منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پوستی / آبرسان و فواید استفاده از آن برای پوست چیست؟

آبرسان و فواید استفاده از آن برای پوست چیست؟

30 درصد پوست از چربی و آب تشکیل شده است. با وجود این اگر پوست مقادیر زیاد چربی و رطوبت خود را از دست بدهد، خشک می شود و شادابی خود را از دست می دهد؛ بنابراین استفاده از محصولاتی که موجب حفظ رطوبت پوست می شود، لازم و ضروری است. متخصصان پوست، کرم هایی را ساخته اند که رطوبت مورد نیاز پوست را از روی پوست و هوا گرفته و جذب پوست می کند و مانع خشک شدن پوست می شوند. کرم های آبرسان سبک هستند؛ زیرا دارای مقدار بسیار کمی چربی هستند. این محصولات مراقبتی به دلیل داشتن موادی همچون گلیسیرین، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک باعث جذب بیشتر آب در سلول های پوستی می شوند که نتیجه آن نرمی و لطافت پوست است. این آبرسان‌ها، علاوه بر ایجاد حس رطوبت به پوست، از تبخیر آب موجود در سلول‌ها، پوسته‌ شدن لایه بالایی، آسیب‌ دیدن سطح اپیدرم و البته کم‌ شدن انعطاف لایه‌های درونی پوست، جلوگیری می‌کنند.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی ، بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست می‌تواند در درمان بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست، مو، کاشت مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می‌باشند.

عوامل کم آبی پوست

عوامل زیادی هستند که باعث دی هیدرشن یا کم آبی پوست می‌شوند. عواملی مانند:

آبرسان و فواید استفاده از آن برای پوست

علائمی که در ادامه ذکر کرده‌ایم، از کم آبی پوست حکایت دارند. به کمک این علائم می‌توانید خشکی پوست را از کم آبی پوست تشخیص دهید:

ترکیبات کرم آبرسان

در ترکیبات بیشتر کرم‌های آبرسان، مواد چرب، مواد مرطوب کننده و مواد تسکین دهنده به کار رفته است. کاربرد هر یک از این مواد، به شرح زیر است:

  1. مواد چرب: مثل چربی موجود در عصاره گیاهانی مانند گلیسیرین، سرامید و … موجب ایجاد یک لایه محافظتی شده و تقویت و انسجام لایه سطحی پوست را به همراه خواهد داشت.
  2. مواد مرطوب کننده: موادی همچون اوره، اسید لاکتیک، اسیدهای آمینه، املاح معدنی و گلوکز هستند که تنظیم میزان آب موجود در پوست کمک می‌کنند. از طرفی دیگر، مواد مرطوب کننده از تبخیر آب جلوگیری کرده و تا حد مطلوبی، به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.
  3. مواد تسکین دهنده: معمولاً پوست‌های خشک شده دچار التهاب می‌شوند و برای آرام شدن این التهاب‌ها، از مواد تسکین دهنده استفاده می‌شود.

فواید آبرسان

آبرسانی به پوست مزایای بسیاری دارد. این مزایا شامل:

آبرسانی به پوست می‌تواند به سلامت سلول‌ها کمک کرده و از خرابی اتصالات پوستی و الاستین بین لایه‌های پوست جلوگیری کند. این امر برای توانایی کشش و برگشت سریع پوست به شکل اولیه و همچنین برای انتقال مواد مغذی ضروری به مناطق مختلف پوست بسیار حیاتی است. از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست باعث می‌شود پوست دچار افتادگی، چین و چروک یا چرمی به نظر برسد، همچنین این امر می‌تواند منجر به ایجاد چین و چروک شود؛ زیرا در جایی که پوست به حالت اولیه بر نمی‌گردد، خطوط و چین و چروک ایجاد می‌شوند.

پوست مرطوب نسبت به پوست کم آب بیشتر چاق و نرم است. دلیل این امر این است که بدون آب و مواد مغذی، سلول‌های پوست بیشتر فرورفته و تخلیه می‌شوند و این بدان معنی است که چین و چروک یا خطوط بیشتر دیده می‌شوند و آشکار می‌شوند. با این حال، هنگامی که پوست آبرسانی می‌شود، این خطوط و چین و چروک‌ها نرم تر به نظر می‌رسند و بسیار کمتر دیده می‌شوند.

پوستی که چرب است یا پوستی که خشک است، می‌تواند ناراحت کننده باشد، خارش داشته باشد و حتی باعث خستگی یا فرسایش شما شود. مرطوب نگه داشتن و آبرسانی به پوست باعث تعادل سطح آبرسانی می‌شود و به نوبه خود پوست شما جوان تر و حتی از نظر تون و بافت به صورت مناسب تری ظاهر می‌شود.

نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست

برای استفاده از کرم های آبرسان ابتدا باید صورت خود را با یک مواد شوینده مناسب خوب شستشو دهید. دقت کنید تا جایی که می توانید از آب گرم استفاده نکنید؛ چون خشکی پوست را بیشتر می کند. با یک پارچه کتان سفید و یا دستمال کاغذی پوست خود را خشک کنید. مقداری از کرم آبرسان را روی دست خود گذاشته و کم کم با ضربات آهسته به صورت بزنید. دقت کنید که نواحی دور چشم و دور لبها را فراموش نکنید. بعد از اینکه کرم آبرسان را به صورت زدید آهسته و با حرکات دورانی پوست را ماساژ دهید.

بهترین زمان استفاده از آبرسان

  1. بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از شستن صورت
  2. قبل از خارج شدن از خانه و بعد از بازگشت به خانه و شستن صورت
  3. قبل از خواب و بعد از شستشوی صورت

اینستاگرام دکتر حسن زاده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تزریق چربی به واژن یا لابیا (جهت جوانسازی) و تزریق فیلر به آلت تناسلی (جهت افزایش حجم) در کلینیک دکتر حسن زاده ، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در سنندج انجام می شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 33246361 - 087 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

رایا نظری [ 1402-04-08 ]
آیا آبرسان برای پوست خشک مناسب هست؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465