدهد .

محسن فراهانی [ 1396-01-29 ]
از آقای دکتر سپاسگزارم.من شخصا به گفته های دکتر باور دارم چون برای تخریب این محصولات و تأیید محصولات مورد نظر خود این متن رو به اشتراک عموم نگذاشتن و معلومه کاملا متخصص و با شرافت هستن.

هومن ا [ 1395-12-29 ]
حرفای همه جالب بود ولی من ۱سال از رژودرم استفاده کردم و واقعا جواب داد ولی متاسفانه الان تو داروخونه ها پیدا نیست

رویا [ 1395-12-15 ]
سلام منم کرم ضد چروک صمیم امروز گرفتم 162خیلی قوطیش کوچیکه الان اومدم سرچ کردم این مطالبو دیدم افسوس خوردم دیگه گرفتم استفادش میکنم بعد نظرمو میدم

احمد [ 1395-12-12 ]
سلام دکتر:امیدوارم حالتون خوب باشه.من صورتم جای جوش مونده و هرکاری میکنم نمیره خیلی ام جای بدی مونده که صورتمو خراب کرده میشه بگین برای از بین بردنش از چه کرم یا صابونی استفاده کنم ممنون.

مریم [ 1395-12-07 ]
من از کرم رژودرم و آلفا استفاده کردم واقعا عالی بود بخصوص کرم آلفا اگر نبود به جرات می تونم بگم که جای زخم های زیادی برام باقی می موند متاسفانه خیلی دنبال این کرم هستم ولی از اون جا که همیشه چیزهای خوب تو این مملکت پیدا نمی شه این مورد هم نایاب شده

مریم [ 1395-10-02 ]
من سه ماه استفاده کردم برای جوش .و فقط زمانیکه مدام کرمو میزدم خوب بود . بقول دکتر یه کاربرد داره فقط. برای من جوش گونه هامو کم میکنه

آزادی [ 1395-09-27 ]
سلام پسرم خیلی جوش در می آورد و جاشون هم خیلی گود شده بود ولی از وقتی از کرم رژودرم استفاده کرد نه تنها جوش در نمیاره جوشگاه روی صورتش هم درست شد

فرانك مديري [ 1395-09-23 ]
سلام آقاى دكتر من واقعا از كرم رژودرم نتيجه خوبى كرفتم

رخساره [ 1395-09-22 ]
باسلام لطفا در مورد محصولات لومینس، که حتی بصورت کلیپ و زنده در حضور مردم بعضی محصولات رو نشون میدن که معجزه کرده ، هم به ما بگید که واقعی هست یا نه؟ واقعا وسوسه انگیزه برای بعضی مشکلات پوستی که گفته شده درمانی ندارن

رخساره [ 1395-09-22 ]
باسلام لطفا در مورد محصولات لومینس، که حتی بصورت کلیپ و زنده در حضور مردم بعضی محصولات رو نشون میدن که معجزه کرده ، هم به ما بگید که واقعی هست یا نه؟ واقعا وسوسه انگیزه برای بعضی مشکلات پوستی که گفته شده درمانی ندارن

زهرا [ 1395-09-22 ]
سلام من حرفتونو قبول ندارم من یه مدت با اپی لیدی پاهامو اصلاح میکردم بعد متوجه شدم که به پوستم نمیسازه پاهام پر از لک شد کلی دوا درمون کردم خوب نشد حتی لیزرم کردم که هیچ تاثیری نداشت تا اینکه تبلیغ کرم رژودرم رو تو تلوزیون دیدم و رفتم داروخونه خریدم چهار ماه به طور مداوم استفاده کردم الان حتی یه دونه لک هم رو پوستم نیست خیلی ازش راضیم در ضمن برادرم هم برای جای بخیه استفاده کرد و نیمی از اونو ترمیم کرد واسه ما که خداروشکر عالی بود .

فرشته [ 1395-08-27 ]
سلام ممنون ازتوضیحات صادقانتون من یکی از قربانیای رژودرمم بعدازعمل دکتر به من دادوتوصیه کردتایکسال مرتب استفاده کنم اگه ازاول به یه متخصص دیگه رفته بودم این اسکارزشت وقرمز الان نبوددکتربعدیم بهم گفت اگه ازاول اومده بودی اینجور نمیشد الا یکسال گذشته وکارزیادی نمیشه کرد

علی [ 1395-08-20 ]
سلام خسته نباشید من نمیدونم چی کنم میشه شما کمکم کنید من جوش کل صورتم رو خراب کرده برای رفع جاش از چه پمادی استفاده کنم؟؟ من از 13 سالگی جوش صورت دارم الانم 19 سالمه و جوش هام رفع نشده و جاش مونده اگه کمکم کنید. خیلی متچکرم

ماندانا اعظمی [ 1395-08-20 ]
سپاس از توضیحات صادقانتون من قصد خرید این کرمو داشتم که خوشبختانه باخوندن این مطالب منصرف شدم

مهدی [ 1395-08-19 ]
سلام منم رژودرم استفاده کردم خدایش عالی بود نتیجه ش روی اسکار وجای جوش بیست بود در دوروز همه ی جوشای صورتم رفت

فاطمه [ 1395-08-05 ]
خیلی ممنون اقای دکتر.توضیحاتتون کامل و عالی بود.

سانازی [ 1395-08-04 ]
سلام. من از رژودرم واقعا راضیم. نمیدونم چرا برای یه عده مشکل ساز شده. لابد به موادش حساسیت پوستی داشتن و یا هر دلیل دیگه ای. ولی من واقعا میگم، واقعا برام تاثیر خیلی خیلی خوبی داشته. هم جا لک، هم جای سوختگی، هم حتی برآمدگی های کوچیک گوشتی روی بدنم رو از بین برده

سارا [ 1395-07-26 ]
خواهره من چند سال پیش بچه بود روی دستش با چاقو برید گوشت اضافه آورد اینئکرم رو مصرف کرد واقعا سطح پوستش صاف تر شد.

سارا [ 1395-07-17 ]
یعنی تواین زمونه انسان درستکارهنوزپیدامیشه ممنون ازحرفاتون آقای دکتر

مهرناز [ 1395-07-11 ]
سلام اقای دکتر من پوستم با لیزر سوخته بود در حدی که چند لایه از پوستم رفته بود و زخم شده بود که اول گذاشتم زخمش خوب بشه بعد از رژودرم استفاده کردم سوختگی و جای زخمام رفت الان هم خیلی دنبالشم که نیست ،خب کسایی هم که بدتر شدن با استفاده رژودرم وقتی زدن متوجه میشی که به پوستت نمیسازه چرا ادامه دادن که بدتر بشن، یک روش یا یک محصول برای همه مناسب نیست .

مرجان [ 1395-07-07 ]
ببخشید من کرم رژودرم رو برای جای ابله مرغان استفاده کردم و واقعا جواب گرفتم و به طور کامل صاف شد پوستم. فکر میکنم کمی بی انصافی کردید

لیلا [ 1395-07-03 ]
درود بر شرفت دکتر خدا خیرت بده بخاطر جسارت و انسانیتت

اقبالی [ 1395-06-25 ]
سلام ببخشید ولی من خودم جوشهای زیر پوستی ناشی از موی گیر کرده داخل پوست روی ساق پام زیاد داشتم اما بعد از رژودرم کاملا برطرف شد همچنین جای بخیه روی شکمم

مهناز [ 1395-06-23 ]
سلام من از کرم رژودرم برای جای جوش واقعا نتیجه گرفتم خیلی راضیم من شبها روی پوست تمیز و شسته شده صورتم میزدم و میخوابیدم کرم تا صبح روی صورتم بود و به همون طریقی که در نحوه مصرف نوشته انجام دادم .یعنی مقداری از کرم رو روی پوست به ارامی حدود یک دقیقه میمالیدم تا جذب پوست بشه حدود یکسال به صورت منظم شبها به صورتم میزدم واقعا جای جوش روی صورتم بهتر شده . لکه ها رفته .واقعا نتیجه دیدم و خیلی راضیم

سمیرا [ 1395-06-19 ]
از اطلاعاتی که در این مورد دادین تشکر میکنم. من تصمیم داشتم برای رفع جای جوش های صورتم از کرم رژودرم استفاده کنم که با خودن این مطلب نظرم عوض شد.

میثم امیدی [ 1395-06-13 ]
سلام دکترجون .من دو هفته پیش بر اثر تصادف صورتم و دستام خراشیده شد وابروم بخیه خورده جاش مونده خواستم بدونم چه کرنی برای خوب شدن استفاده کنم ممنون

نهال شهریاری [ 1395-06-07 ]
در مورد محصولات صنعتی بهداشتی صادقه ولی نه درمورد روغنهای طبیعی مثل روغن شترمرغ که به واقع معحزه میکنه البته من خودم بصورت اصل روغنشو میگیرم

امیر اکبری [ 1395-04-09 ]
خاک پای شما رو باید بوسید که باج به کسی نمیدین و حقیقت رو بیان میکنید درود به شرفتون .

میترا [ 1395-03-18 ]
خیلی خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتین.لطفا موادی که پوست برای رفع مشکلات مختلف نیاز داره رو بفرمایید مثلا برای رفع لک یا جوش یا پیری پوست چه موادی نیاز هست که استفاده کنیم

سحر [ 1395-02-29 ]
سلام اقای دکتر من صورتم جای جوش باقی مونده بود و لک داشت حدودن یکی دو هفته از کرم رژودرم استفاده کردم و اون قسمتا پوست انداخت و خیلی بهتر و خوب شدن بنظر من که تاثیر داشت،شاید این که شما گفتین نمونه های تقلبی این محصول باشه.

محمد [ 1395-02-08 ]
سلام من نزدیک ۴ ماهه هروز رژودرم استفاده میکنم واسه جای جوش هام فرورفتگی و خیلی بهتر شدن خدارو شکر . ۱۹ سالمه از ۱۷ سالگی جوش زدم تا ۱۸ سالگی . الان هنوز هم جاشون هست اما خیلی سطحی تر شدن و البته کوچیک تر .من هیچوقت تبلیغ هازو باور نمیکنم اما رژودرم حداقل امتحانشو در رفع اسکار های نا مسطح برای من پس داده. جایه ابله مرغون از بچگی داشتم روی صورتم عمقش الان کمتر شده و ایمان دارم تا پنج ماهه دیگه برطرف شه کاملا البته واقعا خسته کنندست خیلی صبر میخواد

حسن [ 1395-01-28 ]
معمولا ضایعات پوستی نظیر لک بخصوص بعد از بارداری و جای جوش و اسکار درمان قطعی نداره برای همین هم هست که هی مردم مراجعه میکنند و مطب متخصصان پوست هیچگاه خلوت نیست درمان لیزر و میکرودرم هم حتی کاملا جوابگو نیست یکی از فامیلای ما رژودرم میزد، افتاد مرد بد بخت البته اون سکته کرد و به کرم ربطی نداشت

غزال [ 1395-01-20 ]
با سلام. بنده به شخصه برای پوست صورتم وجوشگاه ها 8 بار لیزر فرکشنال انجام دادم اما نتیجه چندانی نگرفتم. الان جند ماه هست که از رزودرم استفاده میکنم.درسته که روی جوشگاه های عمیقم تاثیری نداشته اما چاله های ریز رو از بین برده و پوستم شفاف تر و صاف تر شده.

ش م [ 1395-01-18 ]
سلام اينىک شما مىگىد رژودرم اثر نامطلوب داشته امکان داره ىا شما به طور صحيح استفاده نکردين يا تقلبى بوده چون من بدنم دچار سوختگى شد و دکترم به من اين کرم رو توصىه کرد اگه بد بود هيچ وقت با توصىه يک کرم بىخودى سابقه کارى خودش رو خراب نميکرد

فرضی [ 1394-12-24 ]
سلام من لک صورت داشتم امانه زیادجوری بودم که بدون کرم آرایشی بیرون میرفتم ومشکل نداشتم ولی بعدازرژودرم اینققققدداغون شدم که بهیچوجه نمیتونم بدون کاوربیرون بدم افتضاح شدم

بهااااااار [ 1394-12-12 ]
سلام آقای دکتر ممنون از شما آقای دکتر من چند وقت پیش تصادف کردم صورتم خش خورد گفتن برا اینکه جاش نمونه رژودرم استفاده کنم.الان یک ماه من مرتب روزی سه بار استفاده میکنم ولی احساس میکنم زیاد تاثیر نداره الان که مطلب شمارو خواندم کلا نا امید شدم.لطفا کمکم کنید بگید که چکار کنم.ممنون

الهه [ 1394-12-02 ]
سلام ممنون از راهنمایی شما پس لطفا راه های ازبین بردن جای جوش رو هم بگید.

مرتضی [ 1394-11-30 ]
سلام اقای دکتر ی سوال داشتم رو صورتم جوش قرمز واز صورتم زده بیرون هرصابونی میزنم نمیره لطفا راهنمایی کنید ممنون

ریحانه [ 1394-11-29 ]
سلام.من تاحالا از این کرم استفاده نکردم. یعنی میخواستم استفاده کنم که پیام های شما رو خوندم.صورتم زخم شده و جاش مونده. باید چیکار کنم؟ممنون

سید [ 1394-11-28 ]
سلام آقای دکتر نظر شما راجع ب کرم های ترتینویین چیه کلن ماده شیمیایی ترتینویین ظاهرن امتحانشو پس داده و واقعن موثره اگه خودم ب شخصه استفاده نمیکردم این حرفو نمیزدم

بخارایی [ 1394-11-27 ]
سلام من تقریبا ۲۵روزی هست که از رژودرم استفاده میکنم عکس امروزو با روز اول کنارهم گزاشتم اثر بخشیش خوب بود جای جوشهای صورتم خیلی بهتر شده بود وصورتم صافتر شده بود

سینا [ 1394-11-26 ]
سلام خسته نباشید من یک سوال داشتم و تقاضا دارم جوابم رو به ایمیلم بفرستید من تصاف کردم و صورتم زخمی شد و پس از مدتی از کرم رژودرم استفاده کردم و جای زخم های صورتم بهتر شد اما کامل ازبین نرفته و دوباره تصمیم گرفته ام که در جهت رفع جای زخم های صورتم اقدام کنم و از این قضیه حدود4 گذشته حالا سوال من اینه که بهتر است از رژودرم استفاده کنم یا از لیزر؟؟؟ با تشکر از شما

سعید [ 1394-11-18 ]
ممنون از راهنماییتان

فاطمه حسین جانی [ 1394-10-29 ]
با سلام ولی اینطوری نیست من خودم برای جای سوختگی روی بدنم که یکیش با اتو سوخته بود و یکی بر اثر یک بیماری یک لکه روی شکمم افتاده بود واقعا هر دو تا لکه رو کاملا کم رنگ کم رنگ کرد کرم رژودرم واقعا تاثیر گذاره

ليلا رادمهر [ 1394-10-24 ]
سلام آقاي دكتر،من سال ٨٨ سوختگي درجه دو روي دستم ايجاد اسكار كرد .ولي بدليل بي اعتمادي به اين محصول ،ازاين كرم استفاده نكردم تا مرداد امسال ا ،كه به اصرار خانواده ام درمان رو شروع كردم .البته از ناحيه اسكار حتي عكسم نگرفتم و فكر ميكردم اينا تبليغاته تا بعد سه ماه متوج شدم كه اسكار داره نرمتر ميشه و واقعا از ارتفاعش كم ميشه وقسمتي از آن همسطح با پوست ااطرافش شده امروز ٢٥ ديما ه١٣٩٤ من خيلي متاسفم چرا زودتر از اين كرم استفاده نكردم و تحت تبليغات منفي اين چنيني قرار گرفتم.

مهدی سلطانی [ 1394-10-24 ]
سلام دکتر:امیدوارم حالتون خوب باشه.من صورتم جای جوش مونده و هرکاری میکنم نمیره خیلی ام جای بدی مونده که صورتمو خراب کرده میشه بگین چیکارکنم که از بین ببرمش ممنون.

میثم [ 1394-10-16 ]
درود بر شرفت دکتر

محمدحسینی [ 1394-10-12 ]
من درخردسالی ابله مرغون گرفتم ودواثران روی صورتم ماند والان15سالمه میخواستم ببینم بایدچکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465