منو کردستان، سنندج ، خیابان آبیدر، چهارراه صفری، مجتمع ژینا، طبقه سوم - تلفن : 33246361 - 087
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو ریش و سبیل / بعد از کاشت ابرو چند روز باید استراحت کرد

بعد از کاشت ابرو چند روز باید استراحت کرد

دلایل زیادی همچون افزایش سن، بیماری، برداشتن بیش از حد ابروها در جوانی و سایر مشکلات پزشکی باعث ریزش ابرو می‌شوند. ابروها جلوه‌ی بسیاری به چهره‌ی شما می‌بخشند و ممکن نیست بتوان صورتی زیبا را بدون ابرو تصور کرد. از همین رو بسیاری از افراد از روش کاشت ابرو برای داشتن چهره‌ای زیباتر استفاده می‌کنند.کاشت یا پیوند ابرو نتایج دائمی به دنبال داشته و دوره‌ی نقاهت کوتاهی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

با این روش شما قادر هستید تراکم و حجم ابروهای خود را به میزان دلخواه برسانید. کاشت ابرو به روش‌های متعددی انجام می‌گیرد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشت ابرو به صورت طبیعی یک فرایند انتقال فولیکول های موی سر به ناحیه ابرو می باشد.

رعایت توصیه‌ های پزشکی پس از کاشت ابرو به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که در کسب نتیجه‌ نهایی نقش بسزایی خواهند داشت. در صورتی که فرد مراجعه‌کننده به مراقبت های بعد از کاشت ابرو توجه نکند، ممکن است که با عوارضی مانند عفونت مواجه شود.

مزایای کاشت ابرو

1. ابروهای ضخیم
2. بهبود ظاهر
3. افزایش اعتماد به نفس
4. راه حل دائمی
5. پنهان کردن جای زخم
6. نتایج بسیار طبیعی

همچنین بخوانید: کاشت ابرو به روش FUT

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو مراحل بسیاری دارد که در زیر هر کدام از مراحل را به اختصار شرح دادیم:

۱) طراحی و ترسیم ابرو

معمولاً در این مرحله از متقاضی درخواست می‌کنیم تا شکل ابروی دلخواه خود را روی صورت ترسیم کند. سپس جراح با بررسی طرح دلخواه بیمار و اندازه‌گیری مختلف، طرح را زیباسازی کرده و تلاش می‌کند تا تقارن بین ابروها رعایت شود.

۲) استخراج گرافت ها

برای کاشت ابرو معمولاً از ناحیه‌ی پشت سر، پشت گوش یا پایین گردن به عنوان بانک مو یا ناحیه احیا کننده استفاده می‌شود.

۳) کاشت گرافت های مو

بعد از استخراج گرافت‌ها، کادر درمانی به آماده‌سازی گرافت‌ها در زیر میکروسکوپ، برای انجام کاشت مشغول شده و محصول کار خود را به جراح ارائه می‌دهند. جراح متخصص پیش از این که شروع به کاشت موها کند، محل ابروها را با بی‌حسی موضعی، کاملاً بی‌حس می‌کند. با استفاده از همان تیغ‌های بسیار ریز (که قطری بین ۰.۵ تا ۰.۷ میلی‌متر دارند) سوراخ‌هایی در طرح از پیش تعیین شده‌ی ابرو ایجاد و گرافت‌ها را درون آن قرار می‌دهد. در این مرحله باید به جهت رشد موها و همچنین زاویه‌ی آنها نسبت به پوست دقت شود. اگر جراح از تجربه و مهارت کافی در کاشت گرافت‌ها برخوردار نباشد، نتیجه‌ی کاشت ابرو غیرطبیعی و نامطلوب خواهد شد.

مراقبتهای پس از کاشت ابرو

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

  1. بعد از تأیید نهایی پزشک برای انجام پیوند ابرو از مصرف آسپیرین و یا هرگونه داروی رقیق کننده خون خودداری نمایید.
  2. از مصرف نوشیدنی های الکلی و سیگار یک روز قبل از کاشت ابرو خودداری نمایید؛ زیرا می توانند بر کاهش کارایی بیهوشی موضعی و همچنین کاهش جریان خون به پوست اثر بگذارد. همچنین سیگار میتواند بر تنگ شدن عروق خونی و ضعف رشد ابروهای پیوند شده مؤثر باشد.
  3. در روز انجام عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی توصیه میشود تا پیراهن دکمه ای و یا لباس یقه گشاد بپوشید.
  4. قبل از انجام کاشت، دوش گرفته و بهداشت شخصی خود را رعایت نمایید.

بعد از کاشت ابرو چند روز باید استراحت کرد؟

بعد از کاشت ابرو، بهتر است حداقل ۷ روز استراحت کنید تا بهبودی کامل رخ دهد. در این مدت، باید از تمام فعالیت‌های جسمانی و ورزش‌های سنگین خودداری کنید. همچنین نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید. بعد از ۷ روز می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

بستن هدبند بعد از کاشت ابرو

از هنگامی که گرافت برای مکان برش ایجاد شده در ناحیه پیوند ابرو قرار میگیرد روند بهبود زخم آغاز می شود. بدین صورت که به تدریج بافت های کلاژنی تولید شده توسط سلول های فیبروپلاست پوست شروع به ایجاد پل در دو طرف شکاف ایجاد شده می کنند و به تدریج بافت جایگزین زخم بهبود می یابد. این روند نیازمند 6 ماه زمان است. از آنجا که رگ های ایجاد شده پس از پیوند ابرو ظریف بوده و ضربات محکم باعث آسیب رساندن به کاشت ابرو می شود بهتر است تا یک ماه پس از پیوند ابرو از کش یا هدبند استفاده نشود.

خوابیدن بعد از کاشت ابرو

پزشکان توصیه می‌کنند به مدت یک هفته بعد از کاشت، طوری بخوابید که فشاری روی ابروها وارد نشود؛ زیرا فولیکول‌های کاشته شده در ابرو هنوز به استحکام لازم نرسیده‌اند. فشار روی ابروها باعث خارج شدن فولیکول‌ها از محل کاشت و عدم نتیجه بخشی کاشت ابرو می‌شود. به مدت یک هفته بعد از کاشت ابرو به رعایت مراقبت‌های زیر هنگام خواب بپردازید:

ورزش کردن بعد از کاشت ابرو

بعد از یک هفته می‌توانید به فعالیت‌ها و ورزش‌های سبک خود بپردازید؛ ولی کماکان تا هفته دوم از ورزش‌های سنگین مانند دو، دوچرخه‌سواری، گلف و بدنسازی پرهیز کنید. شنا یا رفتن به سونا و استخر هم در دوران نقاهت کاشت ابرو توصیه نمی‌شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

شستن صورت و حمام کردن بعد از کاشت ابرو

برای 2 تا 3 روز اول پس از کاشت ابرو باید از تماس هر گونه آب یا بخار آب به ناحیه ابرو ها جلوگیری کنید؛ زیرا زخم های ناشی از کاشت ابرو هنوز تازه و باز هستند، در نتیجه شست و شو پس از کاشت ابرو و در زمان کوتاه تر از 3 روز می تواند عوارضی مانند طولانی شدن دوره بهبود یا کنده شدن فولیکول مو های تازه کاشت شده را به همراه داشته باشد. بعد از گذشت 3 روز از جراحی کاشت ابرو باید به فکر نظافت ناحیه ابروها باشید. درست مانند هر زخم دیگری، زخم های محل کاشت ابرو نیاز به نظافت و مراقبت دارند.

این کار از تجمع آلودگی و باکتری در این ناحیه جلوگیری کرده و مانع از عفونت و دیگر عوارض احتمالی می شود. در بازه 2 تا 3 روز اول اگر پوست چربی دارید یا از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده می کنید، با کمک دستمال های مرطوب یا پدهای آرایشی می توانید پوست خود را پاک کنید. برای پوست می توانید با کمک پنبه یا پد آرایشی از ژل های شست و شو استفاده کنید، البته باید توجه داشته باشید که هیچ کدام از این مواد یا پدها نباید با ابروهای شما تماس داشته باشند.

برای آگاهی از علت زود جذب شدن ژل لب روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دکتر جمال الدین حسن زاده

دکتر حسن زاده متخصص پوست و مو و دارای درجه بورد تخصصی پوست و مو است. وی در حال حاضر در شهر سنندج مشغول فعالیت می باشد. کاربران گرامی از طریق این سایت علاوه بر دسترسی به اطلاعاتی در زمینه های مختلف پوست، مو و زیبایی ،میتوانند سوالات خود را در بخش سوالات پزشکی کاربران با متخصص پوست و مو مطرح نمایند.

تلاش بر اینست تا در اسرع وقت پاسخ علمی به سوالات داده شود.همچنین بیماران مراجعه کننده به دکتر حسن زاده میتوانند از طریق این سایت روند درمان بیماریهای پوست و موی خود را پیگیری نمایند.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465