منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو ریش و سبیل / دلایل ریزش ابروها پس از کاشت ابرو چیست؟

دلایل ریزش ابروها پس از کاشت ابرو چیست؟

ترمیم و بازسازی ابرو یا کاشت ابرو به منظور پر کردن و یا بهبود شکل ظاهری ابرو به عنوان یک روش دائمی در افرادی که به دلایلی ابرو ندارند و یا ابروهای کم پشت دارند، می باشد. با این روش شما قادر هستید تراکم و حجم ابروهای خود را به میزان دلخواه برسانید. ریزش بعد از کاشت کاملاً طبیعی است و به مرور زمان بهبود می‌ یاید و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد‌. این امر معمولاً به دلیل تجدید سلولی در محل کاشت ابروها است. در صورتی که بعد از کاشت ابروها ریزش شدیدی را احساس می‌ کنید می‌ تواند به دلیل عوامل یا مشکلات دیگر باشد. به عنوان مثال، عدم رعایت نکات بهداشتی پس از کاشت قطعا ریزش ابروها را بیشتر می کند، به همین دلیل مهم است که این نکات را جدی بگیرید تا از ریزش آن پیشگیری کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ریزش ابروها بعد از کاشت ابرو

مانند همه موها، موهای کاشته شده ابرو نیز چرخه های رشد طبیعی را طی می کنند. ریزش برخی از موهای کاشته شده طبیعی است؛ اما ریزش بیش از حد ممکن است نشان دهنده یک مشکل باشد. برخی از دلایل در ریزش ابرو بعد از عمل کاشت ابرو شامل موارد زیر هستند :

مراحل رشد ابروها پس از کاشت ابرو

اگر بخواهیم مراحل رشد و تغییرات ابرو پس از کاشت را نام‌گذاری کنیم شامل مراحل ریزش اولیه، دوران نهفتگی، رشد مجدد و رشد نهایی خواهد بود که در ادامه به هرکدام خواهیم پرداخت.

ریزش ابرو بعد از کاشت

اولین مرحله‌ای که پس از کاشت ابرو اتفاق می‌افتد ریزش موهای کاشته شده است. حدوداً بعد از دو هفته، ساقه موهای کاشت شده در ناحیه ابرو سست شده و ریزش پیدا می‌کنند. این ریزش در یک ماه اول به بیشترین حد خود رسیده و حتی ممکن است تمام موهای کاشته شده و برخی از تارهای خود ابرو نیز دچار ریزش شوند. ریشه ابروهای کاشت شده نیاز به تطبیق با محیط جدید دارد، بنابراین ساقه موها که بافت مرده محسوب می‌شود ریزش پیدا کرده تا این انرژی صرف تطبیق فولیکول با محل پیوند شود. هفته‌های اول، ابروی کاشت شده شما در فاز ریزش است؛ این امر کاملاً طبیعی است. لازم به‌ذکر است که فاز ریزش می‌تواند فراگیر نباشد؛ یعنی ممکن است که در برخی از افراد درصدی از موهای کاشت شده، در این مرحله از خود مقاومت نشان دهند و ریزش پیدا نکنند.

آغاز رشد موی ابرو بعد از ریزش اولیه

این مرحله از نظر زمان و تراکم برگشت موها، باتوجه به شرایط زیباجو می‌تواند فرق داشته باشد. تقریباً 5 ماه پس از کاشت، موهایی که در مرحله اول ریزش پیدا کرده‌اند وارد فاز رویش مجدد می‌شوند. ریشه موهای شما پس از تثبیت خود اکنون در حال صرف انرژی برای رشد ساقه جدید است. در واقع پس از گذشت چند ماه فولیکول‌ها توانسته‌اند با محیط جدیدی که در آن کاشت شده پیوند برقرار کنند. این مرحله رشد مجدد یا رشد اولیه نام دارد و همانطور که از نام آن مشخص است، فرد نباید انتظار داشته باشد تمام موهای کاشت شده یک بار رویش پیدا کنند. در ابتدا شاهد رشد پراکنده موها به صورت غیرمتراکم در نقاط مختلف ابرو خواهید بود. اینکه رشد پراکنده ابروها چقدر از نظر زمان طول می‌کشد کاملاً تقریبی است.

این مسئله به کیفیت کاشت ابرو، میزان مراقبت از ابروها پس از کاشت، وضعیت سلامت جسمی و روحی زیباجو و… بستگی دارد. در هر حال با رویش اولین موها شما هر روز شاهد تراکم بیشتر ابرو خواهید شد و دیگر نمی‌توانید تشخیص دهید چه تعداد مو در طول هفته رشد پیدا کرده‌اند؛ چراکه موهای کاشته شده مدام در حال افزایش بوده و با موهای طبیعی ابرو شما ترکیب می‌شوند.

رشد ابروی کاشت شده در هفته‌ های اول

به طور کل رشد ابروی کاشته شده از ریزش تا تثبیت ادامه داشته و این پروسه تقریباً یک سال زمان می‌برد. در فاصله زمانی بین ریزش اولیه تا تثبیت ابروهای کاشت شده، شخص دو مرحله‌ به نام دوران نهفتگی و رشد نهایی را تجربه می‌کند که به شرح زیر هستند:

دوران نهفتگی ابروهای کاشت شده

دومین مرحله از رشد ابروها پس از کاشت، دوران نهفتگی است که پس از مرحله ریزش اتفاق می‌افتد. در این مرحله شما تغییر چندانی در سطح پوست نمی‌بینید که این مسئله مقداری نگران کننده می‌باشد؛ اما تغییرات در زیر پوست در حال اتفاق است. کاشت ابرو نوعی پیوند عضو محسوب می‌شود پوست شما به زمان احتیاج دارد تا فولیکول (عضو جدید) را بپذیرد. ریشه موی کاشت شده نیز باید انرژی صرف کرده تا اتصال و ارتباط لازم را با محیط جدید برقرار کند.

گرافت‌ها یا در واقع فولیکول‌های کاشت شده در این مرحله در حال تطبیق خود با محیط جدید هستند. ریشه موهای کاشت شده شما در حال تشکیل عروق و بافت پیوندی است تا بتواند تغذیه و رشد کند. پس از عبور از این مرحله که بین 2 تا 4 ماه ممکن است طول بکشد شاهد رشد موها به شکل تکی خواهید بود. زمان این مرحله از فردی به فردی دیگر متغییر است و نمی‌توان مشخص کرد که دوره نهفتگی دقیقاً چقدر طول می‌کشد.

رشد نهایی ابروهای کاشت شده

زمانی که فرد مراحل ریزش اولیه، دوران نهفتگی و رشد اولیه را به ترتیب پشت‌ سر بگذارد، ابروهای کاشت شده وارد فاز رویش نهایی می‌شوند. این مرحله به طور تقریبی از 5 ماه تا 1 سال پس از کاشت می‌تواند ادامه داشته باشد. در مرحله رشد نهایی ابروی شما روز‌به‌روز در حال متراکم‌تر شدن است، بنابراین به مرور کادر ابرویی که انتظارش را داشتید شکل می‌گیرد. با نزدیک شدن به پایان مرحله رشد نهایی شما دارای ابروهایی یکدست، با تراکم مورد انتظار و ضخامت نرمال خواهید بود. پایان رشد نهایی ابروها را می‌توان تثبیت نامید؛ چراکه تغییرات عمده اتفاق افتاده است.

نباید انتظار داشته باشید که از مرحله رشد اولیه تا زمان تثبیت تراکم ابروی شما مدام در حال فزایش باشد و هیچ ریزش مویی نداشته باشید. پس از گذشت تقریباً 9 ماه از زمان کاشت، تمام موهایی که تا این زمان تنها در فاز رشد بوده‌اند وارد چرخه طبیعی رشد و ریزش موهای سر می‌شوند، بنابراین کاملاً طبیعی است که تعدادی از موها ریزش پیدا کرده و مجدداً رشد کنند.

ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش ابروها پس از کاشت چه مدت ادامه دارد؟

فاز ریزش ابرو بعد از کاشت اغلب در فاصله ۲۰ روز نخست پس از عمل کاشت ابرو در این ناحیه صورت می‌گیرد. پس از این مدت به خصوص در فاصله بین ۴۰ تا ۵۰ روز پس از عمل امکان دارد فرد موهای زیادی از ابروهای خود را از دست بدهد.

آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

خیر. کاشت ابرو اگر در کلینیک معتبر انجام شود و مراقبت‌های بعد از کاشت به خوبی رعایت شود، نتیجه‌ای دائمی به همراه دارد و نیازی به کاشت مجدد یا ترمیم ندارد.

ریزش ابرو تا چه مقدار طبیعی است؟

یک ابروی متوسط نزدیک به ۲۵۰ تار مو دارد. با توجه به اینکه یک چرخه معمولی مو یعنی فاز آناژن ۶۰ تا ۷۰ روز است، پس در یک چرخه‌ی طبیعی روزی ۳ تار ابرو می‌ریزد.

روشهای تقویت ابرو پس از کاشت

فولیکول‌های تازه پیوند شده بسیار سست هستند که اگر تقویت نشوند، از دست می‌روند. چند مورد از روش ‌های تقویت ابرو پس از کاشت عبارتند از:

روشهای درمان ریزش ابروها

قبل از اینکه به دنبال روش‌های درمان ریزش ابرو باشید، باید با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی از نظر سلامتی ندارید. لازم است همه علائم دیگری که دارید را با پزشک درمیان بگذارید.حتی شاید لازم باشد آزمایشات هورمونی یا تشخیصی بیماری‌های زمینه‌ای انجام دهید. پس از کشف علت ریزش ابروی خود، می‌توانید برنامه درمانی مناسب خود را شروع کنید. مؤثرترین درمان ریزش ابرو شامل روش‌های زیر می‌شود:

درمان دارویی ریزش ابرو

درمان با استفاده از دارو برای ریزش ابرو کاملاً به علت ریزش ابرو بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. برخی از انواع داروهای خوراکی ریزش ابرو، داروهای استعمال موضعی ریزش ابرو یا تزریقی وجود دارند که می‌توانند به کاهش ریزش موی ابرو کمک کنند و حتی ممکن است باعث رشد مجدد موهای ابرو شوند، بنابراین بسته به شرایط بیمار پزشک ممکن است موارد زیر که برخی از رایج‌ترین درمان‌های دارویی ریزش ابرو هستند را توصیه کند:

پیشگیری از ریزش ابروها پس از کاشت

قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین قبل اینکه دچار ریزش ابروها بعد از کاشت شوید با رعایت نکات زیر می توانید خیلی سریع از فاز ریزش ابرو بعد از کاشت عبور کنید:

تقویت ابروها

یکی از دلایل ریزش ابروها بعد از کاشت این است که ابروهای شما به اندازه کافی تقویت نشده اند و مواد مغذی مورد نیاز به ابروها نرسیده است. شما در صورت داشتن تغذیه مناسب و البته استفاده از داروهای تقویتی تجویز شده توسط پزشک می توانید از ریزش ابروها پس از کاشت جلوگیری کنید.

ابروهایتان را رنگ نکنید

رنگ کردن ابروها پس از کاشت ابرو آسیب جدی به ریشه موهای ابرو وارد می کنند به خصوص اگر از رنگ مخصوص ابرو استفاده نکنید. توصیه پزشکان این است که رنگ کردن ابروها پس از کاشت را برای مدتی به تعویق بیندازید. به خصوص اگر هنوز ابروهای شما به طور کامل رشد نکرده است. شایان ذکر است که پس از تثبیت ابروهای کاشته شده و گذراندن دوره نقاهت هم بهتر است ابروهایتان را زیاد رنگ نکنید و حتماً از رنگ مخصوص ابرو استفاده کنید.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

اصلاح نکردن ابروها

اصلاح مرتب ابروها پس از کاشت ممکن است به فولیکول های مو آسیب وارد کند به همین دلیل توصیه پزشکان این است که اصلاح ابروها پس از کاشت را تا چند ماه به تعویق بیندازید و از برداشتن موهای ابرو با موچین پرهیز کنید.

مصرف مواد غذایی حاوی آهن

در صورت استفاده از مواد غذایی حاوی آهن، گردش خون در ابروها افزایش پیدا کرده و از ریزش ابروها بعد از کاشت جلوگیری می کند. البته برای مصرف مکمل آهن بعد از کاشت ابرو نیاز است که حتماً از پزشک خود مشورت بگیرید و در صورت صلاحدید پزشک از این دارو استفاده کنید.

ترک دخانیات و نوشیدنی های الکل دار

دخانیات و نوشیدنی های الکل دار به فولیکول های مو ضربه وارد می کند و باعث ریزش ابرو بعد از کاشت می شود. توصیه پزشکان این است که در صورت اعتیاد به مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار قبل از کاشت ابرو نسبت به ترک آنها اقدام کنید و سپس کاشت مو یا ابرو انجام دهید.

از روغن های گیاهی برای تقویت ابروهایتان استفاده کنید.

روغن های گیاهی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن درخت چای و … باعث تقویت ریشه موهای کاشته شده و رشد بیشتر آنها می شود. البته شما می توانید قبل از کاشت نیز از این روغن ها برای تقویت ابروها استفاده کنید و برای استفاده کردن روغن های گیاهی بعد از کاشت ابرو حتماً از پزشک خود مشورت بگیرید.

برای آگاهی از علت زود جذب شدن ژل لب روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465