منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان لک تیرگی و کک مک / لیزر هلیوس ملاسما چگونه عمل میکند؟

لیزر هلیوس ملاسما چگونه عمل میکند؟

ملاسما نوعی اختلال پوستی رایج است که در آن لکه‌هایی به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز یا آبی خاکستری در صورت ظاهر می‌شود. این لکه‌ها معمولاً روی گونه‌ها، پشت لب، پیشانی و چانه‌ی زنان ۲۰ تا ۵۰ ساله (در سنین باروری) دیده می‌شوند. ملاسما در زنان باردار، به‌ویژه زنان نژاد لاتین و آسیایی، زنان دارای پوست سبزه و تیره‌تر مانند نژادهای اسپانیایی، آسیایی و خاورمیانه شایع‌تر است. روش لیزر هلیوس یک روش لیزر درمانی برای درمان ملاسما است که با بکارگیری آن بهترین نتایج را برای مراجعین به ارمغان می آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید

این تکنولوژی که دارای تأییدیه FDA می باشد، تکنیک نوین و کم خطری است که با هدف درمان ملاسما مورد استفاده قرار می گیرد و به جرأت می توان از آن به عنوان روشی کارآمد و مؤثر یاد کرد. اشعه لیزر استفاده شده در این روش دارای طول موج 1064 نانومتر می‌باشد. این اشعه توسط دستگاه هلیوس روی پوست تابیده شده و به رفع مشکلات پوستی می‌پردازد. این اشعه با نفوذ به لایه‌های میانی پوست و جذب شدن به رنگدانه ها به تغییر رنگ پوست و از بین بردن ملاسما می‌پردازد. در حقیقت از این لیزر، می توان به عنوان یکی از کارآمدترین متدها در راستای درمان ملاسما نام برد که حتی در یک جلسه می تواند از میزان ملاسمای پوست کاسته یا این که آنها را به طور کامل از بین ببرد.

مزایای لیزر هلیوس

همچنین بخوانید: لیزرکیوسوئیچ هلیوس

لیزر هلیوس ملاسما چگونه عمل میکند؟

درمان با لیزر هلیوس، روشی بدون درد است؛ اما ممکن است گرمای اشعه تابانده شده به پوست باعث ایجاد سوزش در پوست شود. به همین دلیل پزشک قبل از درمان ناحیه را با استفاده از پمادهای بیحسی، بیحس می‌کند. بعد از آن با استفاده از دستگاه لیزر، مقدار کنترل شده‌ای از اشعه به سطح موردنظر تابانده می‌شود.

مراقبت‏ های قبل از لیزر هلیوس

درمان ملاسما با لیزر هلیوس

مراقبت‏ های بعد از لیزر هلیوس

موارد منع استفاده از لیزر هلیوس

  1. سابقه کلوئید ( گوشت اضافه در ناحیه زخم‏های قدیمی)
  2. خانم های باردار
  3. سابقه بروز تبخال (هرپس سیمپلکس)

تعداد جلسات درمان ملاسما با لیزر هلیوس

تعداد جلسات درمانی با لیزر هلیوس برای دستیابی به نتایج مطلوب متفاوت است. بسته به شرایط ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات درمانی توصیه شده بین سه تا ده جلسه است.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض لیزر هلیوس

ایجاد لکه‌های قرمز و قهوه‌ای موقت، تورم، زخم و عفونت از جمله عوارض استفاده از این لیزر هستند که پس از چند روز به‌طورکامل بهبود می‌یابند.

هزینه ی لیزر هلیوس ملاسما

هزینه لیزر هلیوس ملاسما با توجه به وسعت منطقه تحت درمان، تعداد جلسات و دستمزد پزشک بستگی دارد.

برای کسب آگاهی بیشتر درباره اینکه لک بارداری و ملاسما چگونه درمان میشنود ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465