منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق پرکننده های پوستی / رفع عیوب ظاهری و ایجاد تقارن در چانه با تزریق چربی

رفع عیوب ظاهری و ایجاد تقارن در چانه با تزریق چربی

چانه چیزی است که ما معمولاً مقدار زیادی از آن نمی خواهیم یا حتی چانه ای که اندازه آن توجه را از سایر ویژگی های صورت دور می کند. اما چانه ضعیف نیز می تواند مشکل ساز باشد. این به ویژه در مورد مردان صادق است، زیرا چندین مطالعه، چانه های به اصطلاح قوی را با درک قدرت، انرژی و اعتماد به نفس مرتبط دانسته اند. داشتن چانه ضعیف می تواند هماهنگی بین اجزای صورت شما را مختل کند. چانه برجسته تر می تواند به تعادل نسبت های صورت کمک کند، اغلب بدون نیاز به تغییرات اضافی صورت.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل عدم تقارن چانه

علل احتمالی عدم تقارن چانه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ژنتیک

گاهی اوقات چانه نامتقارن نتیجه ژنتیک یک فرد است. افرادی که دارای ویژگی های نامتقارن هستند ممکن است متوجه شوند که سایر اعضای خانواده آنها ویژگی های مشابهی دارند.

پیری

مطالعات تصویربرداری ارتباط بین افزایش سن و عدم تقارن صورت و چانه را نشان می دهد. این یک بخش طبیعی از پیری است.

انتخاب های سبک زندگی

برخی از انتخاب های سبک زندگی می تواند به چانه نامتقارن کمک کند. به عنوان مثال، سیگار کشیدن صورت را در معرض سموم قرار می دهد و می تواند باعث مشکلات عروقی شود.
قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) نیز می تواند باعث ایجاد چانه و صورت نامتقارن شود. آسیب نور خورشید به ندرت به طور یکنواخت در سراسر صورت رخ می دهد و ممکن است یک طرف صورت را بیشتر از طرف دیگر تحت تاثیر قرار دهد. سایر عوامل سبک زندگی که ممکن است به عدم تقارن کمک کنند عبارتند از:

ضربه

کار دندانپزشکی

  1. استفاده از دندان مصنوعی یا گرفتن روکش دندان ممکن است خطوط صورت را تغییر دهد.
  2. کشیدن دندان همچنین ممکن است ظاهر عضلات صورت را تغییر دهد.

سکته

افتادگی صورت ممکن است نشانه سکته مغزی باشد که یک مسئله اورژانس پزشکی است. سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به مغز کاهش یابد و افراد ممکن است به این دلیل دچار عدم تقارن ناگهانی صورت شوند.

فلج بل

فلج بل فلج اعصاب صورت است که معمولاً باعث افتادگی یک طرف صورت می شود. عدم تقارن به این دلیل است که یک طرف صورت کمتر می تواند یا نمی تواند حرکت کند.

تورتیکولی

تورتیکولی که به نام گردن پیچ خورده یا چروکیده نیز شناخته می شود به موقعیت غیر عادی عضلات گردن اشاره دارد که باعث کج شدن سر می شود. گاهی اوقات تورتیکولی در رحم رخ می دهد و در نتیجه در هنگام تولد نوزاد مقداری عدم تقارن صورت ایجاد می شود.

همچنین بخوانید : تزریق ژل به چانه

مزایای اصلاح فرم چانه با تزریق چربی

علاوه بر معکوس کردن اثرات پیری و بازگرداندن حجم و کانتور به چانه، تزریق چربی چانه نیز یک گزینه آرایشی بسیار ایمن و طبیعی است. مواد تزریق شده از بدن خود فرد می آید (به جای آنکه مصنوعی باشد). به همین دلیل، بیماران روش تزریق چربی به چانه، نیازی به نگرانی در مورد واکنش آلرژیک ندارند، بدن چربی خود را به راحتی تشخیص داده و می‌پذیرد. تزریق چربی خود نیز درمان را همه کاره می کند و امکان کانتورینگ، بزرگ کردن، درمان اسکار و اصلاح هر ناحیه مقعر یا فرورفته روی چانه را فراهم می کند. نتایج طولانی مدت انتقال چربی صورت می تواند مکمل سایر تکنیک های لایه برداری صورت مانند بوتاکس یا لایه برداری شیمیایی باشد.

نحوه تزریق چربی به چانه

اولین مرحله از تزریق چربی به چانه شامل لیپوساکشن از محل‌های اهدا کننده تعیین شده است که معمولا شامل باسن، شکم، ران ها می شود. به طور معمول، این چربی سطحی با استفاده از یک سوزن زیرپوستی با گیج پایین یا یک کانول یا لوله مخصوص که آسیب سلولی را محدود می کند، خارج می شود.

پس از اینکه جراح تعداد سلول‌های چربی مورد نیاز برای ایجاد ظاهر مورد نظر شما را بدست آورد، این سلول‌ها به یک سانتریفیوژ اضافه می‌شوند که می‌چرخد و آنها را از مایعی که از لیپوساکشن خارج می‌شود جدا کند. جراح شما سلول‌های چربی آسیب‌دیده را از بین می‌برد و فقط کل چربی خالص را برای تزریق نگه می‌دارد.

اصلاح فرم چانه شما با تزریق مجدد چربی استخراج شده از بدن به چانه شما از طریق تزریق استراتژیک به پایان می رسد. در این مرحله، جراح شما با هدف بازگرداندن حجم، از بین بردن عیوب یا ایجاد یک کانتور جدید، محل های تزریق را برای انتقال چربی روی چانه شناسایی و علامت گذاری می کند. با استفاده از یک سرنگ، جراح زیبایی سلول های چربی سانتریفیوژ شده و خالص شده را در عمق مورد نیاز برای دستیابی به نتایج زیبایی شناختی دقیق به نواحی مورد نظر تزریق می کند.

رفع عیوب ظاهری و ایجاد تقارن در چانه با تزریق چربی

تزریق چربی به چانه برای چه افرادی مناسب است؟

اقدامات قبل از تزریق چربی به چانه

تزریق چربی به چانه یک عمل سرپایی است که در مطب انجام می شود، به این معنی که شما در همان روز درمان ترخیص خواهید شد. این به شما امکان می دهد تا بهبودی خود را به راحتی در خانه شروع کنید. ممکن است پزشک از شما بخواهد که از مصرف داروهای رقیق کننده خون (از جمله آسپرین و ایبوپروفن) دو هفته قبل از عمل خودداری کنید. از آنجا که امکان واکنش آلرژیک به سلول های چربی خود شما وجود ندارد، نیازی به آزمایش آلرژی قبل از درمان نیست.

بعد از تزریق چربی به چانه چه نکاتی رعایت شود؟

برای حصول نتایج بهتر پس از تزریق چربی به چانه لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

ماندگاری و دوام تزریق چربی چانه

با توجه به تحقیقات اثرات تزریق چربی به چانه به مدت 2 تا 5 سال باقی می ماند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض تزریق چربی به چانه

از جمله عوارض طبیعی این تکنیک زیبایی عبارتند از:

از دیگر عوارض تزریق چربی به چانه که به دلیل اشتباهات و عدم مراجعه به متخصص خوب ممکن است بروز کند، عبارتند از:

  1. بروز عفونت در محل تزریق به دلیل عدم رعایت بهداشت
  2. گلوله ماندن چربی در چانه
  3. آسیب به بافت‌های مجاور محل تزریق
  4. عدم تقارن در زاویه سازی به دلیل عدم تسلط پزشک

هزینه تزریق چربی به چانه

هزینه تزریق چربی به چانه به چند عامل بستگی دارد از جمله میزان چربی که باید برای ناحیه مورد نظر استخراج شود، تعداد تزریقات مورد نیاز برای ایجاد ظاهر دلخواه چانه و همچنین سایر درمان های تکمیلی. پس از بحث در مورد اهداف زیبایی شناسی با پزشک خود در طول مشاوره اولیه، پیشنهادی برای طرح درمانی شخصی خود دریافت خواهید کرد.

کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده با سالها تجربه ارئه خدمات جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی در سنندج، پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌ تلفن 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465